Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Ponyo skrev:Tur jag börjat lyssna på stickpodden så att jag vet vad LYS är. :lol:
Och jag som inte ens vet vad en stickpod är, vet inte vad LYS är heller. :oops: Vill du upplysa mig? (Gärna om båda. ;))
Av Ponyo
Ketronya skrev:
Ponyo skrev:Tur jag börjat lyssna på stickpodden så att jag vet vad LYS är. :lol:
Och jag som inte ens vet vad en stickpod är, vet inte vad LYS är heller. :oops: Vill du upplysa mig? (Gärna om båda. ;))
Stickpodden är två tjejer som pratar stickning i den enas garderob. En podcast är en radiosändning som man laddar ner till tex sin telefon och lyssnar på. Du laddar ner när du har wifi, så slipper du streama när du är ute och reser tex.
LYS=local yarn shop
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:
Jag fick googla LYS häromsistens efter att ha läst om det här. :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Sitter och pusslar med färgerna nu. Såg en variant med mörk botten som var fin.
Användarens profilbild
Av Grönöga
melon skrev:
Grönöga skrev:Kan man köpa mönstret i Sverige :hmm:
Jadå, det är från Rowan nr 52. Jag skulle tro att alla Rowans återförsäljare har den.
jamen såklart! Tack! Gjorde det lite för svårt för mig på ravelry :duh:

(fast nu blev det alldeles för lätt, hur tusan ska jag nu kunna hålla mig ifrån.. :fnissa: )
Av Ponyo
Läste nyss att det är knappt ginger räcker på en small. Så det kommer inte bli över som bag trodde :roll:
Först tyckte jag samma tjej var supersmart som stickat båda ärmar tillsammans. Och klippt upp. Men det är ändå ett moment i sig.
Av Ponyo
Mosan skrev:Sitter och pusslar med färgerna nu. Såg en variant med mörk botten som var fin.
Vilken då?
Användarens profilbild
Av melon
Grönöga skrev:
melon skrev:
Grönöga skrev:Kan man köpa mönstret i Sverige :hmm:
Jadå, det är från Rowan nr 52. Jag skulle tro att alla Rowans återförsäljare har den.
jamen såklart! Tack! Gjorde det lite för svårt för mig på ravelry :duh:

(fast nu blev det alldeles för lätt, hur tusan ska jag nu kunna hålla mig ifrån.. :fnissa: )
8)
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Sitter och pusslar med färgerna nu. Såg en variant med mörk botten som var fin.
Vilken då?
Denna:
http://www.ravelry.com/projects/Meili/orkney
Fast nu när jag tittar så var det vissa partier som sticker ut lite för mycket.
Jag gillar när det smälter ihop lite mer.
Av Ponyo
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Vilken då?
Denna:
Ja, det riktigt skriker om mineral
Användarens profilbild
Av SaraLj
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Ponyo skrev:
Vilken då?
Denna:
Ja, det riktigt skriker om mineral
Jag tycker att den var fin. Vad är det för fel på skrikigt. 8) :Hahaa:
Av Ponyo
Melon, hur gör du med knapphålen?
Och hur gjorde du en justering med mönstret så att det blir jämt över. Har för mig att du skrev något om det.
Användarens profilbild
Av tweed
Måste ju tassa den här tråden, även om jag inte tänker ge mig på koftan. Men jag vill ju se vad ni gör 8)
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Melon, hur gör du med knapphålen?
Och hur gjorde du en justering med mönstret så att det blir jämt över. Har för mig att du skrev något om det.
Jag chansar och hoppas att det löser sig i slutet. Jag gör knapphålen tre maskor in från steeken och tänker sy fast ett tunt bomullstyg på insidan av knappslån. Vart nionde varv har jag för mig att det är, jag har markerat i mönstret.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon, hur gör du med knapphålen?
Jag chansar och hoppas att det löser sig i slutet. Jag gör knapphålen tre maskor in från steeken och tänker sy fast ett tunt bomullstyg på insidan av knappslån. Vart nionde varv har jag för mig att det är, jag har markerat i mönstret.
Puh! Som jag tänkt också. Fast jag missade första hålet :duh:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?