Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:
Ponyo skrev:Hahaha, här ligger jag, sömnlös, och kan inte sluta tänka på denna kofta. Så galet!
Ett tag sedan det hände sist. Nog garnköparjävulen som grabbat tag i mig. Jag ska få köpa garn imorgon :app:

Men lite ågren har jag över att jag kommer sticka på två koftor samtidigt.
För UFOn finns knappt i min värld. Men de blir bra att alternera mellan. Inte alltid mönsterstickning funkar.

Och jo. Det är iofs inte bara koftan som håller mig sömnlös. Jag ammar också.
Jag vaknade vid 4-rycket i natt av att näsan rann och tösen sov. Jag och barnen har varit sjuka hela veckan så det kändes ovant att ha fått sova så länge (och ovant med rinnande näsa men det gjorde jag något åt...) Sedan kunde jag inte sluta tänka på koftan. Jag gillar verkligen det här garnet men har alltid dissat det som för dyrt. När ni andra nu verkar vara i farten känns det plötsligt inte alls lika illa längre.
Var köper man mönstret? Finns det på LYS i Borås? För de har ju garnet, det har jag kollat på mååånga gånger.
Jag har svårt att få överblick över de olika färgerna på nätet. Att det går att byta ut kamelen mot grått verkar uppenbart men resten då? Jag får kolla.
Det finns på Stickat och klart i Borås. När jag hade valt ut färgerna som ska vara med enligt mönstret fanns det nog 6-8 färger kvar så det borde funka att byta ut några. Sedan måste man ju inte ha 13 olika färger heller.

Ponyo: Photoshoppa lite snälla :app:
Såpass! Då finns det ju absolut hopp om livet. Jag kollade på din snygga nyst-hög och konstaterade att jag helst vill byta ut 5 av färgerna. Och då har jag "godkänt" rosa :shock:
Användarens profilbild
Av Fryle
Bild
Bild

Hoppas det var ok att jag klistrade in bilderna från sticksnacktråden här. Jag kan lättare hänga med i diskussionerna om färger när jag kan titta på dem.
Av Ponyo
Nu har jag köpt garner! :vågen:
8 nystan på Garnverket. (hade presentkort där)
Och resten från Garnkorgen :loving:
Hoppas resten kommer imorgon. :eld:
Av Ponyo
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:
Ponyo skrev:Hahaha, här ligger jag, sömnlös, och kan inte sluta tänka på denna kofta. Så galet!
Ett tag sedan det hände sist. Nog garnköparjävulen som grabbat tag i mig. Jag ska få köpa garn imorgon :app:

Men lite ågren har jag över att jag kommer sticka på två koftor samtidigt.
För UFOn finns knappt i min värld. Men de blir bra att alternera mellan. Inte alltid mönsterstickning funkar.

Och jo. Det är iofs inte bara koftan som håller mig sömnlös. Jag ammar också.
Jag vaknade vid 4-rycket i natt av att näsan rann och tösen sov. Jag och barnen har varit sjuka hela veckan så det kändes ovant att ha fått sova så länge (och ovant med rinnande näsa men det gjorde jag något åt...) Sedan kunde jag inte sluta tänka på koftan. Jag gillar verkligen det här garnet men har alltid dissat det som för dyrt. När ni andra nu verkar vara i farten känns det plötsligt inte alls lika illa längre.
Var köper man mönstret? Finns det på LYS i Borås? För de har ju garnet, det har jag kollat på mååånga gånger.
Jag har svårt att få överblick över de olika färgerna på nätet. Att det går att byta ut kamelen mot grått verkar uppenbart men resten då? Jag får kolla.
Det finns på Stickat och klart i Borås. När jag hade valt ut färgerna som ska vara med enligt mönstret fanns det nog 6-8 färger kvar så det borde funka att byta ut några. Sedan måste man ju inte ha 13 olika färger heller.

Ponyo: Photoshoppa lite snälla :app:
Såpass! Då finns det ju absolut hopp om livet. Jag kollade på din snygga nyst-hög och konstaterade att jag helst vill byta ut 5 av färgerna. Och då har jag "godkänt" rosa :shock:
Vilka vill du byta ut? Och till vilka?
Användarens profilbild
Av MuuM
Tass. Tveksam till om jag ska, men jag hänger här ett tag ändå.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Trulsamin skrev:Tassar för att titta på
Jag med. :D
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
Jag vill ha bort de gulaktiga och de beige, hela mittenraden utom det bruna alltså, men undrar lite om jag inte i konsekvens borde byta bort även de andra riktigt varma, det turkosa och det orange? Det ljusgröna vill jag inte heller ha men kan tänka mig "pine". Istället vill jag ha "rage" och alla blå, grå och lila typ... Det måste ju gå att se skillnad på färgerna men jag kommer inte använda en kofta i standardfärgerna även om den är jättefin.
Av Ponyo
glis skrev:
Ponyo skrev:
Jag vill ha bort de gulaktiga och de beige, hela mittenraden utom det bruna alltså, men undrar lite om jag inte i konsekvens borde byta bort även de andra riktigt varma, det turkosa och det orange? Det ljusgröna vill jag inte heller ha men kan tänka mig "pine". Istället vill jag ha "rage" och alla blå, grå och lila typ... Det måste ju gå att se skillnad på färgerna men jag kommer inte använda en kofta i standardfärgerna även om den är jättefin.
Är det ok om jag färglägger diagrammet och ändrar färg? För det kommer vara lättare att flytta runt ev färger. För det är lite halvjobbigt att ändra så mycket i fotot. I alla fall nu när jag inte sitter på jobbet.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
glis skrev:
Ponyo skrev:
Är det ok om jag färglägger diagrammet och ändrar färg? För det kommer vara lättare att flytta runt ev färger. För det är lite halvjobbigt att ändra så mycket i fotot. I alla fall nu när jag inte sitter på jobbet.
:shock: Det är meeer än ok, för mig är photoshop kinesiska, all hjälp jag kan få är guld värd och jag har diagramhjärna så det är super!
Jag har gjort upp en liten lista på färger jag gillar och vill ha istället, bry dig inte om den om det är jobbigt.

Tänker mig att byta från=> att byta till:
Camel 157 => Clay 177
Ginger 154 => Rage 150
Watery 152 => Seasalter 178
Celadon 184 => Maritime 167
Gilt 160 => Scree 165
Mineral 181 => Damask 182
Cinnamon 175 => Duck egg 173

Fast om men skall översätta rätt av kanske Duck egg passar bättre som Watery... Jag har ju inget diagram så jag vet inte vilka färger som kommer tillsammans.
Av Ponyo
glis skrev:
Ponyo skrev:
glis skrev:
Ponyo skrev:
:shock: Det är meeer än ok, för mig är photoshop kinesiska, all hjälp jag kan få är guld värd och jag har diagramhjärna så det är super!
Jag har gjort upp en liten lista på färger jag gillar och vill ha istället, bry dig inte om den om det är jobbigt.

Tänker mig att byta från=> att byta till:
Camel 157 => Clay 177
Ginger 154 => Rage 150
Watery 152 => Seasalter 178
Celadon 184 => Maritime 167
Gilt 160 => Scree 165
Mineral 181 => Damask 182
Cinnamon 175 => Duck egg 173

Fast om men skall översätta rätt av kanske Duck egg passar bättre som Watery... Jag har ju inget diagram så jag vet inte vilka färger som kommer tillsammans.
Jag hade ändå tänkt skanna in och färglägga diagram till mig själv. Tror det blir lättare då.
Av Ponyo
Dorotea skrev:Hm!

Jag vill göra en kofta med ett riktigt utmanande mönster. Men jag fattar inte, jag hittar inte diagrammet nånstans? Nån som vill vara snäll och ge mig en direktlänk? :hjarta:

Men jag kommer att använda HELT andra färger, nämligen mina svampfärgade entrådiga järbogarn :app: som har legat och väntat i ett år på att jag ska få inspirationen. ;)
Det är ett köpemönster. MEN, det finns ett rättelsediagram. Det ska jag försöka länka till. Återkommer. :D
Användarens profilbild
Av SaraLj
Dorotea skrev:
Ponyo skrev:Rättelsediagram:
http://www.knitrowan.com/files/addendum ... Orkney.pdf
Oj, oj, oj :lol:
Det var värst... men jag gör väl ett försök. 8) VÄLDIGT fri tolkning blir det nog.
Jag gör nog också en VÄLDIGT :D fri tolkning då jag efter lite velande bestämt mig för att det blir ett bra projekt för att bli av med lite restgarn.... Börjar leta garn i morgon....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?