Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar på vad en annan ska välja för storlek om man nu beställer en sen. Det finns en supersnygg toddler där just nu.. Min kille är dock bara strax över 70 cm och väger 10 kg, 10 månader nu. Om man köper en i vår/sommar, vad tror ni? Medium eller toddler?
Carolinah skrev:Funderar på vad en annan ska välja för storlek om man nu beställer en sen. Det finns en supersnygg toddler där just nu.. Min kille är dock bara strax över 70 cm och väger 10 kg, 10 månader nu. Om man köper en i vår/sommar, vad tror ni? Medium eller toddler?
I morgon kan jag frhoppningsvis berätta hur mycket för stor en medium är åt en 7 kilos klump som drar knappt 68 :tumup:
Aborre skrev:
jhj skrev:Nja alltså... Jag provade igen och tog inte hjälp av pappan. Och hoppsan, den funkade ju, jag hade fel :vågen:
Tror han satte hennes armar på fel sida när han satte i henne. Sen var jag rädd att smutsa ned den och ville testa när vi var rena båda 2. Det händer visst inte så ofta......
Vilken tur! Känns den liten fortfarande?

Vad var det för sort ni köpt?
Den känns bred men inte så hög. Hon får en helt annan tyngdpunkt jmfr med ergon, hon sitter längre ut m rumpan. Men annars får hon väl inte plats m långbenen. Det är den gröna -freshness.
Hon vill att jag bär hela tiden så jag börjar få till den ganska bra nu :heart:
Aborre skrev:
jhj skrev:
Aborre skrev:
jhj skrev:Nja alltså... Jag provade igen och tog inte hjälp av pappan. Och hoppsan, den funkade ju, jag hade fel :vågen:
Tror han satte hennes armar på fel sida när han satte i henne. Sen var jag rädd att smutsa ned den och ville testa när vi var rena båda 2. Det händer visst inte så ofta......
Vilken tur! Känns den liten fortfarande?

Vad var det för sort ni köpt?
Den känns bred men inte så hög. Hon får en helt annan tyngdpunkt jmfr med ergon, hon sitter längre ut m rumpan. Men annars får hon väl inte plats m långbenen. Det är den gröna -freshness.
Hon vill att jag bär hela tiden så jag börjar få till den ganska bra nu :heart:
Men visst verkar den bekväm för barnet? Dottern älskar den. Verkar vara mycket bekvämare att sitta som en rejäl groda med rumpan lite hängande. Blir väldigt nyfiken på hur lång er tjej är, du får henne att låta som en flaggstång :lol:

Ska ordna med bild här i dagarna tänkte jag, chici red är förvånandsvärt neutral mot vad jag trodde :siishah:

Borde inte tråden byta namn till "Hur är Wompat?" förresten :lol:
Ja hon är säkert inte så lång, nu menade jag mest i jämförelse med lillebror som är 6 månader. Ett större barn måste ju ta mer plats så det känns naturligt att rumpan åker ut.
Storebror testade också, och visst, det GÅR ju, men kanske inte så skönt för mig. Jag fick dock inte testa så länge. Dottern blev jättearg. MIN!
Jag tror också hon sitter skönt men hon älskar bli buren i vad som helst.
mammatillE skrev:
jhj skrev:Vet faktidkt inte hur lång T är men hon har strl 98.
Det kom annat emellan idag så jsg hann inte dkärskåda den . Vi ska titta på den en gång till. Jag hade inte hittat den där texten m storlekar när jag beställde utan gick på ålder.
Mät selen tycker jag. Min tjej har 98 och sitter perfekt i toddlerselen nämligen :hmm:
Och vi har ju en pre-school till vår 2.5 åring med 98 i kläder och hon sitter bra i den, inte superbra men absolut bra nog, den är lite lite hög i nacken men hon bryr sig inte om det... (och vill ju kunna bära vår snart 5-åring i den med)
Användarens profilbild
Av Emor
Jag är också sugen på en wompat! Men vad ska man ta för strl? Min "lilla" tjomp drar ju 98-104 i kläder, vi vuxna är långa båda två.
Aborre skrev:Revolutionerande, från att bara burit ibland bär vi väldigt ofta och idag bar jag till och med hem från snögubbsbyggande på uppfordran.

Och en luvtestning i mini
Bild
Vad fin! :love:
Jag går också i wompattankar ;) provade en toddler till min 15-månaders i förrgår, den var rätt hög i nacken men jag tror hon växer i den snart sp jag köper inte medium. Hon är iaf över 80 cm men vet inte exakt hur lång.
Vår medium kom idag. Den är stor åt S, men inte så tokstor att den inte kan användas. Jag måste dock vara noga när jag sätter i honom, annars sticker bara ena benet ut. Han kan se ut över kanten, knappt, men det kommer att funka fint att sova i.
Carolinah skrev:Funderar på vad en annan ska välja för storlek om man nu beställer en sen. Det finns en supersnygg toddler där just nu.. Min kille är dock bara strax över 70 cm och väger 10 kg, 10 månader nu. Om man köper en i vår/sommar, vad tror ni? Medium eller toddler?
Jag hade hela tiden varit inne på att skaffa en toddler, men har nu ändrat mig efter att ha läst lite i bland annat den här tråden, så det blir med största sannolikhet en medium. Mätte även och jämförde med den hybrid jag har som är 41 cm i sittyta, samma som medium, och den är lite stor än så länge. Den hybriden är ganska mjuk så den viker ihop så att säga under honom, vecklar jag ut den ordentligt hamnar kanterna på hans vader.

Min L var 73 cm och ca 10 kg vid 10 månader. Nu är han kanske ca 78 cm och 11 kg. Så jag satsar nog på en medium och kör det säkra före det osäkra. Det är nu jag vill bära, vill inte att det ska vara för stort så jag evt måste vänta och riskera att han inte vill bli buren. Vill han fortfarande bli buren när han växt ur den får jag väl köpa en till :D
Hur är midjebandet på Wompat, mjukt eller fast?
Aborre skrev:
mammatillE skrev:
Carolinah skrev:Hur är midjebandet på Wompat, mjukt eller fast?
Mjukt tycker jag!
Men ändå lite styvt och rätt brett tycker jag tror jag.
Jag skulle nog också kalla det fast, och brett. Rejält!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?