Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Trulsamin skrev:
mly skrev:
Trulsamin skrev:
mly skrev:
Trulsamin skrev:Bild

Så här ser första delen ut av Montegon, som sagt, jag är inte säker på att garnet gör sig så bra, när man blockar den kommer mönstret synas bättre men frågan är om den randar för snabbt och för skarpt...
Sockgarn från netto? Om det är det är ränderna väldigt olika breda.Mina down the rabit hole som jag visade mönstret till i ufo tråden är stickade i det garnet, väldigt fint, men kanske inte i spetssjal :hmm:
Ingen aning, får se, kanske blir fint som en barnsjal, Alissa är nog sugen på en haha :) Eller så repar jag upp en gång till och byter garn, är andra gången på två dagar jag stickar första ledtråden... det är fördelen med att början är snabbstickad :)
Färgerna är iaf superfina. Jag har fastnat på v 25. Stickar du efter diagram eller texten?
Jag stickade ena efter text och andra efter diagram, tror jag fastnade på varv 25 första gången med men det löste sig när jag repade upp och började om hahaha :P Har stickat en vit också så jag har två stycken färdiga ledtråd 1 :tumup:
Jag fick ihop det, va nått fel så jag repade upp nu är min klar med. Funderar på att börja med en fyrkantig i lite kraftigare garn, till en filt kanske, men vi ska ju inte ha fler bebisar...
Användarens profilbild
Av Mosan
Trulsamin skrev:Här är min andra montego

Bild

Och min första är helt färdig med

Bild
Mönstret kom fram mycket bättre på den enfärgade. :tumup:
Mosan skrev:

Bild

Bild
Framförallt på bild, mönstret är ganska mycket tydligare i verkligheten men med det flerfärgade garnet försvinner mönstret helt på bild...
Av Ponyo
glis skrev:Färgar garn. Det blir inte som jag tänkt. Snyggt men inte som jag vill... Jag har i alla fall en plan.
Spännande!
En sak som jag gillade var att det gick att skölja bort färgen innan man värmde upp om man inte var nöjd.
Trulsamin skrev:
Mosan skrev:

Bild

Bild
Framförallt på bild, mönstret är ganska mycket tydligare i verkligheten men med det flerfärgade garnet försvinner mönstret helt på bild...
:D Nu har jag börjat på den, jag vill ha nästa ledtråd nu!!! :D Fast jag har egentligen inget bra garn, jag började på en i akrylgarn bara för att testa och så har jag börjat på en i supertunt lingarn bara för skojs skull... :D
Av mly
Snurrfian skrev:
Trulsamin skrev:
Mosan skrev:

Bild

Bild
:D Nu har jag börjat på den, jag vill ha nästa ledtråd nu!!! :D Fast jag har egentligen inget bra garn, jag började på en i akrylgarn bara för att testa och så har jag börjat på en i supertunt lingarn bara för skojs skull... :D
Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Aborre skrev:Jag skulle vilja sticka en klänning till mig med smala axelband, lite utställd i något färgglatt garn, typ zauberball. Några tips på mönster? Något i stil med den här, hittade bara mönster till den på franska..
Jag har stickat denna, fast gjorde om halternecken till hängseln istället. På deras hemsidas onlinebutik http://www.vogueknitting.com finns det en hel del söta klänningar. Kanske du kan hitta något du gillar där?
lyckades inte klippa in bilden...

Nummer 11 på denna sida kanske kan vara någonting?
mly skrev:
Snurrfian skrev:
Trulsamin skrev:
Mosan skrev:

Bild

Bild
Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Min är startad men jag har fastant på v17. Får det bara till 46 m, det skall ju bli 48 (varvet innan stämmer m antalet så det är helt klart v17 jag gör fel på)! Har gjort den tre ggr nu, två från text och en gågn från diagram. Undrar om det är Sk2p, jag inte fattat rätt. Någon som kan förklara?
Av mly
Juliusdotter skrev:
mly skrev:
Snurrfian skrev:
Trulsamin skrev:
Mosan skrev:

Bild

Bild
Min är startad men jag har fastant på v17. Får det bara till 46 m, det skall ju bli 48 (varvet innan stämmer m antalet så det är helt klart v17 jag gör fel på)! Har gjort den tre ggr nu, två från text och en gågn från diagram. Undrar om det är Sk2p, jag inte fattat rätt. Någon som kan förklara?
Du gör inte alls fel, det är fel i maskantalet from där, det ska vara två mindre än vad det står i fortsättningen nu. Jag fastnade också där...
Användarens profilbild
Av glis
Nu blev det rätt färg! Fast jag gjorde i ordning en gryta rött också. Det blev rosa så jag hävde i en massa blått också och fick en jättefin djuplila. Inte riktigt vad jag planerat men kanske mer lättanvänt för mig...
mly skrev:
Juliusdotter skrev:
mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Du gör inte alls fel, det är fel i maskantalet from där, det ska vara två mindre än vad det står i fortsättningen nu. Jag fastnade också där...
Vad skönt att höra, jag trodde jag blivit räkne knäpp. Sån info kanske fanns på ravelry, men så långt kom jag inte att tänka när det hela tiden var fel.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?