Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SaraLj
...om mönstret var mozart så känns det som att jag håller på att konstruera en schlager... ...det blir väldigt färggrant... :? Men det är ett roligt mönster att sticka :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Nu har jag lagt upp första maskorna :loving:

Men stickfastheten stämmer inte mellan mönster och garn. :hmm:
Oj. Det har jag inte ens kollat. Jag la upp till en S, stickade mudden och provade. Det passade fint så nu stickar jag bara på. Så brukar jag göra :lol:
Av Ponyo
melon skrev:

Oj. Det har jag inte ens kollat. Jag la upp till en S, stickade mudden och provade. Det passade fint så nu stickar jag bara på. Så brukar jag göra :lol:
Jag la upp till en medium, fastän jag var en 40 innan B, och en solklar 44 just nu. :lol:
Men bystmåttet på M stämde med hur det brukar vara när jag inte ammar, så jag gick på det.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:

Jag la upp till en medium, fastän jag var en 40 innan B, och en solklar 44 just nu. :lol:
Men bystmåttet på M stämde med hur det brukar vara när jag inte ammar, så jag gick på det.
Äsch du får väl vänta med att knäppa den i början bara :lol:
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:

Äsch du får väl vänta med att knäppa den i början bara :lol:
Den lär ta sådan tid att jag kommer kunna knäppa den. ;)
Hoppas bara jag klarar komma tillbaka till min gamla storlek.
Av Ponyo
Orkney är banne mig den roligaste stickning jag stickat. Helt perfekt att man får byta färg hela tiden. Men j-lar vad mycket tråd att väva in. Puh!

Av någon konstig anledning stickar jag ärmarna först :hmm:
Användarens profilbild
Av Mosan
Tassar lite för det är ett så spännande!

Kom och tänka på en kofta i massor av färger som min mamma påbörjade när jag var barn. Den var i många roströda nyanser och växtfärgat. Den blev aldrig, jag tror garnet tog slut.
Av Ponyo
Mosan skrev:Tassar lite för det är ett så spännande!

Kom och tänka på en kofta i massor av färger som min mamma påbörjade när jag var barn. Den var i många roströda nyanser och växtfärgat. Den blev aldrig, jag tror garnet tog slut.
Synd. Coolt att du kommer ihåg den dock.
Här har jag köpt allt garn som behövs, så jag ska kunna avsluta.
Användarens profilbild
Av glis
Jag var på Stickat och klart i Borås idag och köpte mönster och garn. Det fattas tre färger tror jag, och vad bra det var att titta på garnerna i verkligheten. Jag bytte bort det bruna också, mot ett dovt aubergine-färgat nystan som jag inte vågade lita på efter att bara ha sett det på garnkorgen. Och så bytte jag ut det mörkgröna "pine" mot det ljusgröna "cale-någonting". Det ljusa var kallare och passade mycket bättre in i helheten.

Ponyo: När jag har alla färger, är det då jobbigt för dig att justera en gång till? Och går det att få en bild mailad eller så, så jag lättare kan skriva ut?
Användarens profilbild
Av SaraLj
Ponyo skrev:Orkney är banne mig den roligaste stickning jag stickat. Helt perfekt att man får byta färg hela tiden. Men j-lar vad mycket tråd att väva in. Puh!

Visst är det roligt. Bävar lite inför morgondagen då jag ska vara hemma och skriva distanstenta. Jag kommer ju bara att sticka... INTE bra!
...jag som inte har hela mönstret :oops: :oops: :oops: undrar om armarna är helt raka så som det ser ut i diagrammet?
Av Ponyo
glis skrev:Jag var på Stickat och klart i Borås idag och köpte mönster och garn. Det fattas tre färger tror jag, och vad bra det var att titta på garnerna i verkligheten. Jag bytte bort det bruna också, mot ett dovt aubergine-färgat nystan som jag inte vågade lita på efter att bara ha sett det på garnkorgen. Och så bytte jag ut det mörkgröna "pine" mot det ljusgröna "cale-någonting". Det ljusa var kallare och passade mycket bättre in i helheten.

Ponyo: När jag har alla färger, är det då jobbigt för dig att justera en gång till? Och går det att få en bild mailad eller så, så jag lättare kan skriva ut?
Nej då. Det går snabbt.
Du kan få med själva diagrammet färglagt.
Men använd sunt förnuft. Lita mer på ikonerna än min förläggning.
Men det är skönt för hjärnan med färglagt. För det är lättare att se då.
Av Ponyo
SaraLj skrev:
Ponyo skrev:Orkney är banne mig den roligaste stickning jag stickat. Helt perfekt att man får byta färg hela tiden. Men j-lar vad mycket tråd att väva in. Puh!

Visst är det roligt. Bävar lite inför morgondagen då jag ska vara hemma och skriva distanstenta. Jag kommer ju bara att sticka... INTE bra!
...jag som inte har hela mönstret :oops: :oops: :oops: undrar om armarna är helt raka så som det ser ut i diagrammet?
Nej då. Armarna är inte raka. :D
Jag började ju med dem :hellu:
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
glis skrev:Jag var på Stickat och klart i Borås idag och köpte mönster och garn. Det fattas tre färger tror jag, och vad bra det var att titta på garnerna i verkligheten. Jag bytte bort det bruna också, mot ett dovt aubergine-färgat nystan som jag inte vågade lita på efter att bara ha sett det på garnkorgen. Och så bytte jag ut det mörkgröna "pine" mot det ljusgröna "cale-någonting". Det ljusa var kallare och passade mycket bättre in i helheten.

Nej då. Det går snabbt.
Du kan få med själva diagrammet färglagt.
Men använd sunt förnuft. Lita mer på ikonerna än min förläggning.
Men det är skönt för hjärnan med färglagt. För det är lättare att se då.
:tumup: Ja, jag skall kolla på tryckdiagrammet, men precis som du säger, det hjälper jättemycket att ha en tydlig bild för att se om några fält behöver bytas ut och så.
Användarens profilbild
Av melon
Åh vad den är rolig att sticka :vågen: :vågen: :vågen:

Bild
Nu stickar jag med tre färger och ska strax dela av för ärmhål. Igår fick koftan följa med på tåget till Stockholm och tillbaka, trefärgsvarven går långsamt så jag hann inte så värst mycket även om jag hade lång tid på mig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?