Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det var jättetrevligt! Och skönt att se vävda sjalar i verkligheten och testknyta så att man (jag) märker att det inte är så mycket märkvärdigare än trikåsjal, bara mer stabilt.

Bebisen tycker säkert om det trots att han blev lite varm nu när vi testade eftersom han hade på sig en tjock tröja och en mamma som kämpade mot sin kofta med sjalen. Nu sover han gott på min mage efter alla dagens intryck och jag ska ta mig en titt under "Säljes".
Tidsresenär skrev:Det var jättetrevligt! Och skönt att se vävda sjalar i verkligheten och testknyta så att man (jag) märker att det inte är så mycket märkvärdigare än trikåsjal, bara mer stabilt.

Bebisen tycker säkert om det trots att han blev lite varm nu när vi testade eftersom han hade på sig en tjock tröja och en mamma som kämpade mot sin kofta med sjalen. Nu sover han gott på min mage efter alla dagens intryck och jag ska ta mig en titt under "Säljes".
Jag köpte en gauze på calin bleus hemsida för 340 kr inkl frakt i förrgår. Det var bara de röda som var så billiga. Men det kan vara värt att kolla upp.
Vad tycker ni om Didymos? hiss eller diss?

vilken längd ska man ha?

Vill nog ha en vävd sjal men vet inte vilken. (varför bättre med vävd än en med kanter jag som inte klämt på någr och inte kunde va med?)

Varför gillar ni den sorten som ni annars föreslår?
Jag skulle nog behöva en sval i sommar då liten är ett element!!
Åsita skrev:Vad tycker ni om Didymos? hiss eller diss?

vilken längd ska man ha?

Vill nog ha en vävd sjal men vet inte vilken. (varför bättre med vävd än en med kanter jag som inte klämt på någr och inte kunde va med?)

Varför gillar ni den sorten som ni annars föreslår?
Jag skulle nog behöva en sval i sommar då liten är ett element!!
Didymos är nog rätt olika beroende på sort, har en Lisa som är en av mina absolut bästa sjalar! Mjuk, ingosad och toppen :tumup: Däremot indion som jag har kommer jag inte överens med lika bra, om det beror på vävningen, längden eller nåt annat vet jag inte, men didymos är nog itne på ett sätt rakt av...

Det där med kanter har jag inte så bra koll på, tror alla mina har sydda kanter och inget som jag ens tänkt på! Hade en Zara ett tag, men den var för "oglidig" så den fick vandra vidare, men kanterna kommer jag inte ihåg att jag hade nån åsikt om där heller (för visst har de inte sydda kanter?)

Längd beror på vad du vill kunna knyta, och hur stor du är. För mig är 4,7 perfekt att knyta på mage (med knuten bak). Kortare för ryggknyt beroende på vad jag vill knyta.

Vad gäller sort så tror jag det är bra att testa sig fram, alla gillar olika tyger bäst :tumup: jag föredrar när det glider så tycker min Lisa och gåsen är toppen
Jag fick min gås i förrgår, och är helnöjd! Så nöjd att jag nog kommer beställa en till.
Det spys en hel del här, så jag behöver fler :floet2:
Jag har inte testat en sjal utan kanter än, och är sugen på att testa zara eller jade. Måste bara hitta en med perfekta färgen först. Rent färgmässigt faller jag mest för paisleys.

Vi kanske ska ses i veckan, så kan du testa någon av mina. Nu när jag har två kan jag se till att ena är nytvättad. :D
Ponyo skrev:
Åsita skrev:Låter kul Ponyo! :heart:

Jag kan göra en god äppelpaj om du vill komma hit till mig? :tumup:
:hide:
Jag är väldigt dålig på att ta mig utanför tullarna.
Även om äppelpaj lockar fett.
Vi är väldigt svåra att få in till stan just nu. Vänta nån vecka så kommer vi innåt staden. Har du tur tar vi med oss paj! :mrgreen:
Emma_oh skrev:Kanter eller inte kanter kan jag inte minnas att det har varit någon stor snackis här inne. Och även om den har kanter så är det väl en vävd sjal för det ? :hmm:
Jg har en äppelgrön sjal från babydesign som inte verkar vävd (eller är den??) och som har invikta sydda kanter. Ber om ursäkt att jag är så klumpig att beskriva men jag har lite ammningshjärna! Tycker att allt jag säger och menar är glasklart! :oops: Min man har en del intressanta diskutioner med mig ibland när han måste klura ut vad jag egentligen menar med det jag säger! :mrgreen:

Nån som har erfarenhet av sån eller vet vad det är för typ av sjal?
Emma_oh skrev:
Åsita skrev:
Emma_oh skrev:Men man brukar väl bara dela upp sjalar i trikå och vävd? Alla sjalar som inte är trikå-tyg kallas väl för vävda? :hmm:
ja, jg vet inte! novis :hmm:
så delar jag in dem iaf
Vissa skriver ju långsjal och vävd sjal som två olika tycker jg det verkar. Men då vet jag att alla långsjalar är vävda sjalar! :tumup:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?