Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:Jag lärde en gång en vänsterhänt kompis att sticka (i vuxen ålder, för hennes syslöjdsfröken kunde inte lära vänsterhänta att sticka) och tänkte då att det säkert är nyttig träning för hjärnan också att sticka på andra hållet från det man är van vid. Det var hur lätt som helst för mig att göra allt spegelvänt när jag visade henne, men sedan har jag inte gjort det. Förmodligen är det svårare att växla hela tiden än att göra allt på det ovana hållet.

Jag vet att det finns vänsterhänta som stickar åt samma håll som högerhänta, men min kompis tyckte det var för svårt.
Jag stickar och virkar som en högerhänt. Mormor lärde mig och hon kunde inte med vänstern, fast hon köpte tom en bok om vänsterhänt stickning. :heart:
Det här är ju kul. Youtubade lite till och kör nu på med tråden i vänster hand, funkar galant, lite mer öva öva så skall det nog gå i samma hastighet som rätstickning. Filmen jag kollade på så höll kvinnan på att fladdra med handen sådär som de som stickar på icke europesikt sätt, men det går utmärkt att inte fladra runt med handen utan hålla kvar. Tjoho :vågen: Sedan kom jag mig för att lyssna på stickpodden och vad snackade inte de om... baklängstikning :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
Maddemoa skrev:
Fryle skrev:Jag lärde en gång en vänsterhänt kompis att sticka (i vuxen ålder, för hennes syslöjdsfröken kunde inte lära vänsterhänta att sticka) och tänkte då att det säkert är nyttig träning för hjärnan också att sticka på andra hållet från det man är van vid. Det var hur lätt som helst för mig att göra allt spegelvänt när jag visade henne, men sedan har jag inte gjort det. Förmodligen är det svårare att växla hela tiden än att göra allt på det ovana hållet.

Jag vet att det finns vänsterhänta som stickar åt samma håll som högerhänta, men min kompis tyckte det var för svårt.
Jag stickar och virkar som en högerhänt. Mormor lärde mig och hon kunde inte med vänstern, fast hon köpte tom en bok om vänsterhänt stickning. :heart:
En till vänsterhänt som stickar som vanligt! :hello:
Juliusdotter skrev:
ellla skrev:Sticka baklänges :)'
Alså räta maskor men sticka med vänster istället för höger hand :)
Kul, testat nu, men vette sjutton går nog ännu långsammare, öva öva öva :)

Någon som använder baklängestickning istället för aviga maskor?
Jag gör det när jag stickar entrelac (men det var ett tag sen nu) och när jag precis lärt mig så stickade jag så på en tröja till fyraåringen.
Jag tycker det funkar, och är nog för mig ungefär i hastighet som att sticka aviga maskor.
Juliusdotter skrev:Dottern önskar sig ny sommar hatt (konstigt hon har vuxit ur förra årets). Hon skulle vilja ha en regnbågsfärgad. Någon som vet ett regnbågsrandigt bomulsgarn?
Jag stickade in mina hörlurar i ett regnbågsfärgat. Det har väldigt korta rapporter, jag tror att det ska finnas på ravelry, vad det var för garn.
Ponyo skrev:Det enda jag tyckte var jobbigt med vänsterhänt stickning var att maskbågarna var felvridna varvet efter. Inte helt smidigt.
Då drar du garnet åt fel håll runt stickan, det ska gå utifrån och inåt (kändes det som när jag luftstickade.)
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:Det enda jag tyckte var jobbigt med vänsterhänt stickning var att maskbågarna var felvridna varvet efter. Inte helt smidigt.
Då drar du garnet åt fel håll runt stickan, det ska gå utifrån och inåt (kändes det som när jag luftstickade.)
Ahh, får testa igen
kvarnkvik skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:Ser fint ut kvarnkvik, bra idé med ärmarna.
Idag stickar jag riktigt långsamt. 270maskor stickor 2,5
Bild
Orkney? :app:
Näe ingen Orkney, jag tycker faktiskt inte den är så fin :hide:
Platte river tack vare dig.
Waaa, kan man inte gilla Orkney? :shock: :wink: Det såg precis ut som en Orkney i mudden, fast du vänt på färgerna.

Aha, så skoj! :vågen: En helmönstrad tröja?
:lol: Nja jag vet inte, den påminner om något min mamma hade när jag va liten, känns inte som min grej liksom.
Japp, ska bli en hel mönstrad, om jag orkar, just nu är jag sjukt trött på resåren, vill sticka mönster, men jag har bara gjort hälften. Har tagit mig hela dagen idag.
Jag är faktiskt inte helt såld på orkneyn jag heller :hide:
Här är en till som tycker att Orkneyn inte är :love: ... :hide:

Mly; :love: :wink: tycker om mönstret och färgerna!
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:Har entrådigt i gömmorna, har ett mönster på en glesstickad tröja. Tänkte göra det enkelt för mig och sticka fram och bakstycket på rundsticka. Fick då höra att plagget kan bli vridet (pga det entrådiga). Erfarenheter? Skall jag våga eller bör jag göra var del för sig?
Om du stickar slätstickning finns den risken, men du kan ju välja att se det som en effekt helt enkelt. :wink:
Fryle skrev:
Juliusdotter skrev:Har entrådigt i gömmorna, har ett mönster på en glesstickad tröja. Tänkte göra det enkelt för mig och sticka fram och bakstycket på rundsticka. Fick då höra att plagget kan bli vridet (pga det entrådiga). Erfarenheter? Skall jag våga eller bör jag göra var del för sig?
Om du stickar slätstickning finns den risken, men du kan ju välja att se det som en effekt helt enkelt. :wink:
Fast en tröja som snor sig runt kroppen :hmm: , lutar nog åt fram o bakstycke för sig då.
  • 1
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?