- ons mar 20, 2013 14:01
Finns det några nackdelar, faror eller något man bör vara medveten om de olika alternativen att bära runt barn?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!
p_sarah skrev:Har för mig att jag försökt men sjalen räcker inte (bär på magen och den är ca 4,5 lång nånting..)nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!
nano skrev:p_sarah skrev:Har för mig att jag försökt men sjalen räcker inte (bär på magen och den är ca 4,5 lång nånting..)nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!
p_sarah skrev:Eeh, jag knyter nånting iaf?.... nej, men jag börjar med att lägga över midjan, drar bak, fram med ändarna över axlarna och sen drar jag dom på över bebisen (som är under midjedelen) och sen räcker det precis att knyta bak. Bästa knytningen jag fått till hittills iafnano skrev:p_sarah skrev:Har för mig att jag försökt men sjalen räcker inte (bär på magen och den är ca 4,5 lång nånting..)nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!Jag tror det går åt mindre sjal än med omslutet kryss?
Fast du knyter kanske något helt annat
nano skrev:Testa detta: http://www.sjalbarn.se/?page_id=395p_sarah skrev:Eeh, jag knyter nånting iaf?.... nej, men jag börjar med att lägga över midjan, drar bak, fram med ändarna över axlarna och sen drar jag dom på över bebisen (som är under midjedelen) och sen räcker det precis att knyta bak. Bästa knytningen jag fått till hittills iafnano skrev:p_sarah skrev:Har för mig att jag försökt men sjalen räcker inte (bär på magen och den är ca 4,5 lång nånting..)nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!Jag tror det går åt mindre sjal än med omslutet kryss?
p_sarah skrev:Har provat flera gånger men den blir inte alls bra tyvärr, varken för mig eller skruttet men har en väldigt tunn sjal ocksånano skrev:Testa detta: http://www.sjalbarn.se/?page_id=395p_sarah skrev:Eeh, jag knyter nånting iaf?.... nej, men jag börjar med att lägga över midjan, drar bak, fram med ändarna över axlarna och sen drar jag dom på över bebisen (som är under midjedelen) och sen räcker det precis att knyta bak. Bästa knytningen jag fått till hittills iafnano skrev:p_sarah skrev:Har för mig att jag försökt men sjalen räcker inte (bär på magen och den är ca 4,5 lång nånting..)nano skrev:Jag har bar burit knappt 4 mån men den nackdelen jag kommer på är att det är lite omständigt att ta i och ur barnet ur sjalen om man inte är hemma. På köpcenter, restaurang, tåg osv tycker jag det är lite meckigt, särskilt om jag är själv. Vill ju inte att sjalen släpar i golvet/marken och vart lägger jag bebisen?Testa att knyta "dubbelt kryss"!Jag tror det går åt mindre sjal än med omslutet kryss?
Slut på OT, ursäkta TS!
Emma_oh skrev:En gång råkade Idun slå huvudet i bussen när vi gick av. Det hade inte hänt i vagn antar jag.Fast när jag gick av en buss med vagn och någon snäll ville lyfta så åkte det upp spärrar så att den fälldes ihop och ungen ur...
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?