Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rawa
Aborre skrev:
Aborre skrev:Jag vill sticka ett pannband till en varmis, Tips på absolut varmt, klifritt färgglatt garn tas gärna emot.

Sen undrar jag.. är det bäst att sticka den som en lång tub typ 10 maskor i 20 cm eller bättre att sticka 20 maskor i 10 cm? Alltså uppifrån och ner och sy ihop eller runt runt runt?
Puffar upp min undran
Det beror på vad du tycker om att montera och om du tycker om att sticka på rundstickor/strumpstickor.

Jag HATAR att montera! Så jag hade stickat den som en tub på rundstickor utan tvekan.
Användarens profilbild
Av tweed
Vilken befrielse det är att gå ner på tunnare stickor :vågen: Jag har stickat lite på stickor 6,5, på den där flätmössan jag yrade om igår, och gick nu över till min solution på stickor 4,5, inte så stor skillnad kan tyckas, men mycket skönare för händerna :vågen:
kvarnkvik skrev:Vilken befrielse det är att gå ner på tunnare stickor :vågen: Jag har stickat lite på stickor 6,5, på den där flätmössan jag yrade om igår, och gick nu över till min solution på stickor 4,5, inte så stor skillnad kan tyckas, men mycket skönare för händerna :vågen:
Jag tycker det känns tydligt i händerna bara mellan 3,0 och 3,5, så jag tycker nog att det är en rejäl skillnad :)
Användarens profilbild
Av KaIi
Kaffemoster skrev:
kvarnkvik skrev:Vilken befrielse det är att gå ner på tunnare stickor :vågen: Jag har stickat lite på stickor 6,5, på den där flätmössan jag yrade om igår, och gick nu över till min solution på stickor 4,5, inte så stor skillnad kan tyckas, men mycket skönare för händerna :vågen:
Jag tycker det känns tydligt i händerna bara mellan 3,0 och 3,5, så jag tycker nog att det är en rejäl skillnad :)
Mm, och jag ska sticka en poncho med stickor 20. :|
Jaja, det går förhoppningsvis lite snabbare.
Aborre skrev:
Rawa skrev:
Aborre skrev:
Aborre skrev:Jag vill sticka ett pannband till en varmis, Tips på absolut varmt, klifritt färgglatt garn tas gärna emot.

Sen undrar jag.. är det bäst att sticka den som en lång tub typ 10 maskor i 20 cm eller bättre att sticka 20 maskor i 10 cm? Alltså uppifrån och ner och sy ihop eller runt runt runt?
Puffar upp min undran
Det beror på vad du tycker om att montera och om du tycker om att sticka på rundstickor/strumpstickor.

Jag HATAR att montera! Så jag hade stickat den som en tub på rundstickor utan tvekan.
En klar poäng som jag inte tänkt på, jag funderar på att sticka något mönster i stil med några figurer, olika runt hela. Kanske ska dubbelsticka det istället :hmm: Så kan det bara bli en lätt montering av slut-början. Det kanske blir finare :hmm:
Kasta upp det på rundisar och kör dubbelstickning. :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
KaIi skrev:
Kaffemoster skrev:
Mm, och jag ska sticka en poncho med stickor 20. :|
Jaja, det går förhoppningsvis lite snabbare.
Aborre skrev:
Rawa skrev:
Aborre skrev:

Puffar upp min undran

En klar poäng som jag inte tänkt på, jag funderar på att sticka något mönster i stil med några figurer, olika runt hela. Kanske ska dubbelsticka det istället :hmm: Så kan det bara bli en lätt montering av slut-början. Det kanske blir finare :hmm:
Kasta upp det på rundisar och kör dubbelstickning. :tumup:
Stickor 20 är hemskt, stickade en tröja i somras på så tjocka stickor. Varje maska tog lika lång tid som att sticka 4 maskor på stickor 3.
Användarens profilbild
Av Buj
:iagree: 4,5 är det optimala för mig. Under 3 känns obehagligt och över 8-9 har jag inte ens prövat! Sen har jag en nr 5 rundsticka med jättekorta spetsar som jag nästan får panik av. :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:Stickade klart diagram 2 på montego igår och hittade direkt diagram tre i inboxen :)
Fast det är ett omslag för mycket på varv 101...
Nu ska jag plugga och sticka vidare :)
Oh! Måste in och kolla ikväll!
MuuM skrev:
ellla skrev:Stickade klart diagram 2 på montego igår och hittade direkt diagram tre i inboxen :)
Fast det är ett omslag för mycket på varv 101...
Nu ska jag plugga och sticka vidare :)
Oh! Måste in och kolla ikväll!
Det har kommit en errata på trean så kolla att ni har det :) Har stickat några varv nu men har ett dilemma i att jag har för många projekt igång, två montego, en rockefeller och ett par hat heel socks
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?