Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Ponyo skrev:
melon skrev:Men hörrni, det vore ju väldigt konstigt om alla hade samma smak. Sluta gömma er för det :this:
:iagree:
Det vore konstigt om alla bara gillade samma saker
Visst är det så, men det kändes som alla älskade den utom jag, men så va det ju visst inte. Jag är ändå spänd inför att se alla era tröjor, jag kanske gör en med efter er andra.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:Det enda jag tyckte var jobbigt med vänsterhänt stickning var att maskbågarna var felvridna varvet efter. Inte helt smidigt.
Då drar du garnet åt fel håll runt stickan, det ska gå utifrån och inåt (kändes det som när jag luftstickade.)
Ahh, får testa igen
Det här skulle jag också vilja kunna!
Jag håller på att sticka en enkel sjal, men har fått ett litet problem. Kantmönstret är på två varv, som man kan upprepa så länge man vill. Jag har 20 gram kvar på garnet, det går ca 2,5-3 g garn/varv nu och efter mönstret bör man sticka två rätvarv innan avmaskningen. Jag skulle behöva sticka:

avig
rät
avig
rät
rät
avmaskning för att det ska bli bra, men räcker garnet? Hur mycket garn tar en avmaskning av typen sticka två flytta tillbaka på vänster sticka, sticka ihop?

:help:
melon skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:Det enda jag tyckte var jobbigt med vänsterhänt stickning var att maskbågarna var felvridna varvet efter. Inte helt smidigt.
Då drar du garnet åt fel håll runt stickan, det ska gå utifrån och inåt (kändes det som när jag luftstickade.)
Ahh, får testa igen
Hade ni någon länk/filmklipp som visar vänsterhänt stickning? Jag har gjort det någon enstaka gång, men minns att jag hade en del problem med det.
Användarens profilbild
Av melon
CAKirre skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ahh, får testa igen
Hade ni någon länk/filmklipp som visar vänsterhänt stickning? Jag har gjort det någon enstaka gång, men minns att jag hade en del problem med det.
Jag tänker att det bara är att sticka spegelvänt men det kanske är naivt att tro att det kommer gå så lätt :lol:
Av Ponyo
melon skrev:
CAKirre skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ahh, får testa igen
Jag tänker att det bara är att sticka spegelvänt men det kanske är naivt att tro att det kommer gå så lätt :lol:
Jag gjorde det, men fick då fel på maskbågarna.
(jag är dubbelhänt, så det borde vara enkelt för mig)
melon skrev:
CAKirre skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Ahh, får testa igen
Jag vet att jag då försökte sticka spegelvänt, men hade svårt att få det bra. Antagligen handlar det om träning som så mycket annat...
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:Men hörrni, det vore ju väldigt konstigt om alla hade samma smak. Sluta gömma er för det :this:
Visst är det så, men det kändes som alla älskade den utom jag, men så va det ju visst inte. Jag är ändå spänd inför att se alla era tröjor, jag kanske gör en med efter er andra.
Jag tycker den är fin, men inte till mig, jag tycker att det är för lite kontrast mellan färgerna. Jag var mest förvånad över att jag inte tyckte att den var fantastisk, eftersom jag brukar älska allt som melon gör :lol:
Ska blocka min kjole til lillesöster, men funderar om det är bäst att sy fast knapparna först eller om jag ska göra det efter blockning :hmm:
melon skrev:Här är en bra film som visar garnet både i vänster och höger hand:

http://www.youtube.com/watch?v=0h72xZoGp6o
Ha garnet i höger hand känndes fel och var mycket ovant för mig, jag gör som hon gör när hon har garnet i vänster hand men inte håller jag på med höger hands tumme och tafsar utan linda om garnet om stickan med vänster hands pekfingret som jobbar.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Ponyo skrev:
Jag tycker den är fin, men inte till mig, jag tycker att det är för lite kontrast mellan färgerna. Jag var mest förvånad över att jag inte tyckte att den var fantastisk, eftersom jag brukar älska allt som melon gör :lol:
:lol:

Betyder det förresten att du eller jag bytt smak? :shock:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
Ponyo skrev:
:lol:

Betyder det förresten att du eller jag bytt smak? :shock:
Det är nog bara en tillfällig svacka :mrgreen:
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?