Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Nej, jag har hittat på mitt eget sätt:
Så här håller jag när jag stickar, så plockar jag den färg jag vill ha med stickan.
Bild
Den turkos/blå/gröna tråden är den tråd som löper för långt bakom. Då gör jag så att när jag stickat halva rapporten så lyfter jag över tråden till höger om de andra. Sen flyttar jag tillbaka den när jag stickar den. Då slipper jag trassel.
Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:Nej, jag har hittat på mitt eget sätt:
Så här håller jag när jag stickar, så plockar jag den färg jag vill ha med stickan.
Bild
Den turkos/blå/gröna tråden är den tråd som löper för långt bakom. Då gör jag så att när jag stickat halva rapporten så lyfter jag över tråden till höger om de andra. Sen flyttar jag tillbaka den när jag stickar den. Då slipper jag trassel.
Bild
Sådär har jag också gjort när jag stickat med två färger förut!
Men det verkar smart att sticka sådär med två färger.
Användarens profilbild
Av Mosan
Undra om mitt garn kommer idag! :roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
berit skrev:du har rätt. Det är nog bra. Måste gräva fram symaskinen först också. Den åkte ner i källaren efter att vi blev osams för två år sedan. Men det är kanske dags att bli sams igen.. i alla fall om den kan hjälpa mig med orkneyn!
Här är en väldigt bra video om hur man syr och klipper en steek. Utan symaskin.
http://www.youtube.com/watch?v=buKv6Wg8TcY
Av Ponyo
Mosan skrev:
berit skrev:du har rätt. Det är nog bra. Måste gräva fram symaskinen först också. Den åkte ner i källaren efter att vi blev osams för två år sedan. Men det är kanske dags att bli sams igen.. i alla fall om den kan hjälpa mig med orkneyn!
Helbra! Jag tror jag förstår.
Men jag ska nog testa på en provlapp först ;)
Av Ponyo
Dorotea skrev:
Ponyo skrev: Dock en massa fel i bilden ovan :oops:
Seså :this: Du har gjort ett finfint jobb och här är en stickerska som tacksamt norpar det!

Men jag har just insett att jag kanske måste prioritera andra projekt innan jag sätter igång med det här. Tråkigt :gaah: Jag vill ju ha min kofta!!
Vet känslan. Men denna gång sket jag i allt, och prioriterar en orkney. För det är jag värd :mrgreen:
Av Ponyo
Men hu, tre färger är INTE skoj.
Speciellt eftersom jag alltid tycks ha bebis i famn när jag stickar. Jag skyller på det iaf.
Användarens profilbild
Av berit
Mosan skrev:
Tack för länken!

Jag har testat att virka och klippa. Men det funkade inte alls, och jag vet inte vad jag gjorde för fel. Tyckte jag gjorde precis som instruktionen men virkningen höll inte alls maskorna. :hmm: Brukar du göra så som i instruktionsvideon?
Användarens profilbild
Av Mosan
berit skrev:
Mosan skrev:
Tack för länken!

Jag har testat att virka och klippa. Men det funkade inte alls, och jag vet inte vad jag gjorde för fel. Tyckte jag gjorde precis som instruktionen men virkningen höll inte alls maskorna. :hmm: Brukar du göra så som i instruktionsvideon?
Jag har inte testat själv, det är därför jag gör lite research.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo, om du orkar färga om ett diagram till åt mig? Min nuvarande beräkning är:

A 177 Clay
B 159 Carbon
C 151 Billberry
D 183 Peony
E 141 (jeansblå typ)
F 170 Seafarer
G 178 Seasalter
H 150 Rage
I 184 Celadon
K 167 Maritime
L 145 Treacle
M 173 Duck egg
N 179 Horizon

Det är ingen brådska och jag är djupt tacksam!
Av Ponyo
glis skrev:Ponyo, om du orkar färga om ett diagram till åt mig? Min nuvarande beräkning är:

A 177 Clay
B 159 Carbon
C 151 Billberry
D 183 Peony
E 141 (jeansblå typ)
F 170 Seafarer
G 178 Seasalter
H 150 Rage
I 184 Celadon
K 167 Maritime
L 145 Treacle
M 173 Duck egg
N 179 Horizon

Det är ingen brådska och jag är djupt tacksam!
När jag blir frisk :tumup:
(är magsjuk) :ill:
Av Ponyo
Dorotea skrev:Aj. Aj. Aj.
Mitt mönster måste vara jämnt delbart med 24 för att det ska funka på hålkortet. :| De stora "snöflingorna" är 16...
Kan du kanske skippa dem? Och ta något annat där? Eller korta ner med 4 maskor och skippa de turkosa flingorna i mitten?
Användarens profilbild
Av Mosan
Vill se bilder på ditt projekt Dorotea! :kamera:
Gärna lite in action bilder med maskinen! :D
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?