Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:Hundkräket har gjort det igen :hopmad: Bitit sönder den tredje fuskollen/balaclavan :evil:
:hopmad: :evil: Men nej!
Helt hopplös
Ja det låter så :( Fy vad trist! Vår hund gjorde ett par sådana där grejor också - men då var hon valp och är väl typ förlåten nu.. Fattar att det är frustrerande när det handlar om en så gammal hund :x :heart:
Han är 1,5 och det här är inte det enda han äter. Fleecefiltar, badlakan, trosor, raggsockor och vanliga strumpor har han betat sig igenom hittills :|
Slyngel-åldern väl?
Fy så jobbigt!

Jag har en kompis vars hund åt mängder av barnsockor. de blev stammisar hos veterinären...
En gång kom de dit och hunden spydde upp en annan strumpa än den matte såg att den svalde :roll:
Här har han klarat sig hittills. Det är makens hund i allra högsta grad och jag avskyr honom, så börjar han kosta veterinärräkningar också så vet jag inte vad jag gör :roll:
Han har redan gjort veterinärkarriär genom att hoppa ner från en kökssoffa och bryta foten, men då var han ju fortfarande liten och söt :roll:
Hehe. Men tänk på att han är ung än. De brukar ju vara jobbiga i den där åldern. Han kanske behöver nåt mer att göra eller tugga på? Han kan få komma på uppfostringssemester hit annars :). Elsa är bra på att visa var alla skåp ska stå :)
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:Hundkräket har gjort det igen :hopmad: Bitit sönder den tredje fuskollen/balaclavan :evil:
Helt hopplös
Ja det låter så :( Fy vad trist! Vår hund gjorde ett par sådana där grejor också - men då var hon valp och är väl typ förlåten nu.. Fattar att det är frustrerande när det handlar om en så gammal hund :x :heart:
Han är 1,5 och det här är inte det enda han äter. Fleecefiltar, badlakan, trosor, raggsockor och vanliga strumpor har han betat sig igenom hittills :|
Slyngel-åldern väl?
Fy så jobbigt!

Jag har en kompis vars hund åt mängder av barnsockor. de blev stammisar hos veterinären...
En gång kom de dit och hunden spydde upp en annan strumpa än den matte såg att den svalde :roll:
Här har han klarat sig hittills. Det är makens hund i allra högsta grad och jag avskyr honom, så börjar han kosta veterinärräkningar också så vet jag inte vad jag gör :roll:
Han har redan gjort veterinärkarriär genom att hoppa ner från en kökssoffa och bryta foten, men då var han ju fortfarande liten och söt :roll:
Hehe. Men tänk på att han är ung än. De brukar ju vara jobbiga i den där åldern. Han kanske behöver nåt mer att göra eller tugga på? Han kan få komma på uppfostringssemester hit annars :). Elsa är bra på att visa var alla skåp ska stå :)
Ja är han så ung finns det ändå hopp! Jag har nog läst fel tidigare, var säker på att han var i 11 års åldern.. :roll:

Vår knashund fick tag på mitt fina isländska SKÖRA ospunna förgarn. Ett halvt kilo av minimala slamsor ull över hela övervåningen :evil:
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
Helt hopplös
Slyngel-åldern väl?
Fy så jobbigt!

Vi har ju en tysk jaktterrier också, som är fem, hon var ett halvår när jag var höggravid med H. G mötte mig stående på trappen, storbölande, för att hon var så jobbig :lol: Hon har blivit lite bättre sen dess... Men den här taxen har jag aldrig velat ha, och han kom hit mitt under vår köks- badrums- och tvättstugerenovering med halvårsbebis :roll: Vi har haft en ganska dålig start...
Användarens profilbild
Av tweed
Grönöga skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
kvarnkvik skrev:
Grönöga skrev:
Helt hopplös
Slyngel-åldern väl?
Fy så jobbigt!

Ja är han så ung finns det ändå hopp! Jag har nog läst fel tidigare, var säker på att han var i 11 års åldern.. :roll:

Vår knashund fick tag på mitt fina isländska SKÖRA ospunna förgarn. Ett halvt kilo av minimala slamsor ull över hela övervåningen :evil:
förgarn har han också förgripit sig på, eller om det var den andra :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Åter till stickningen :this:
Jag har stickat nästan hela bålen på min drposkofta och är svårt sugen på att komma igång med mönsterstickningen, men jag måste ju sticka två ärmar först :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:Åter till stickningen :this:
Jag har stickat nästan hela bålen på min drposkofta och är svårt sugen på att komma igång med mönsterstickningen, men jag måste ju sticka två ärmar först :roll:
wohoo!
Sticka på! Hejja hejja!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:Åter till stickningen :this:
wohoo!
Sticka på! Hejja hejja!
Nystanet jag stickar ifrån just nu har han förresten också varit på, men bara fulat till det, inte bitit sönder...
kvarnkvik: :heart: Jag hade blivit helt galen.

Jag stickar på på min restgarnströja, uppifrånochner, från en instruktion från en tidningsartikel. Instruktionerna är ganska lösa, men än så länge går det bra. Jag funderar mest på hur jag ska göra med färgerna. Jag stickar i mjuk akryl, på stickor 3,5. Från halsen är den nu ljuslila, vit, grå, ljuslila i ränder om 5 cm. Jag har även 3 nystan i svart, lite luddigare. Av det lila har jag kvar 1,5 nystan. Vitt 0,5 och grått 0,5. Jag är halvvägs på oket.

Min idé är att randa så långt det går och sen köra svart, korta ärmar. Men ränderna är breda och maskorna blir ju bara fler. :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:kvarnkvik: :heart: Jag hade blivit helt galen.
Jag är helt galen :whut: :evil:
Nu har jag iaf sicksackat över hålen, för han hann inte äta upp halva den här gången, som sist. -16 kräver ju någon slags halsduk på ungen :roll:
kvarnkvik skrev:
Nu har jag iaf sicksackat över hålen, för han hann inte äta upp halva den här gången, som sist. -16 kräver ju någon slags halsduk på ungen :roll:
Jag hade tvingat min man att ha hunden kopplad inomhus. Den nivån på galen är jag.
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:
kvarnkvik skrev:
Jag hade tvingat min man att ha hunden kopplad inomhus. Den nivån på galen är jag.
Det är konstigt, han förstår inte alls min frustration och inser inte att jag är ett mycket tolerant fruntimmer som inte snott en bössa i vapenskåpet och avrättat kräket än :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
Haha, jag kom på ett sätt att få sticka mönster innan jag kommer till oket 8) Jag stickar såklart lite mönster på ärmen också :lol:
Jag har nog bestämt mig för mönsterfärg också, jag har många nystan mellangrått järbogarn här hemma från min upprepade första uppifrån och nerkofta som har legat rätt länge, det får nog bli mönsterfärg, och jag ska försöka sticka hela diagrammet i samma färg, tror jag. Jag får skriva ut diagrammet och rita lite och testa :D
Bild
Färgkombon. Det grå är mörkare i verkligheten, så jag tror att det blir bra. Känns bra att göra åt lite garn som bara har blivit liggande också.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Haha, jag kom på ett sätt att få sticka mönster innan jag kommer till oket 8) Jag stickar såklart lite mönster på ärmen också :lol:
Jag har nog bestämt mig för mönsterfärg också, jag har många nystan mellangrått järbogarn här hemma från min upprepade första uppifrån och nerkofta som har legat rätt länge, det får nog bli mönsterfärg, och jag ska försöka sticka hela diagrammet i samma färg, tror jag. Jag får skriva ut diagrammet och rita lite och testa :D
Bild
Färgkombon. Det grå är mörkare i verkligheten, så jag tror att det blir bra. Känns bra att göra åt lite garn som bara har blivit liggande också.
Snygg färgkombination!
  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?