Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
melon skrev:
corona skrev::hund:
:vågen: Ska vi nålbinda ihop?

Absolut, om du lär mig hur man gör :lol:
Sitter med mitt häfte, min nål och min tråd och fattar i n g e n t i n g :hmm:
Eller, jo, jag kommer en bit, men så fastnar jag på samma ställe som alltid. Har samma guide som du "The easiest ever..."
Miltonia skrev:Hittills har jag (tydligen) använt mig av ett stygn som heter Mammen-stitch. Nu ska jag göra en mössa som jag gärna vill ska bli lite tjockare. Någon som har förslag på vilket stygn jag ska använda då?
Om du vill ha ett liknande utseende som vid mammen kan du bara sy som mammen fast under fler öglor bakom tummen. När man syr mammen så plockar man ju upp 2 öglor bakom tummen, eller hur? Om du plockar upp 3 eller 4 så blir tyget tjockare. Jag minns inte vad det stygnet heter just nu...

(Om du bara plockar upp en ögla bakom tummen blir det tunnare och det stygnet heter Oslo.)
Jag bara tappade bort mina nålar hela tiden så till sist tog jag mig i kragen och gjorde ett litet nålbrev till dem. Såhär blev det:

Bild

Bild

Bild
Jag har bundit med Dalbystygnet i handspunnet garn, och sedan sytt ihop fodralet för hand. Lite snett och vint men lite gulligt ändå.
melon skrev:
Miltonia skrev:Hittills har jag (tydligen) använt mig av ett stygn som heter Mammen-stitch. Nu ska jag göra en mössa som jag gärna vill ska bli lite tjockare. Någon som har förslag på vilket stygn jag ska använda då?
Om du vill ha ett liknande utseende som vid mammen kan du bara sy som mammen fast under fler öglor bakom tummen. När man syr mammen så plockar man ju upp 2 öglor bakom tummen, eller hur? Om du plockar upp 3 eller 4 så blir tyget tjockare. Jag minns inte vad det stygnet heter just nu...

(Om du bara plockar upp en ögla bakom tummen blir det tunnare och det stygnet heter Oslo.)
Tack för tips! Det ska jag testa.
melon skrev:Jag bara tappade bort mina nålar hela tiden så till sist tog jag mig i kragen och gjorde ett litet nålbrev till dem. Såhär blev det:

Bild

Bild

Bild
Jag har bundit med Dalbystygnet i handspunnet garn, och sedan sytt ihop fodralet för hand. Lite snett och vint men lite gulligt ändå.
Jättefint! :)
corona skrev:
melon skrev:
corona skrev::hund:
:vågen: Ska vi nålbinda ihop?

Absolut, om du lär mig hur man gör :lol:
Sitter med mitt häfte, min nål och min tråd och fattar i n g e n t i n g :hmm:
Eller, jo, jag kommer en bit, men så fastnar jag på samma ställe som alltid. Har samma guide som du "The easiest ever..."
Gärna! Jag gjorde precis som du, fastnade, det är svårt att se det på bild... Jag PMar :heart:
Allt finns på sjalbarn, även en nålbindningstråd =) Har länge velat lära mig och nu i helgen fick jag chansen att prova på och de va redigt kul ju så nu ska de bara övas och övas så jag förhoppningsvis kan nålbinda en mössa till hösten 2013 :lol:
glana_hanna skrev:Allt finns på sjalbarn, även en nålbindningstråd =) Har länge velat lära mig och nu i helgen fick jag chansen att prova på och de va redigt kul ju så nu ska de bara övas och övas så jag förhoppningsvis kan nålbinda en mössa till hösten 2013 :lol:
Vad kul att du lärt dig! Hur går det med övningen?

Själv började jag på en mössa till maken igår, han sa något om en mössa med öronlappar på och nu har jag 7 dagar på mig :lol:
melon skrev:
glana_hanna skrev:Allt finns på sjalbarn, även en nålbindningstråd =) Har länge velat lära mig och nu i helgen fick jag chansen att prova på och de va redigt kul ju så nu ska de bara övas och övas så jag förhoppningsvis kan nålbinda en mössa till hösten 2013 :lol:
Vad kul att du lärt dig! Hur går det med övningen?

Själv började jag på en mössa till maken igår, han sa något om en mössa med öronlappar på och nu har jag 7 dagar på mig :lol:

Haha, jag fastnade och kom inte vidare men nu för typ 2-3 v sedan lärde jag känna en tjej här i lund som kunde hjälpa mig så jag har bundit och bundit och tycker väl att jag behärskar det okej så nu har jag börjat på en mössa ich den blir klar inom den närmaste månaden =)
Så himla kul me nålbindning :D
Användarens profilbild
Av glis
Jag hoppas också på nytändning, antingen skall jag tvinga Melon att lära mig (men det blir nog mest spinnande jag pressar henne på kunskap om närmaste tiden) eller så skall jag be en kvinna på jobbets stickkafe visa mig nästa gång jag kommer dit.
glis skrev:Jag hoppas också på nytändning, antingen skall jag tvinga Melon att lära mig (men det blir nog mest spinnande jag pressar henne på kunskap om närmaste tiden) eller så skall jag be en kvinna på jobbets stickkafe visa mig nästa gång jag kommer dit.
Ska vi inte ta en måndagskväll till nålbindning då? :D
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Jag hoppas också på nytändning, antingen skall jag tvinga Melon att lära mig (men det blir nog mest spinnande jag pressar henne på kunskap om närmaste tiden) eller så skall jag be en kvinna på jobbets stickkafe visa mig nästa gång jag kommer dit.
Har inte råd, spinnande är viktigare :wink: Vad gör du på tisdag? (I morgon skall jag till banken och öppna konto för vägsamfälligheten :hmm: . Det är mycket att lära sig när man blivit skogsägare, även om skogen är liten)
glis skrev:
melon skrev:
Har inte råd, spinnande är viktigare :wink: Vad gör du på tisdag? (I morgon skall jag till banken och öppna konto för vägsamfälligheten :hmm: . Det är mycket att lära sig när man blivit skogsägare, även om skogen är liten)
Kommer och spinner med dig? :mrgreen: Jag kan ta med rocken.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?