Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill se bilder på era stickväskor!

Jag har ett hemmasytt fodral för vanliga stickor.
Denise-rundstickorna kom i ett plastfodral.
Virknålarna kom i ett eget litet fodral. Sen har jag några lösa virknålar och några lösa strumpstickor som för tillfället bor i pringlesrör.

Helst vill jag ha allt i en och samma väska av något slag. Vad väljer man och vad finns det för alternativ. Helst vill jag se inifrån bilder i de väskor ni har. :)
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Någon som ska gå på Syfestivalen?
Jag funderar på att gå :siishah:

Eller nej, jag är ju typ förkyld. :lol:
Är migränen bättre?

Jag hade gärna varit där men så blev det inte i år.
Ja, den pös iväg :vågen:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:

Är migränen bättre?

:hide: det är mitt fel, för att jag föredrar att fira föttiåsdagen istället. Men nästa år! Då så!
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:Jag är inte så bra på att virka men tror ni denna är svår att göra?
http://www.pickles.no/nordic-light-pendant/
Bild
Det tycker jag inte ser så svårt ut. Efter en snabb titt kan du behöva kunna virka stolpar, luftmaskor och smygmaskor. Det ordnar du nog!

Jättfin lampa, jag blir också sugen på att virka en :D
Eller hur är den fin! Nu ska jag bara hinna alla projekt!
Användarens profilbild
Av Fryle
zmurfan skrev:Jag vill se bilder på era stickväskor!
Väska? :hmm: Jag har ett skåp! :Hahaa:
I det har jag åtta Ikea-lådor (36x30x16 cm) med garn + en likadan med stickor, virknålar och liknande (avmaskningsnålar, markörer mm. I skåpets två lådor har jag broderigarner och lite väv till samt saxar och andra "verktyg". I överskåpen har jag fyra + tolv plastlådor med knappar, band resår, spännen mm samt 5-6 hyllmeter mönster och handarbetslitteratur. Allt är alltså inte stickrelaterat, utan det är lite av varje. (Och så har jag barrikaderat en rejäl byrå samt del i ett stort hallskåp med symaskiner och tyger mm syrelaterat.)

Fast en väska har jag också, en brun Hammockbag med det aktuella arbetet och tillhörande stickor i (Jag har faktiskt inga UFOn. 8) ), den tar jag med mig när jag ska iväg.

Virknålarna kom i ett eget litet fodral. Sen har jag några lösa virknålar och några lösa strumpstickor som för tillfället bor i pringlesrör.

Helst vill jag ha allt i en och samma väska av något slag. Vad väljer man och vad finns det för alternativ. Helst vill jag se inifrån bilder i de väskor ni har. :)
Jag har en brun liten papperspåse. Som dessutom är lite trasig. Flådigt som f-n.
Av Ponyo
gurkan skrev:

Jag har en brun liten papperspåse. Som dessutom är lite trasig. Flådigt som f-n.
:fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:

Är migränen bättre?

:hide: det är mitt fel, för att jag föredrar att fira föttiåsdagen istället. Men nästa år! Då så!
Inte! Det är klart att du ska fira din fyrtioårsdag! Jag hade ju kunnat ta mig dit själv om jag väldigt gärna ville men jag har valt att inte orka det :lol: Vi har haft 25-årsfest, namngivningsfest, dop, 30-årsfest och 60-årskalas att tänka på istället.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:

Är migränen bättre?

Inte! Det är klart att du ska fira din fyrtioårsdag! Jag hade ju kunnat ta mig dit själv om jag väldigt gärna ville men jag har valt att inte orka det :lol: Vi har haft 25-årsfest, namngivningsfest, dop, 30-årsfest och 60-årskalas att tänka på istället.
Låter som om ni är i farten ändå ja...
Jag är lite sur på mig själv för att jag inte gjort någon riktig fest utan bara bjuder föräldrar, svärföräldrar och våra syskon. Jaja, det blir kanske större party senare.
Användarens profilbild
Av melon
Aborre skrev::cry: :help:
Hela mitt islandströjemönster är fullt av fel, jag håller på att bli tokig. Jag har läst igenom det flera gånger och då ser det okej ut men när jag börjar sticka märker jag en hel massa fel. Det är mest sifferfel typ "Lägg upp 114 (122) 130 maskor, sätt ihop till en ring, sticka resår, öka 7 (6) 5 maskor jämt över varvet, du har nu 130 (142) 156 m". Jag blir tokig. Det är hela tiden. Vad skulle ni gjort?
Har du köpt det? Jag skulle kontaktat designern/företaget.
Jag ber om ursäkt, men nu är jag här igen. Nu har jag stickat 12 varv ungefär, och om några varv kommer jag bli ombedd att sticka enligt varv 5-14 igen. Men hur gör jag det? Jag kommer ju ha många fler maskor än vad instruktionen säger.

Vissa dagar hatar jag verkligen att sticka. Hatar. För jag fattar aldrig nåt själv, måste alltid be om hjälp och känner mig så otroligt dum i huvudet.
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:Jag ber om ursäkt, men nu är jag här igen. Nu har jag stickat 12 varv ungefär, och om några varv kommer jag bli ombedd att sticka enligt varv 5-14 igen. Men hur gör jag det? Jag kommer ju ha många fler maskor än vad instruktionen säger.

Vissa dagar hatar jag verkligen att sticka. Hatar. För jag fattar aldrig nåt själv, måste alltid be om hjälp och känner mig så otroligt dum i huvudet.
Det är det som är att lära sig något nytt :D Du bara upprepar rapporten, alltså börjar om från början på varvbeskrivningen när du har flera maskor. Det borde stämma så att det går jämnt upp.
kvarnkvik skrev:
gurkan skrev:Jag ber om ursäkt, men nu är jag här igen. Nu har jag stickat 12 varv ungefär, och om några varv kommer jag bli ombedd att sticka enligt varv 5-14 igen. Men hur gör jag det? Jag kommer ju ha många fler maskor än vad instruktionen säger.

Det är det som är att lära sig något nytt :D Du bara upprepar rapporten, alltså börjar om från början på varvbeskrivningen när du har flera maskor. Det borde stämma så att det går jämnt upp.
Så jag stickar varv 5 om och om igen, tills maskorna tar slut? Jag vet inte vad rapport är.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?