Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bumsesmama
Ja vilka selleverantörer rekommenderar en bärvikt upp till 25kg eller tyngre?

(eftersom D, 132cm lång & typ 28kg tung, utan problem sitter bra i en Manduca så vet jag att det funkar, men den rekommenderas ju bara upp till 20kg)
När jag köpte min Ergo (2006) var den rekommenderad upp till 27 kg eller nått sånt. Sen tror jag att de skrev om till 18kg på nyare selar, utan att de såg annorlunda ut. Man funderade då över om det ahndlade om att man inte ville uppmuntra människor till att bära så tugnt, även om selen i sig skulle klara det. Jag bar 27kg E i Ergon ibland, fast inte så långt.
Tack för svaren :)

Försöker att få hab att köpa in en sele åt L eftersom det inte finns bärdon i deras sortiment..
Måste således hitta en sele vars tillverkare märkt dem för att hålla för äldr barn.
bumsesmama skrev:Tack för svaren :)

Försöker att få hab att köpa in en sele åt L eftersom det inte finns bärdon i deras sortiment..
Måste således hitta en sele vars tillverkare märkt dem för att hålla för äldr barn.
Har du kollat wompat? De ska väl ha nån modell som de kallar pre-school eller nåt? Ja, snäppet större än en vanligt toddlersele typ? Den kke kan vara ngt?
Av Isadora
Ja, kolla Wompat www.wearababy.com
Lycka till! :heart: Alla barn med funktionshinder, som kan bäras, borde få sele/sjal som hjälpmedel :heart: Jag som gravt synskadad hade mått väldigt bra av det iaf.

Går det att bära honom i sjal? Såg att didymos har lanserat en bredare sjal som är tänkt för större barn. 83 cm bred, tror jag den är. Annars är BB Slen 80 cm breda.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?