Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

LottaLuvin skrev:Hmm... fnular på ett tema som är tillräckligt stort OCH tillräckligt litet.. och tillräckligt inspirerande.. växter?
Ja det låter kul :)

Ang remake, inom att jag tog upp det.
För mig är det en fråga om hållbar utveckling, att vörna om miljön och det är därför jag gör så mycket sådana val som jag kan med, är ju lite av en balansgång, tex är det aldrig svårt att få tag på hela rena funktionella kläder till barnen secondhand, eller sy kläder till dom av mina avlagada.

Sedan tycker jag att det är kul med den utmaningen, ibland har jag en hög med de gagnat material som jag ska få o funka ihop, andra gånger springer jag i seconbdhandbutiket i flera innan jag hittar den där tröjan i perfekt färg och halsbandet med rätt stlk på pärlorna som passar min idee.

Men absolut att det får vara fritt för var och en.
Lojse skrev:
LottaLuvin skrev:Hmm... fnular på ett tema som är tillräckligt stort OCH tillräckligt litet.. och tillräckligt inspirerande.. växter?

För mig är det en fråga om hållbar utveckling, att vörna om miljön och det är därför jag gör så mycket sådana val som jag kan med, är ju lite av en balansgång, tex är det aldrig svårt att få tag på hela rena funktionella kläder till barnen secondhand, eller sy kläder till dom av mina avlagada.

Sedan tycker jag att det är kul med den utmaningen, ibland har jag en hög med de gagnat material som jag ska få o funka ihop, andra gånger springer jag i seconbdhandbutiket i flera innan jag hittar den där tröjan i perfekt färg och halsbandet med rätt stlk på pärlorna som passar min idee.

Det är väl så att det inte är själva remakegrejen i sig som är skrämmande utan att det blir så extremt fritt med bara remake. Remake + någon annan riktlinje tycker iaf jag känns tryggare. :D
Ellasario skrev:Åh, jag vill vara med! Och jag vet att min mamma vill vara med också. Varje byte sen 2 år tillbaka så har hon suktat :P
Maddemoa skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:
Ellasario skrev:
Så synd att jag missa detta.
Du får vara med i nästa, min mamma ska vara med då också :D
För mig är det självklart att det är Sjalbarnare som byter med varandra. Jag är inte sugen på att pyssla till någons mamma/syster/väninna/granne.

Andra som vill vara med i byten kan hitta det via Sysidan och liknande ställen.

Vad tycker ni?
Det är jag böjd att hålla med om. Grejen med pysselbytena här är ju att man (oftast) "känner" personerna lite. Iofs är det väl kanske så om man hänger mycket på sysidan eller dylikt också, men jag tycker nog att sjalbarnsbytena ska vara just sjalbarnsbyten. :this:
Ja, håller också med! Sjalbarnsbyten är till för sjalbarnare :tumup:
Lojse skrev:

Jag tycker också om hållbar utveckling :) Eller att vi ska nyttja de saker vi faktiskt redan har till max innan vi slänger dem. Men eftersom får producerar ull hela tiden och den slängs om man inte gör något av den är det inte så ohållbart för mig att göra saker i ull. Sen är det väldigt sällan jag köper saker till ett byte, det mesta hittar jag hemma. Det är nog mest att jag inte har så många saker att remaka hemma? :hmm: Mest kanske för att jag inte är så van?
Jag tycker också dubbeltema låter kul! Både vår och växter känns inspirerande för mig!
Fryle skrev:
Ellasario skrev:Åh, jag vill vara med! Och jag vet att min mamma vill vara med också. Varje byte sen 2 år tillbaka så har hon suktat :P
Maddemoa skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:
Ellasario skrev:
För mig är det självklart att det är Sjalbarnare som byter med varandra. Jag är inte sugen på att pyssla till någons mamma/syster/väninna/granne.

Vad tycker ni?
Det är jag böjd att hålla med om. Grejen med pysselbytena här är ju att man (oftast) "känner" personerna lite. Iofs är det väl kanske så om man hänger mycket på sysidan eller dylikt också, men jag tycker nog att sjalbarnsbytena ska vara just sjalbarnsbyten. :this:
:iagree:
Då får nog din mamma regga sig och bli aktiv här inne.
ellla skrev:
Lojse skrev:

Jag tycker också om hållbar utveckling :) Eller att vi ska nyttja de saker vi faktiskt redan har till max innan vi slänger dem. Men eftersom får producerar ull hela tiden och den slängs om man inte gör något av den är det inte så ohållbart för mig att göra saker i ull. Sen är det väldigt sällan jag köper saker till ett byte, det mesta hittar jag hemma. Det är nog mest att jag inte har så många saker att remaka hemma? :hmm: Mest kanske för att jag inte är så van?
Jag tycker också dubbeltema låter kul! Både vår och växter känns inspirerande för mig!
Vi har ju haft flera remake-byten tidigare. Kanske detta helt enkelt ska heta "Hållbar utveckling"? Då kan man remake något eller använda nya material som bidrar till just hållbar utveckling? Eller sånt som underlättar, tex något smart att förvara/transportera saker till återvinningen, göra tidningspappers-såkrukor med...
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Maddemoa skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:
Ellasario skrev:

Vad tycker ni?
:iagree:
Då får nog din mamma regga sig och bli aktiv här inne.
Jag hade aldrig tänkt något annat heller.
För att förtydliga, gällande min mamma, så brukar hon alltid prata om att hon skulle vilja gå med i SB men känner att hon inte klarar det själv och vill ha hjälp. Hon tycker att det verkar vara en sån härlig gemenskap och GDS-delen och bytestrådarna är något hon alltid är väldigt intresserad av. Jag hade bemött det i den tidigare tråden om jag hade sett det men nu blev det först nu. Dock måste jag säga att sånahär liknande reaktioner faktiskt ger mig en lätt avsmak på hela grejen. Alltid kommer det folk som plockar fram något negativt och som vinklar saker så att man ser en möjlig baksida. Ursäkta att jag snor din tråd men det känns som att det var bra att förklara eftersom något jag skrivit tidigare kopierades in.
Ellasario skrev:För att förtydliga, gällande min mamma, så brukar hon alltid prata om att hon skulle vilja gå med i SB men känner att hon inte klarar det själv och vill ha hjälp. Hon tycker att det verkar vara en sån härlig gemenskap och GDS-delen och bytestrådarna är något hon alltid är väldigt intresserad av. Jag hade bemött det i den tidigare tråden om jag hade sett det men nu blev det först nu. Dock måste jag säga att sånahär liknande reaktioner faktiskt ger mig en lätt avsmak på hela grejen. Alltid kommer det folk som plockar fram något negativt och som vinklar saker så att man ser en möjlig baksida. Ursäkta att jag snor din tråd men det känns som att det var bra att förklara eftersom något jag skrivit tidigare kopierades in.
PMar :heart:

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?