Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ylvast
Jag var på julmarknad i helgen, med E på ryggen. Då hörde jag en kommentar, som jag iofs inte är helt säker på om den handlade om oss, men någon bakom min rygg sa i alla fall: "Hippie-style". Lite roligt om det handlade om oss, pappan kallar vår MT för "hippie-sjalen" (sin ergo har han döpt till "pappa-sjalen").
Användarens profilbild
Av Ingah
"Åh så sött, det är så man ska göra nu förtiden alltså!"

Var på julfest i helgen och när L blev lite trött och grinig tog jag fram meitaien och lät honom vara på ryggen en stund med förhoppning att han skulle somna. Till saken hör även att musiken till dansen började då och eftersom jag var lite sugen på att spela själv (har inte blivit så mycket av det den sista tiden) testade jag att ha honom på ryggen, satte på honom hörselkåpor och började spela. Han somnade ganska snart...
Då fick man några fina blickar och söta kommentarer. Bland annat ovanstående... Inte varje dag de sett någon som spelar fiol med en sovandes bebis på ryggen :D
Ingah skrev:"Åh så sött, det är så man ska göra nu förtiden alltså!"
Då fick man några fina blickar och söta kommentarer. Bland annat ovanstående... Inte varje dag de sett någon som spelar fiol med en sovandes bebis på ryggen :D
Åh vad fint och mysigt.

Jag får många fler komentarer nu när det är så kallt och J sitter i bärponchon. Jag skulle tro att det ser än mer speciellt ut och helt klart lite extra gosigt.
Användarens profilbild
Av Medlawg
Nina & lilla J skrev: Jag får många fler komentarer nu när det är så kallt och J sitter i bärponchon. Jag skulle tro att det ser än mer speciellt ut och helt klart lite extra gosigt.
Samma här, ingosad i sjalen i snöstorm får man en del avundsjuka blickar. Häromdagen var det en tjej som sa (till R): Åh, det där ser mysigt ut! Jag önskar jag fick plats där jag också!
Av Åsita
Medlawg skrev:
Nina & lilla J skrev: Jag får många fler komentarer nu när det är så kallt och J sitter i bärponchon. Jag skulle tro att det ser än mer speciellt ut och helt klart lite extra gosigt.
Samma här, ingosad i sjalen i snöstorm får man en del avundsjuka blickar. Häromdagen var det en tjej som sa (till R): Åh, det där ser mysigt ut! Jag önskar jag fick plats där jag också!
:tumup:
Hedwig skrev:Lyckades skrämma en kassörska här om dagen när jag vände på huvudet för att prata med vad hon trodde var en ryggsäck.
:lol:
Det kan nog m,ång ha tänkt om mig också...
Av nano
Stora tösesn "dagisfröknar" (jo, dottern kallar ju dom för fröknar :D) brukar säga att det ser så mysigt ut när jag kommer med skrutten i sjal och under den värsta snöperioden så fick jag höra "måste vara skönt att slippa dra vagnen!" Och de håller jag med om :tumup:
Av Sofie
Nina & lilla J skrev:
Evelina1201 skrev:Med chockartat tonfall; "det var en bebis däri! *hysteriskt fnitter*" Sagt av två mammor med barnvagnar!?!? :hmm: :Hahaa:
Konstigt :hmm:
De kanske trodde du var puckelryggig? :lol:
Jag har alltid K i sjal när jag hämtar F på förskolan. Har bara fått positiva kommentarer från personalen (och jag förstår inte hur de andra föräldarna gör som har bebisar som alltid sover i vagnen i hallen medan de jagar barnen för att få med dem hem). Barnen är väldigt fascinerade och frågar mycket om varför jag har honom där. Bästa kommentaren var från en 4åring:
Varför sitter han där?
Då är han glad för han är nära mig och det är varmt och gosigt
Sitter han där i några dagar då?

Inte helt ologiskt tänkt, om hon ser honom där varje eftermiddag, men jag försäkrade henne om att han får komma ner när vi är hemma :)
Av nano
Roligaste och intressantaste kom nog i söndags efter gudstjänsten då vi fikade och en man som har bott i Ecuador (har även adopterat tre barn därifrån) säger: "Vet du hur de bär i Ecuador?" och självklart kom vi att prata en stund om barnbärande i Ecuador (jag och en annan mamma som också vart där diskuterade hur de bär nyfödda också).
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?