Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mly skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:jag längtar efter nya uppdateringen till montego... Det är alldeles för sällan med varannan vecka...
:iagree:
Å jag har knappt hunnit börja på tredje ledtråden.
Jag har kommit så långt att jag tittat på mönstret, men bihålorna börjar bli bättre så huvudet kanske orkar med diagram i veckan, skulle vara skönt att vara färdig med del tre innan fyran kommer.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Melon. Jag försökte färga bomull (iofs tyg) med den färgen från zenit. Men det gick urdåligt. Behöver man något till då?
Ja, har du ullsyrafärg eller reaktiv färg? Ullsyrafärgen är bara för animaliska fibrer som ull och silke men den reaktiva går att färga på bomull med, dock behöver man lite andra kemikalier eftersom det ska vara ett basiskt färgbad. Kolla lite på zenits hemsida, jag kan inte det alls tyvärr.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon. Jag försökte färga bomull (iofs tyg) med den färgen från zenit. Men det gick urdåligt. Behöver man något till då?
Ja, har du ullsyrafärg eller reaktiv färg? Ullsyrafärgen är bara för animaliska fibrer som ull och silke men den reaktiva går att färga på bomull med, dock behöver man lite andra kemikalier eftersom det ska vara ett basiskt färgbad. Kolla lite på zenits hemsida, jag kan inte det alls tyvärr.
Reaktiv färg. Färgen ville inte fastna alls.
Får kolla. :D
Av gurkan
Jag stickar nu en tröja, uppifrån och ner. Raglanökningar. Men ibland blir det stora hål när jag stickar omslagen, hur gör jag för att det inte ska bli så? Jag stickar ökningarna i bakre maskbågen, räta, på rundsticka. Men det blir inte på alla, konstigt nog. :hmm:
Användarens profilbild
Av ellla
gurkan skrev:Jag stickar nu en tröja, uppifrån och ner. Raglanökningar. Men ibland blir det stora hål när jag stickar omslagen, hur gör jag för att det inte ska bli så? Jag stickar ökningarna i bakre maskbågen, räta, på rundsticka. Men det blir inte på alla, konstigt nog. :hmm:
Istället för omslag kan du lyfta tråden mellan maskorna på det ställe omslaget skulle vara.
Av gurkan
ellla skrev:
gurkan skrev:Jag stickar nu en tröja, uppifrån och ner. Raglanökningar. Men ibland blir det stora hål när jag stickar omslagen, hur gör jag för att det inte ska bli så? Jag stickar ökningarna i bakre maskbågen, räta, på rundsticka. Men det blir inte på alla, konstigt nog. :hmm:
Istället för omslag kan du lyfta tråden mellan maskorna på det ställe omslaget skulle vara.
Ska jag vrida den också? Och kan jag fixa till hålen i efterhand? Jag är väldigt osugen på att repa upp...
Användarens profilbild
Av ellla
gurkan skrev:
ellla skrev:
Ska jag vrida den också? Och kan jag fixa till hålen i efterhand? Jag är väldigt osugen på att repa upp...
Ja, då syns de mindre.
Du kan ju dra lite i maskorna runt hålen så hålen krymper lite :)
Användarens profilbild
Av ellla
Ett annat alternativ är att byta sätt du ökar på. Kanske inte mitt i ett plagg men prova att plocka upp maskan från varvet innan och sticka den. Det blir ganska osynligt :)
Av gurkan
ellla skrev:
gurkan skrev:
ellla skrev:
Ja, då syns de mindre.
Jag tror jag gör nån fullösning på hålen om inte min mamma kan lösa det. Garnet är rätt fluffigt och förlåtande. Och så tror jag att jag byter ökningssätt.
Av gurkan
gurkan skrev:
ellla skrev:
gurkan skrev:
ellla skrev:
Ja, då syns de mindre.
Jag tror jag gör nån fullösning på hålen om inte min mamma kan lösa det. Garnet är rätt fluffigt och förlåtande. Och så tror jag att jag byter ökningssätt.
Det är en övningströja det här. För att se om jag kan.
mly skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:jag längtar efter nya uppdateringen till montego... Det är alldeles för sällan med varannan vecka...
I början var det alldeles för sällan, då hann jag utan problem båda sjalarna på en vecka. Nu är jag klar med den ena ledtråd 3 men har precis börjat med ledtråd tre på den andra sjalen så den här gången har det varit helt okej...
Av mly
Trulsamin skrev:
mly skrev:
MuuM skrev:
I början var det alldeles för sällan, då hann jag utan problem båda sjalarna på en vecka. Nu är jag klar med den ena ledtråd 3 men har precis börjat med ledtråd tre på den andra sjalen så den här gången har det varit helt okej...
Jag har inte hunnit med alls, förra helgen målade jag en jäkla massa och fick sådan träningsvärk att jag inte har kunnat sticka förän nu i fredags å i helgen har jag jobbat så jag har inte alls hunnit med, får se om jag hinner sitta en stund ikväll, hade varit kul att hänga med i tempot.
mly skrev:
Trulsamin skrev:
mly skrev:
MuuM skrev:
Jag har inte hunnit med alls, förra helgen målade jag en jäkla massa och fick sådan träningsvärk att jag inte har kunnat sticka förän nu i fredags å i helgen har jag jobbat så jag har inte alls hunnit med, får se om jag hinner sitta en stund ikväll, hade varit kul att hänga med i tempot.
Jag satt igår innan jobbet och stickade hela förmiddagen och kände att det nog blev lite för mycket så att det kändes i handlederna... Det är kanske lite mycket att sticka spets så länge :P
mly skrev:Jag har tagitett tag med moin montego med, på varv 96 av 110 nu. Kanske hinner jag till fredag. Hur har ni andra tänkt med pärlor?
Jag har silvriga pärlor till min vita sjal och jag har inga pärlor ännu till min multifärgade, funderade på om jag skulle beställa från garnkorgen, tror att deras pärlor var lite större...
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 219

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?