Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mly skrev:
Ponyo skrev:
mly skrev:
Ponyo skrev:Bör man låta stickningen ligga när man har nackspärr?
Troligtvis ja :klappar:
Tänkte att det står att det är bra att röra på sig :roll:
Jag är inte säker på att det är rätt typ av rörelse.
Jag skulle nog låta bli stickningen till smärtan försvunnit. Rörelse är bra, ja, men stickning är för fina, små rörelser som inte hjälper vid nackspärr. Tänk stora rörelser för att öka genomblödningen i området för spärren
Edit: kan du inte låta bli stickningen, sticka bara korta stunder i taget, varvat med rörelse.
Av Ponyo
Björklöv skrev:
mly skrev:
Ponyo skrev:
mly skrev:
Ponyo skrev:Bör man låta stickningen ligga när man har nackspärr?
Troligtvis ja :klappar:
Tänkte att det står att det är bra att röra på sig :roll:
Jag är inte säker på att det är rätt typ av rörelse.
Jag skulle nog låta bli stickningen till smärtan försvunnit. Rörelse är bra, ja, men stickning är för fina, små rörelser som inte hjälper vid nackspärr. Tänk stora rörelser för att öka genomblödningen i området för spärren
Edit: kan du inte låta bli stickningen, sticka bara korta stunder i taget, varvat med rörelse.
Jag satte mig vid OL istället. Och det är redan bättre, så imorgon kan jag nog sticka igen.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runt :lol:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runt :lol:
Klart du kan sticka den runt. Om du ska fläta bara på räta varv, alltså vartannat varv, stickar du ett flätvarv och ett vanlig varv utan att fläta. De räta stickar du räta och de aviga stickar du aviga.
kvarnkvik skrev:Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runt :lol:
Håller med melon.
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev:Jag vill sticka ett pannband till en varmis, Tips på absolut varmt, klifritt färgglatt garn tas gärna emot.

Sen undrar jag.. är det bäst att sticka den som en lång tub typ 10 maskor i 20 cm eller bättre att sticka 20 maskor i 10 cm? Alltså uppifrån och ner och sy ihop eller runt runt runt?
Jag skulle säga att det sitter bättre om du stickar det runt i resårstickning men att det är lättare att få passformen exakt om du stickar den fram och tillbaka som en lång bit och syr ihop. Men det är bara en teoretisk gissning för jag har aldrig stickat ett pannband.
Användarens profilbild
Av glis
Det behövs inte, vart annat varv gör du inga förflyttningar, som om det vore ett avigt.
(Skit också, min dator börjar krångla mer och mer, nu vill inte a fungera längre. Maken har visst något gammalt ök på g, men han har ju inte tid, han jobbar ju hela dagarna.)
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Klart du kan sticka den runt. Om du ska fläta bara på räta varv, alltså vartannat varv, stickar du ett flätvarv och ett vanlig varv utan att fläta. De räta stickar du räta och de aviga stickar du aviga.
Då får man bara göra om beskrivningen då, för det funkar ju inte med den skrivna beskrivning som är nu. Jag satt på konferensen idag och försökte begripa, så det är kanske inte så konstigt att jag blev lite förvirrad. Ikväll har jag inte försökt.
Ska packa stickningar för att resa bort några dagar. Det fck mig att fundera, och inse att _alla_ mina projekt just nu nått stadiet lång, lång bit rätstickning i enfärgat. Ärmar i blekrosa silkealpacka; en halv uppifrån-och-nerkofta, tallriken på en sjal, och en fin slätstickad sjal i silke. Alla behöver bli klara inom en rimlig framtid, och inget av projekten är skoj ;(

Jag hoppas på att övertyga mig själv om att sticka rosa ärmar i bilen imorgon...
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Då får man bara göra om beskrivningen då, för det funkar ju inte med den skrivna beskrivning som är nu. Jag satt på konferensen idag och försökte begripa, så det är kanske inte så konstigt att jag blev lite förvirrad. Ikväll har jag inte försökt.
Är det till en elev? Det går kanske fortare att göra att diagram i såna fall.
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
Var är problemet? Flätar du även på de aviga varven? Det brukar gå att översätta utan problem.
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?