Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:Du kan också plocka upp kanterna och sticka en kant (resår eller rätstickning tex)
:hmm: Det där hänger jag inte med på. Bär i minnet att jag är nybörjare. :lol:
Ok, en virkad kant låter toppen :tumup: 8)
Ja alltså virka kan jag inte. :Hahaa:
Av gurkan
melon skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:Du kan också plocka upp kanterna och sticka en kant (resår eller rätstickning tex)
:hmm: Det där hänger jag inte med på. Bär i minnet att jag är nybörjare. :lol:
Plocka upp maskor (fast jag brukar plocka upp med en virknål).
Tack! Då fattar jag! (Lite halvdrygt att det typ är sjutusen maskor jag måste plocka upp.)
Användarens profilbild
Av Cayenne
mly skrev:Jag har precis maskat av nerekanten på min kofta :vågen:
Nu är det bara en ärm kvar, men alla lämpliga stickor är upptagna, blir att sticka vante ikvälll...
Jag maskade av min nertill igår, men jag har båda ärmarna kvar. Började på ena ärmen igår, men funderar på att riva upp det. Jag plockade upp fyra maskor i armhålan, men tycker det blev lite mycket. Har inte bestämt mig än......
Användarens profilbild
Av melon
Cayenne skrev:
Nu är det bara en ärm kvar, men alla lämpliga stickor är upptagna, blir att sticka vante ikvälll...
Jag maskade av min nertill igår, men jag har båda ärmarna kvar. Började på ena ärmen igår, men funderar på att riva upp det. Jag plockade upp fyra maskor i armhålan, men tycker det blev lite mycket. Har inte bestämt mig än......
För rörelseviddens skull tycker jag inte du ska plocka upp färre maskor, det är smartare att minska bort dem snabbt istället om ärmen blir för vid.
Av Ponyo
Min går galet långsamt framåt. Ska bli spännande att se om det går snabbare sen när jag slipper mönsterstickningen. Det tar ju sin lilla tid på avigan.
Användarens profilbild
Av Cayenne
melon skrev:
Cayenne skrev:
För rörelseviddens skull tycker jag inte du ska plocka upp färre maskor, det är smartare att minska bort dem snabbt istället om ärmen blir för vid.
Det är ju det, men det blev liksom en bubbla vid ärmhålet... Jag ska prova igen och känna efter. Jag stickade oket långt ner för att det inte skulle bli snävt i armhålan, för det är det värsta jag vet när det stramar där.
Användarens profilbild
Av Fryle
Snygg, mly! Är det slätstickning med bouclégarn, eller är det något mönster?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?