Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Får jag bjuda på en mindre snygg kopia av Melons tunika.
Min kofta:
Bild

Men den kommer nog bli bra sen när den är klar. Men färgskiftningen blev lite sådär.
Jag tycker det ser riktigt bra ut hittills! Snygga färger ju, men kanske lite utanför din komfortzon? :wink:
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:Bild

Själv har jag efter en massa upprepande nu fått till både halslinning, ärmar och vidd på bålen som jag vill ha dem! :vågen:
Synd att du har repat upp så mycket men bra att du fått till det som du vill. Vilka ändringar fick du göra för att hitta rätt passform?
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
Min kofta:
Bild

Men den kommer nog bli bra sen när den är klar. Men färgskiftningen blev lite sådär.
Jag tycker det ser riktigt bra ut hittills! Snygga färger ju, men kanske lite utanför din komfortzon? :wink:
:iagree: Läcker men inte svartvit :wink:
Av Ponyo
glis skrev:
melon skrev:
Min kofta:
Bild

"Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man." :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
glis skrev:
melon skrev:
Min kofta:
Bild

"Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man." :wink:
8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ponyo - Både blått och grönt, vågat.. :bryn:
Nä men skämt å sido så ser det lovande ut tycker jag - blir ju himla snyggt där med mönstringen där kring oket :tumup: Bottenfärgen, är den grå eller mintgrön (som den ser ut på min skärm)?

melon - tja, vad har jag inte ändrat? :lol: Nä, egentligen var det bara att det här garnet har betydlig mer stuns i sig än vanligt köpegarn, och de minskningar som brukar passa annars passade inte nu osv. Mina standardlösningar funkade inte helt enkelt visade det sig... :roll: :wink:

Avskyr verkligen att sitta med färdiga grejer som jag är missnöjd med, så iaf jag tycker helt klart att det är värt att repa upp och sticka om! :tumup:

Har dock lovat mig själv att nästa plagg till mig ska vara glesstickat och oformligt så att det inte är så mkt som måste passa :lol:
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Ponyo - Både blått och grönt, vågat.. :bryn:
Nä men skämt å sido så ser det lovande ut tycker jag - blir ju himla snyggt där med mönstringen där kring oket :tumup: Bottenfärgen, är den grå eller mintgrön (som den ser ut på min skärm)?
Grått, annars hade det varit helcrazy för vara mig.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:Ponyo - Både blått och grönt, vågat.. :bryn:
Grått, annars hade det varit helcrazy för vara mig.
:lol:

Fast jag tycker att den gör sig fint i mintgrönt också... :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu är jag där igen, problemet som alltid blir när uppifrån och ner koftan närmar sig avslut - HUR SKA MAN GÖRA RINGNINGEN??

Jag har hålvarv som avslutning nertill och på ärmarna (ska det bli likadant) och det vore ju snyggt med samma sak i halsen...
Men att plocka upp maskor för att först sticka lite slätstickning och sen hålvarv (som dessutom gärna ska ligga slätt, så det måste minskas "lagom") kan det verkligen bli snyggt?
Går det att göra utan att det blir en skarv som syns?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:Nu är jag där igen, problemet som alltid blir när uppifrån och ner koftan närmar sig avslut - HUR SKA MAN GÖRA RINGNINGEN??

Jag har hålvarv som avslutning nertill och på ärmarna (ska det bli likadant) och det vore ju snyggt med samma sak i halsen...
Men att plocka upp maskor för att först sticka lite slätstickning och sen hålvarv (som dessutom gärna ska ligga slätt, så det måste minskas "lagom") kan det verkligen bli snyggt?
Det är ju lite sent påtänkt nu men till nästa gång kan du prova provisorisk uppläggning, då kan du bara plocka upp maskorna och fortsätta sticka.

En virkad provisorisk uppläggning
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Nu är jag där igen, problemet som alltid blir när uppifrån och ner koftan närmar sig avslut - HUR SKA MAN GÖRA RINGNINGEN??

Det är ju lite sent påtänkt nu men till nästa gång kan du prova provisorisk uppläggning, då kan du bara plocka upp maskorna och fortsätta sticka.

En virkad provisorisk uppläggning
Sant, men funkar det på sån ringning när man ökar fram för att sen lägga upp maskorna längst fram?
Användarens profilbild
Av Ida
Hallonkolan skrev:Alltså Melon. SÅ vansinnigt snygg att jag smäller av. Jag trodde inte att man kunde sticka något så vackert! :loving:
:iagree: helt fantastisk!
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?