Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:Klart det är lättare med forummöjligheter, men jag tänker att på t.ex. blogspot kan man svara på inlägg på inlägg på inlägg och då tycker jag det blir lättare att följa diskussionen (till skillnad från typ blogg.se). Går inte kommentarsfältet att utöka med tillägg förresten?
Nja, det är väl bara bloggskrivaren som kan svara på andras inlägg? Så är det iaf på de blogspot-bloggar jag sett, inkl min egen. Jag kan inte ändra annat än hur kommentarerna visas, vem som får kommentera och om de som kommenterar ska granskas på något sätt.
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:
melon skrev:
Aborre skrev:Klart det är lättare med forummöjligheter, men jag tänker att på t.ex. blogspot kan man svara på inlägg på inlägg på inlägg och då tycker jag det blir lättare att följa diskussionen (till skillnad från typ blogg.se). Går inte kommentarsfältet att utöka med tillägg förresten?
Nja, det är väl bara bloggskrivaren som kan svara på andras inlägg? Så är det iaf på de blogspot-bloggar jag sett, inkl min egen. Jag kan inte ändra annat än hur kommentarerna visas, vem som får kommentera och om de som kommenterar ska granskas på något sätt.
Hmm, nu måste jag gå in på din blogg och kolla. I ditt senaste inlägg kan jag svara på ditt svar till första kommentaren, bara att trycka svara. När det kommer till forumdelen så vet jag inte hur man gör men jag vet att det går/gick att göra på något sätt. Söker man på exempelvis blogspot forum add on så kommer det upp en del träffar (typ) och jag har för mig att det finns ett enkelt sätt men jag är inte så intresserad av bloggar utan bara läst i förbifarten så jag kanske är ute och cyklar :hide: Sen förstår jag om man inte orkar krångla till det..
Aha, de andra stickbloggar som är på blogspot verkar inte ha den funktionen, knäppt. Jag har inte valt det alltså utan det kom till i en uppdatering som gjordes för ett tag sen. Jag orkar inte sätta mig in i det mer än så :lol: men tack för att du vill hjälpa :heart:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Nytt försök, med förhoppningsvis mindre bilder.
Har stickat klart en hundkofta. Lite av ett UFO från i somras :( då jag inte helt gillade resultatet.

Bild
Bild
Men titta vilken goding :loving: Koftan är också helt underbar!
Av Ponyo
Han är svårfotad. Han ler alltid utanför kameran, men såfort kameran åker upp så blir han gravallvarlig. Resten av tiden åt han på koftan.

Aldrig mer en kofta med montering (förutom Orkney då)
Det är ju så galet tråkigt.
Någon som har rundstickor med utbytbar vajer som har bra tips när en behöver gå upp en storlek på vajer när arbetet blir för stort? Just nu har jag bara förlängt den, istället för att byta, för jag förstår inte hur jag ska göra.
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:Någon som har rundstickor med utbytbar vajer som har bra tips när en behöver gå upp en storlek på vajer när arbetet blir för stort? Just nu har jag bara förlängt den, istället för att byta, för jag förstår inte hur jag ska göra.
Sätt på den nya storleken på den längre vajern och sticka på med den som vanligt istället för med den ände som du har stickat med hittills. :D

Jag läste visst lite slarvigt, eller skrev, eller båda :roll: Men jag tror du fattar på de andra beskrivningarna :lol:
Senast redigerad av tweed den tor mar 14, 2013 15:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
gurkan skrev:Någon som har rundstickor med utbytbar vajer som har bra tips när en behöver gå upp en storlek på vajer när arbetet blir för stort? Just nu har jag bara förlängt den, istället för att byta, för jag förstår inte hur jag ska göra.
Skruva loss den ena spetsen och skruva på den nya långa vajern på den (sätt ett stopp på den gamla vajern). Sedan stickar du på arbetet på den nya vajern och skruvar sedan på den andra spetsen där med.
Användarens profilbild
Av ellla
Ta bort stickan du har i högerhanden och sätt ett stopp på vajern där istället. Sätt på högerstickan på den nya vajern. ha ev ett stopp i slutet av vajern. Sticka över alla maskorna till högerstickan med den nya vajern. Flytta vänsterstickan till den nya vajern. Klart!
ellla skrev:
melon skrev: :lol:
ingen panik - alla på en gång :)
Precis! Och pedagogpriset gååååår till:
elllaaaaa! Din förklaring förstod jag på en gång!

Tack alla för hjälpen!
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?