Anna skrev:Jag är faktiskt inte så förtjust i att det går att reglera åt båda hållen. Jag funderar på att sy om lite.
Jag har tyvärr inte burit så mycket i vår nya, fina Wompat. Kommer inte alls överens med spännena och tycker det är svårt att reglera så det blir bra. Till saken hör också ett barn som inte har något tålamod alls med att mamma justerar sjal eller sele. När allt väl är klart är det bra, men innan...

Jag som tänkt bära mer bara vi hade en större sele. Hade också planerat att bära utomhus, men det har jag bara testat några gånger. Måste ha hjälp med att hålla det skrikande barnet på ryggen medans jag fixar remmarna och jackorna halkar åt alla håll

Att svischa iväg själv är otänkbart.
Men planen är att ta nya tag och börja bära varje kväll, så kan vi båda vänja oss igen. Har också funderat på att sy om remmarna. Tyckte det var så lätt och bra med remmarna på Beco Gemini vi använde innan, att spännet satt fast i ryggstycket. Då var det plättlätt att även bära på sidan vilket jag inte får till alls (utan hjälp) med Wompaten. Eller så går det om man blir arg, vrider armen ur led och skiter i att jag klämmer fingrarna.
Blir remmarna mjukare med tiden tro? Och lär man sig uppskatta att de är delade?

Bär i Beco Gemini, Girasol Earthy Rainbow, Girasol Amitola och ibland i en grön ringsjal