Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag ska sy en mjukis tutte till Sture. Tänkte sy som en boll, ca 15-20 cm i diameter och fylla antingen med vete eller ris. Funderade på om jag ska försöka få tag i aprikosfärgad velour för att den ska bli mysig. Eller ska jag köpa "waldorf" tyg för att den ska bli naturtrogen? Finns det något annat tyg jag skulle kunna använda?

Hur ska bröstvårtan se ut? Velourtyg? Eller filttyg?

Har ni några filuriga tips? Hur hade ni gjort?

Ser fram emot en massa behjälpliga tips :-D
Senast redigerad av Buscilla den ons jan 30, 2008 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag hade gjort det i velour. Vårtan i trikå eller velour, påsydd. Man vill ju gärna att det ska gå att gosa/snutta lite :lol: och då tror jag att trik/velour är bättre än att måla med textilfärg. :wink:

Fyllningen... vadd är nog bra, men jag skulle nog vilja ha lite tyngd i det. Kanske ska du göra en urtagbar vetevärmare som innanmäte? Så kan mjukistutten få dubbla funktioner? :D Tänk vad mysigt att få gosa med en varm mjukistutte. :loving:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Fryle skrev:
Buscilla skrev: Hur hade ni gjort?
Jag hade stickat ett.
eller virkat ett ....då kan man få det lite mjukare o gosigare + att man kan tvätta det :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror jag har hudfärgad velour om du vill ha! Jag röstar också på velour, det känns gosigast.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Knyttet & K skrev:Jag tror jag har hudfärgad velour om du vill ha! Jag röstar också på velour, det känns gosigast.
Ja, jag vill ha, jag vill ha :eld:. Vad ska du ha för det och du har inte möjlighet att fota?

Du är en superdonna du :D

Det känns som om velour är det mysigaste. Jag börjar så och så får jag se hur jag gör bröstvårtan sedan.

Tack för alla tutte-svar. Just sticka och virka känner jag mig inte upplagd för just nu (kan det inte speciellt bra heller :D).
Användarens profilbild
Av Buscilla
marlene skrev:Bild

"Tygbröst
Handgjort bröst i mjuk trikå, målad vårtgård och med fyllning av syntetvadd. Perfekt när man ska lära ut handmjölkning och visa hur barnet tar ett bra tag!"

http://www.amningshjalpen.se/foreningen/butikovrigt.htm
Kanske det där kan vara något, om jag misslyckas med mitt eget bröst. Tack för tipset! :D

Undrar dock hur de har gjort den målade vårtgården? :hmm:
Användarens profilbild
Av marlene
Buscilla skrev:
marlene skrev:Bild

"Tygbröst
Handgjort bröst i mjuk trikå, målad vårtgård och med fyllning av syntetvadd. Perfekt när man ska lära ut handmjölkning och visa hur barnet tar ett bra tag!"

http://www.amningshjalpen.se/foreningen/butikovrigt.htm
Kanske det där kan vara något, om jag misslyckas med mitt eget bröst. Tack för tipset! :D

Undrar dock hur de har gjort den målade vårtgården? :hmm:
Jag har ju sett en sån, men minns inte. Hur som helst tänkte jag mest bilden som inspiration :D
Av tumbler
Hur blev det då? :D
Av tumbler
svas skrev:
Buscilla skrev:Tänkte sy som en boll, ca 15-20 cm i diameter och fylla antingen med vete eller ris.
Eller silikon som fyllning :roll:

:rofl:
Användarens profilbild
Av sacha42
svas skrev:
Buscilla skrev:Tänkte sy som en boll, ca 15-20 cm i diameter och fylla antingen med vete eller ris.
Eller silikon som fyllning :roll:
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Tack vare snälla söta Knyttet & K så blev det en velourtutte kvällen innan julafton :-D. Dessvärre har den inte lyckats ersätta "originalet" som det var tänkt.

Så här blev den i alla fall:
Bild
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?