- tis feb 12, 2013 20:30
Att knyta double hammock, som jag gillar jättemycket, på ryggen när både man själv och barnet växer (jag själv pga graviditet) krävde till slut en sjal på över fem meter, tyckte jag. Så jag köpte en här på sjalbarn för några månader sedan. Fast jag har inte använt den mer än en gång, faktiskt. Det blir mest mei tai på ryggen just nu, med dottern som snart fyller två. Jag orkar inte hålla på och böka med en lång sjal i mitt välsignade tillstånd. Och dottern kan bli sur och motsträvig om jag håller på och bökar för länge.
Jag vet inte, men jag tror att 4,6-meterssjalen hade börjat kännas lite för kort att bära tvååringen med, med nämnda knytning, även om jag inte hade varit gravid. För när jag knyter, vare sig det är sjal eller mei tai, så knyter jag ju aldrig över själva gravidmagen. Utan jag drar sjalen över brösten och slutar med en tibetansk knut. Magen blir liksom aldrig riktigt omsluten, även om jag nog är lite bredare även över bröstpartiet just nu. Redan innan jag började få en bula på magen, i höstas, så kunde det vara svårt att få till den sista knuten på bröstet. Tyget räckte helt enkelt inte riktigt och jag fick dra och spänna för kung och fosterland. Jag har burit på ryggen med en Ellevill Zara, för övrigt.
I övrigt är jag inte speciellt stor, kan jag kanske tillägga. 1,57 lång och cirka 60 kilo tung - när jag inte bär på bebis, dårå.
/Liselotte, i nionde månaden
Lillan, född i mars 2011, vill bli buren lite då och då. Lillen, född i mars 2013, bärs oftast i en Girasol Donau eller en grön enfärgad Girasol. Nu har vi skaffat en Tekhni Olympos också.