Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Maddemoa skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev: Wow! Vad du kan! Jag trodde inte ens mönstervirkning var möjligt
Det är mycket lättare än mönsterstickning! :D
:Hahaa: hurdan är du? Det är ju lättare med mönsterstickning än med virkning utan minsta krussidull! Jätteläckra mössor båda två!
Håller med Fryle! Lättare med virkning alla gånger!
Jag har aldrig lyckats göra en mormorsruta :hide:
Är inte bra på virkning.
Användarens profilbild
Av tweed
Hemma sjuk idag och försöker sticka klart min solution, två varv kvar och nu är jag lite rädd att inte restgarnet i avvikande färg heller ska räcka, undrar om man kan avmaska ett varv i förväg kanske :hmm: Jag får nog ta och väga garnet som är kvar och se hur mycket som går åt på nästa varv och se om det verkar räcka till. Men sen ska det göras en elastisk avmaskning och det suger ju mängder av garn, kan man räkna med dubbelmängd jämfört med ett vanligt varv?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Hemma sjuk idag och försöker sticka klart min solution, två varv kvar och nu är jag lite rädd att inte restgarnet i avvikande färg heller ska räcka, undrar om man kan avmaska ett varv i förväg kanske :hmm: Jag får nog ta och väga garnet som är kvar och se hur mycket som går åt på nästa varv och se om det verkar räcka till. Men sen ska det göras en elastisk avmaskning och det suger ju mängder av garn, kan man räkna med dubbelmängd jämfört med ett vanligt varv?
Jag hade samma problem och avmaskade två varv innan. Det blev snyggt ändå tycker jag. Jag har en bild jag kan mejla om du vill se för det är hemligt tills på lördag och min syster finns på ravelry :wink:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:Bild

...kunde inte riktigt hålla mig. :loving: Det blir en Orkney!
Men, allt du rör blir till guld! :love:
Nejdu det är bara solen! :vågen:
:love:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Hemma sjuk idag och försöker sticka klart min solution, två varv kvar och nu är jag lite rädd att inte restgarnet i avvikande färg heller ska räcka, undrar om man kan avmaska ett varv i förväg kanske :hmm: Jag får nog ta och väga garnet som är kvar och se hur mycket som går åt på nästa varv och se om det verkar räcka till. Men sen ska det göras en elastisk avmaskning och det suger ju mängder av garn, kan man räkna med dubbelmängd jämfört med ett vanligt varv?
Jag hade samma problem och avmaskade två varv innan. Det blev snyggt ändå tycker jag. Jag har en bild jag kan mejla om du vill se för det är hemligt tills på lördag och min syster finns på ravelry :wink:
Nej du behöver inte lägga upp bild, nu har jag stickat nästan hela näst sista varvet, sen ska jag väga och så får vi se om jag får ta upp varvet och köra avmaskning istället, för det blir väl inte så bra att avmaska direkt efter ett rätt varv?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Nej du behöver inte lägga upp bild, nu har jag stickat nästan hela näst sista varvet, sen ska jag väga och så får vi se om jag får ta upp varvet och köra avmaskning istället, för det blir väl inte så bra att avmaska direkt efter ett rätt varv?
Precis. Jag tycker det blir snyggast att avmaska från rätsidan.
Användarens profilbild
Av tweed
Det blir en rysare det här :lol: Ett avigt varv plus avmaskning kvar. När jag började sticka det senaste varvet hade jag 16g kvar. Efter det varvet är det 13 kvar, det borde räcka, även om jag är lite tveksam till om det verkligen bara gick åt 3g på senaste varvet. Jaja, jag kör, jag får väl repa upp en vante om det fattas garn :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnkvik skrev:Det blir en rysare det här :lol: Ett avigt varv plus avmaskning kvar. När jag började sticka det senaste varvet hade jag 16g kvar. Efter det varvet är det 13 kvar, det borde räcka, även om jag är lite tveksam till om det verkligen bara gick åt 3g på senaste varvet. Jaja, jag kör, jag får väl repa upp en vante om det fattas garn :lol:
Väntar med spänning på hur det går! 8)
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Det blir en rysare det här :lol: Ett avigt varv plus avmaskning kvar. När jag började sticka det senaste varvet hade jag 16g kvar. Efter det varvet är det 13 kvar, det borde räcka, även om jag är lite tveksam till om det verkligen bara gick åt 3g på senaste varvet. Jaja, jag kör, jag får väl repa upp en vante om det fattas garn :lol:
Jag vägde också i slutet :lol: och hade 5 gram kvar till sista varvet. 13 gram borde räcka mer än nog, det är ju nästan 1/3 nystan.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har väl avmaskat en tredjedel nu och det är sååå trist :? Nu ska jag äta lite och sen är det snart dags att hämta barn, så får vi se om det blir klart idag, det vore ju riktigt kul :mrgreen:

Och ja, garnet verkar räcka :D
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:Bild

...kunde inte riktigt hålla mig. :loving: Det blir en Orkney!
OoooH! :love: Vad för andra färger ska du ha?
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?