Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Maddemoa skrev::vågen: För garndrömmar och stickpodsomnämningar. Måste säga att jag också blir väldigt sugen på att testa att spinna. Dammar det mycket när man spinner?
¨

Om du köper färdigpreppade fibrer och bara spinner utan att riva särskilt mycket i det dammar det nästan ingenting. Kardning och fluff runtomkring och överallt dammar mera.
Ja, det är det som håller mig tillbaka. Vet inte om jag kommer att tåla det helt enkelt. Men det kanske kunde funka med färdigpreppat då!
Ponyo skrev:
Maddemoa skrev::vågen: För garndrömmar och stickpodsomnämningar. Måste säga att jag också blir väldigt sugen på att testa att spinna. Dammar det mycket när man spinner?

Jag behöver lite tips. Har en ide om att virka varsin spetsklänning till tjejerna att ha på skolavslutningen i juni. Vill virka i ett riktigt tunt och mjukt garn av bomull eller ull men i garnbutiken här har de bara det "vanliga" tunna bomullsgarnet som man har till dukar och det blir för strävt. Tjockleken behöver vara minst 1000m/100g eller tunnare.
Jag röstar ju för Malabrigo. När man stickar/virkar så runt så går det inte årtal mycket och blir inte så dyrt.

Och jag måste komma ihåg att posta lite till gurkan. *glömsk*
Nej, precis då kan det få kosta lite mer. Lace garnet kanske skulle kunna funka :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa skrev:
melon skrev:
¨

Om du köper färdigpreppade fibrer och bara spinner utan att riva särskilt mycket i det dammar det nästan ingenting. Kardning och fluff runtomkring och överallt dammar mera.
Ja, det är det som håller mig tillbaka. Vet inte om jag kommer att tåla det helt enkelt. Men det kanske kunde funka med färdigpreppat då!
Är du dammallergiker eller astmatiker? Du får ju prova dig fram helt enkelt men jag skulle tro att det går bra med väldigt preparerade fibrer (färgade topsband) om du klarar att sticka utan problem.
Användarens profilbild
Av MuuM
Idag har jag hämtat mina skjortor och jackor på tygmarknaden. Glis kommer inte att stjäla åtminstone en av jackorna. ;-) Se om jag kan få in en bild någonstans.

Sen gick vi på smågator och njöt av det kinesiska gatulivet och DÄR var en garnaffär! De hade kashmirgarner på koner som kostade en massa per halvkilo. Otroligt vackra och mjuka fibrer men främst för maskinstickning, det var tunt! Det fanns även vanligt garn i detta lilla hål i väggen men jag höll mig i skinnet och köpte inte mer orange och grönt garn hem till stashen... Duktigt men tråkigt.
melon skrev:
Maddemoa skrev:
melon skrev:
¨

Är du dammallergiker eller astmatiker? Du får ju prova dig fram helt enkelt men jag skulle tro att det går bra med väldigt preparerade fibrer (färgade topsband) om du klarar att sticka utan problem.
Jag är både och :?
Men jag klarar av att sticka och ha på mig ull :tumup: Kan bli lite nysig när jag nystar.
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:
Föresten, i helgen träffade jag Ellla! :hello: Det är lite som att höra stickpodden nämna Melon.
Och jag blev både pirrig och nervös av att träffa Glis!
I verkligheten!
Visst är det så? Att det är nervöst första gången. De SB:are jag träffat hittils har varit väldigt snälla allihop. Fast det blir inte mindre pirrigt för det...
Fenoxi skrev:Hur ska jag tänka nu ?? *hjärnsläpp*
Jag har ett mönster som utgår från stickfasthet 26m men garnet jag vill använda är på 23m
Tror det funkar att bara gå upp en storlek ?
Det är en mössa till en nyfödd jag hade tänkt sticka.
Vad är det för garn och mönster? Jag skulle testa att sticka med angivna stickor och se vad det bli för storlek och känsla, och sedan gå upp eller ner i stickstorlek för att se om jag blir nöjdare. Just bebismössor blir ofta bra om de är lite kompaktare.

Det brukar heller inte göra så mycket om det är en aning för stort.
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
ellla skrev:
glis skrev:
Föresten, i helgen träffade jag Ellla! :hello: Det är lite som att höra stickpodden nämna Melon.
Och jag blev både pirrig och nervös av att träffa Glis!
I verkligheten!
Visst är det så? Att det är nervöst första gången. De SB:are jag träffat hittils har varit väldigt snälla allihop. Fast det blir inte mindre pirrigt för det...
Man behöver ju bara kika in på andra forum på nätet för att älska sb lite mer. Sjalbarnare är fina helt enkelt :heart:
Användarens profilbild
Av melon
Fenoxi skrev:Hur ska jag tänka nu ?? *hjärnsläpp*
Jag har ett mönster som utgår från stickfasthet 26m men garnet jag vill använda är på 23m
Tror det funkar att bara gå upp en storlek ?
Det är en mössa till en nyfödd jag hade tänkt sticka.
Om du ska ändra något behöver du gå ner i storlek för ditt garn är ju tjockare än det i mönstret och då blir mössan större än mönstret om du stickar den i rätt storlek.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Jag har en fin röd turkisk slända :loving:
Har inte hunnit testa den än, men när B somnat ska jag och V testat.
:vågen:
Men jag vet inte hur jag ska göra med den :Hahaa:
Hittar ingen lämplig video.
Och bebis vill inte somna heller.
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?