Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kickan
Vi ska fara till Spanien i maj och då kommer lillan vara 8 mån. Vi tänker slopa barnvagnen. Varför betala incheckning för den när man kan ha sjalen i handbagaget? :mrgreen: eller ännu bättre, bebisen i sjalen :)

Är det nån som har erfarenhet av detta att resa m sjal ist för vagn? Hur funkade det? Funderar på att ta med både MT´n och min Didymos..
Av Kyltsi
Vi har för det mesta rest utan vagn. Det är bara nu på senare tid som vi haft med vagnen när vi rest för att vi har behövt den till att frakta bilbarnstolen på :mrgreen:
Vi har tyckt att det varit mycket smidigare utan vagn. Jag tycker att man är mindre låst utan vagn.
Av Tidsresenär
Vid vissa flygbolag, t ex SAS, ingår det gratis att ta med barnvagn ifall om ni ångrar er framöver :) Annars vet man väl från vardagen hemma vilket som är ens personliga för- och nackdelar med att skippa vagnen, samt det beror på vad man planerar göra på resan.
Vi är just nu på släktturné i Europa och skippade att ta med vagnen eftersom det inte är så kul att ta med ännu ett bagage på tågresorna mellan platserna.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Det går jättebra att resa utan vagn, är min erfarenhet. Dock har jag haft användning av en liten paraplyvagn en gång när jag flög ensam från andra sidan Atlanten. Själva flygplatslogistiken blev lite enklare när jag kunde sätta barnet i vagnen och själv sätta mig ned och äta en stund, till exempel. Dottern var 7-8 månader då och det kändes bökigt att äta, med mera, med henne på magen på flygplatserna.

Annars är mitt råd att ta med ett bärdon som känns svalt. Kanske er MT är sval? Jag gissar att Spanien kan vara rätt varmt i maj. Själv köpte jag en supertunn calin bleu gauze-sjal (från knyt-an, för övrigt) inför en Cypernresa i juli förrförra sommaren när dottern var ungefär fyra månader gammal. Den var skön att bära i när det var varmt. Jag knöt på magen med enkelt kryss för svalkans skull. Jag hade också med en ringsjal och uppskattade den väldigt mycket.
Användarens profilbild
Av theos
Vi flög till Finland förra sommaren när T var 8 månader. Tänkte aldrig tanken att vi saknade en vagn när vi var där! Vi tog med Ergon och en vävd :tumup: Min man föredrar sele så han bar i den och jag bar i sjalen, turades om när vi skulle gå långt eller så. Fungerade alldeles ypperligt och så skönt att slippa släpa med vagn! Vi var på mycket utflykter och promenader kan jag tillägga.
Användarens profilbild
Av theos
Just det.. När vi kom fram så var det typ värmechock där, 33 grader :whut: och det var inga problem att bära i värmen. Se bara till att dricka ordentligt :tumup:
Användarens profilbild
Av Limpo
Vi hade både sjal och vagn med när i åkte till Grekland i somras. T var nog 6-7 månader då. Bar i min WBB, den är ju av gauze-typ. Jag är glad att vi hade vagnen med faktiskt, då kunde vi äta på hotellrestaurangen på kvällen och han sov i vagnen.
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
Vi var i Grekland i somras :) då var Albin 9 mån. Vi körde på sjal och sele. Hur smidigt som helst :)
Användarens profilbild
Av miom
Vi var i Bali på en lååång förädlrarledighetsemester när E var ca 6-9 månader. Vi hade ingen vagn med oss. Det had einte gått att köra den i alla fall. Vi hade en sele och en sjal medoss och sjalen ver för varm även om vi hade en tunn variant. Selen hade räckt.
Trevlig resa.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Superskönt att slippa vagn men när Clara var 8 månader hade det inte gått, det beror ju på barnet också. Hon sov två gånger om dagen, länge och på rätt fasta tider, och vägrade göra det i sjal/sele. Ligga på hotellrummet hela dagarna hade alltså varit enda alternativet utan vagn, inte jättekul (hon älskade sin vagn och sov super där). Däremot har jag rest utan vagn när hon varit under halvåret och när hon var större. Senaste resan gick till Norge i januari, så inte varmt och svettigt direkt, men det var inga problem att bära helt (och låta henne gå själv förstås, hon var nästan två, men bar väldigt mycket). Och numera kan hon tänka sig ett kortare sovpass i sele också, så då är det problemet borta :)
Av Kickan
Tack för alla svar :) Mm nu har jag lite att fundera på. Min sjal är ganska varm tror jag, MT´n vet jag inte riktigt...tycker inte om den så värst...men den är garanterat svalare än Didy´n. Sen kommer lillan ju att vara större då så man får se vad hon/jag gillar bäst då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?