Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev: Halvfärdiga strumpor finns det här med... Och annat halvklart. Jag ska räkna lite på mina ufon nån gång när jag vågar....
Det vågar inte jag, har 4 par strumpor där det är börjat på andra strumpan iaf och ena ärmen på min vita uppifrån å ner tröja kvar, det borde ju gå att fixa rätt fort tycker jag.
Jag måste nog. Jag har insett att mitt garnförråd är för stort. Och jag måste rensa och sortera och göra klart saker... Hoppas att det kommer en massa städmani snart :) Det gjorde det då jag väntade Arvid i alla fall :)
Det är mitt med, och för rörigt, jobbar på att göra åt garn nu, men jag tänker inte inventera, då skulle jag få ångest.
Jag försöker göra av med mer än jag köper i alla fall :)
Senaste gångerna jag varit in i min LYS eller för den delen garnaffären i närmaste större stad har jag inte hittat nåt jag gillar. Eller det jag gillat (tex visjögarn) har jag redan hemma :roll:
Jag handlade faktiskt lite häromdagen, Idun behövde en fuskpolo och jag hittade ett garn som matchade till overallen, onödigt men kändes faktiskt bra. Det mesta garnet som finns här hemma har jag inte köpt själv, fått av mamma som hon skulle stickat till mig i när jag va liten, mest akryl men det fungerar ju bra till koftor till I som klabbar ner sig på allt och behöver byta två gånger om dagen så lite sådant hade jag tänkt sticka ett tag framöver.
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:
ellla skrev: Halvfärdiga strumpor finns det här med... Och annat halvklart. Jag ska räkna lite på mina ufon nån gång när jag vågar....
Det vågar inte jag, har 4 par strumpor där det är börjat på andra strumpan iaf och ena ärmen på min vita uppifrån å ner tröja kvar, det borde ju gå att fixa rätt fort tycker jag.
Jag måste nog. Jag har insett att mitt garnförråd är för stort. Och jag måste rensa och sortera och göra klart saker... Hoppas att det kommer en massa städmani snart :) Det gjorde det då jag väntade Arvid i alla fall :)
Det är mitt med, och för rörigt, jobbar på att göra åt garn nu, men jag tänker inte inventera, då skulle jag få ångest.
Jag försöker göra av med mer än jag köper i alla fall :)
Senaste gångerna jag varit in i min LYS eller för den delen garnaffären i närmaste större stad har jag inte hittat nåt jag gillar. Eller det jag gillat (tex visjögarn) har jag redan hemma :roll:
Jag handlade faktiskt lite häromdagen, Idun behövde en fuskpolo och jag hittade ett garn som matchade till overallen, onödigt men kändes faktiskt bra. Det mesta garnet som finns här hemma har jag inte köpt själv, fått av mamma som hon skulle stickat till mig i när jag va liten, mest akryl men det fungerar ju bra till koftor till I som klabbar ner sig på allt och behöver byta två gånger om dagen så lite sådant hade jag tänkt sticka ett tag framöver.
Ja, jag köpte ju faktiskt garn till montegon...
Jag har virkat en filt i akrylgarn jag har ärvt nu i vinter. Den blev fin :)
Jag håller på med en uppifrånochner-tröja. Maskantal delbart med 4 och öka 8 maskor vartannat varv.

Vilken ökning blir snyggast när en ska öka på varsin sida av en maska?

Jag repade upp eftersom det blev såna hål, gör om gör rätt. Men hur?
Aborre skrev:
gurkan skrev:Jag håller på med en uppifrånochner-tröja. Maskantal delbart med 4 och öka 8 maskor vartannat varv.

http://tantkofta.blogspot.se/2011/08/oh ... hoger.html
och
http://tantkofta.blogspot.se/2011/08/ov ... nster.html
:tumup:
Jag har kollat på dem. Förstår dem inte. Jag behöver väldigt tydliga rörliga bilder, typ garnstudio. Det är för tunna stickor för att jag ska se hur Koftan gör.
Av Ponyo
Postar här med.

Orkney är banne mig den roligaste stickning jag stickat. Helt perfekt att man får byta färg hela tiden. Men j-lar vad mycket tråd att väva in. Puh!

Av någon konstig anledning stickar jag ärmarna först :hmm:
Aborre skrev:
gurkan skrev:
Aborre skrev:
gurkan skrev:Jag håller på med en uppifrånochner-tröja. Maskantal delbart med 4 och öka 8 maskor vartannat varv.

http://tantkofta.blogspot.se/2011/08/oh ... hoger.html
och
http://tantkofta.blogspot.se/2011/08/ov ... nster.html
:tumup:
Jag har kollat på dem. Förstår dem inte. Jag behöver väldigt tydliga rörliga bilder, typ garnstudio. Det är för tunna stickor för att jag ska se hur Koftan gör.
Jag förstår, du kan alltid prova att pausa efter varje moment. Annars har
http://stickskolan.se/sticktekniker/okningar/
steg för steg-bilder.

Och ytterligare ett annars, om du inte vill krångla så mycket kan du alltid bara lyfta tråden mellan två maskor och sticka den vriden så har du en enkel ökning.
Det kan jag! :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Postar här med.

Orkney är banne mig den roligaste stickning jag stickat. Helt perfekt att man får byta färg hela tiden. Men j-lar vad mycket tråd att väva in. Puh!

Av någon konstig anledning stickar jag ärmarna först :hmm:
Jag förstår precis, den är jätterolig! :app:
Av Ponyo
melon skrev:
Grönöga skrev:
Ponyo skrev:En varmkorv i väskan :fnissa:
Kan inte sluta skratta.

Kan ni gissa vad jag lyssnar på?
:lol: japp!
:hmm:
För att kunna surfa på sin smartphone.
Stickrelaterat
Användarens profilbild
Av tweed
Jag stickar på på dropskoftan och har hunnit lägga upp projektet på ravelry :D Inga problem än så länge :lol:
Så här ser färgen ut. Jag funderar på om jag ska nysta upp det färgskiftande garnet i de olika nyanserna och använda de som passar bra till mönstret. eller om jag ska jaga rätt på nåt annat :roll: Jaja, jag har ju ett tag på mig innan det är dags för att sticka oket...
Bild
Aborre skrev:Jag är lite nyfiken på hur det ser ut när mönsterstickning är gjort på det absolut bästa sättet. Jag har inte haft så mycket med just mönsterstickning med flera färger att göra men skulle vilja se hur något som är gjort med ett väldigt bra resultat så jag vet lite vad jag har att sträva efter. Någon som har lust att visa någon bild? Gärna detaljerad :D
Titta exempelvis på melons Orkney - jag är stum av tystnad över hur hennes mönsterstickning ser ut innan blockning :love:
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 219

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?