Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
gurkan - med tanke på att jag stickar om ungefär varenda maska på min tröja minst två ggr (jag vet inte vad det är med denna tröja - jag får verkligen inte till det från början utan måste hela tiden göra om?!?) så kan även jag hålla dig sälskap lääääänge till! :roll: :|

Det är nästan så att jag blir lockad att lägga upp en liten revanch-barntröja bara för att visa att jag minsann faktiskt kan sticka en vanlig tröja, även om det inte tycks som så just nu... :evil: ( :wink: )
Användarens profilbild
Av glis
Stressade som en tok med bålen på koftan men ärmarna är bara sega... första gången jag stickar ärmarna samtidigt uppifrån, så just nu är det verkligen en tvångströja...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
glis skrev:Stressade som en tok med bålen på koftan men ärmarna är bara sega... första gången jag stickar ärmarna samtidigt uppifrån, så just nu är det verkligen en tvångströja...
Tycker också att ärmar är sega (därav mitt ärmlöst koft-ufo som bara ligger :oops: ) men tänk så skönt det kommer vara när du har bägge ärmarna klara samtidigt!!! Helt klar på en gång liksom! :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa skrev:Jag har kommit till nederkanten på koftan. Hoppas på att få den färdig i helgen så jag kan börja på ärmarna.

En fråga: om jag har lagt upp med tillfällig uppläggning (gjorde virkad uppläggning) innebär det då att jag ska ta bort själva uppläggningen och få maskor att plocka upp eller ska jag pocka upp maskor från själva upplägget?
Jag tror man ska repa upp den virkade uppläggningen och sticka på de maskorna.
Av Ponyo
melon skrev:
Maddemoa skrev:Jag har kommit till nederkanten på koftan. Hoppas på att få den färdig i helgen så jag kan börja på ärmarna.

En fråga: om jag har lagt upp med tillfällig uppläggning (gjorde virkad uppläggning) innebär det då att jag ska ta bort själva uppläggningen och få maskor att plocka upp eller ska jag pocka upp maskor från själva upplägget?
:iagree:
Så har jag gjort (tror det var på laminarian)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
melon skrev:

:tumup:
Ja, det kändes som om det skulle vara rätt. Det står inte i mönstret hur jag ska göra så därför blev jag osäker.
Av gurkan
Min väst är slätstickad och kanterna är fullständigt upprullade. Hur löser jag det? Måste jag virka (som jag inte kan) en kant? Hjälper det att blocka? (Har jag aldrig gjort.)
Av gurkan
Ponyo skrev:Du kan också plocka upp kanterna och sticka en kant (resår eller rätstickning tex)
:hmm: Det där hänger jag inte med på. Bär i minnet att jag är nybörjare. :lol:
Av Ponyo
gurkan skrev:
Ponyo skrev:Du kan också plocka upp kanterna och sticka en kant (resår eller rätstickning tex)
:hmm: Det där hänger jag inte med på. Bär i minnet att jag är nybörjare. :lol:
Ok, en virkad kant låter toppen :tumup: 8)
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?