Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
På mitt BVC kommenterar alltid sköterskorna sjalen högt och tydligt. De tycker att den är såå bra, och att Bo har sådan tur som har en mamma som bär.
Idag var jag på det andra BVC i vår stadsdel, och det var samma visa där. Men nu inför en hel grupp med vagnsmammor (en mammagrupp).
Jag gillar att de är så för sjal.

För ca två veckor sedan sjalammade jag lite snyggt nere på perrongen i t-banan när B började gråta. Då kom en äldre (typ 55 år) kvinna fram och sa "det där gjorde du snyggt!
Eftersom hon bar på en sådan där babypåse som man får på BB så misstänkte jag att hon jobbar som BM eller på BVC (för det var vid en sådan station). Och för att hon verkade förstå vad jag gjorde när jag skakade ner B lite lätt, och fick tyst på honom direkt.

Sjal är bäst :vågen:
Av Ponyo
polly skrev:Vad härligt att höra! Det hände mig också rätt ofta faktiskt att jag fick leenden och positiva kommentarer när jag bar min M i sjal. Däremot min bvc-sköterska sa bara: Hon får väl ligga på golvet och träna nacken ibland?
Min sa istället:
"nu kommer ett språng, men det lär inte du märka av, för han får vara nära dig"
Användarens profilbild
Av Libo
Åh va kul att höra :D och det låter verkligen snyggt att bara hala ner barnet lite så var mellanmålet fixat :D

På mitt bvc har de också varit väldigt positiva till både sjalandet och tygblöjorna :tumup:
[quote="polly"]Vad härligt att höra! Det hände mig också rätt ofta faktiskt att jag fick leenden och positiva kommentarer när jag bar min M i sjal. Däremot min bvc-sköterska sa bara: Hon får väl ligga på golvet och träna nack

Hur svårt ska det vara att lista ut att en bebis tränar nacken i sjalen hela dagarna. Dessutom vore det lite märkligt om människobarn inte kunde utvecklas utan att ligga på marken. Har svårt att tro att våra förfäder la ifrån sig bebisar på marken faktiskt.
Jag har också fått positiva kommentarer om sjalen på BVC och ÖF och även folk på stan som stannat mig och sagt att det ser mysigt ut. Det mest negativa har väl varit någon orolig fråga om barnet verkligen kan andas därinne och då har jag bara förklarat att det kan hon utan problem och att om jag har minsta oro för det så stoppar jag bara in ett finger och kollar att näsan är fri. Alla har accepterat den förklaringen. Det där med att träna nacken sa BVC:s läkare och jag sa ja ja.
Av polly
Emma_oh skrev:
polly skrev:Vad härligt att höra! Det hände mig också rätt ofta faktiskt att jag fick leenden och positiva kommentarer när jag bar min M i sjal. Däremot min bvc-sköterska sa bara: Hon får väl ligga på golvet och träna nack

Hur svårt ska det vara att lista ut att en bebis tränar nacken i sjalen hela dagarna. Dessutom vore det lite märkligt om människobarn inte kunde utvecklas utan att ligga på marken. Har svårt att tro att våra förfäder la ifrån sig bebisar på marken faktiskt.
Ja precis! Bedrövligt uttalande av en bvc-sköterska.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?