Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Trulsamin skrev:
Ponyo skrev:Melon, var var du köpt din turkiska slända?
Undrar jag med :mrgreen:
Förlåt, det var väl du som frågade på ravelry? Jag sa Den gamla skolan då men det stämde ju inte :oops:
Ja det var jag :) Det gör inget eftersom jag trodde att den gamla skolan innebar att man inte kunde få tag i en haha :P Jag är lite trög ibland :Hahaa:
kvarnkvik skrev:Jag behöver ett enkelt mönster på pulsvärmare med enkla flätor. Jag hade en bok här på jobbet som heter typ pulsvärmare, eller nåt och som en elev ville sticka ur, men den har försvunnit och nu har jag lovat henne att leta upp ett mönster, men jag hittar inget. Det går ju förstås att göra ett själv, men innan jag lägger tid på det kollar jag här om någon vet var det kan finnas. Jag har kollat drops men där fanns inget av den typen.
Clara stickars muddar med fläta? Stickad på stickor 5, så de är ju rätt snabbstickade.
http://clarastickar.blogspot.se/2009/10 ... flata.html
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:Det funkade fint med förkortade varv (det var väll du kaffemoster som hade gjort det tidigare) på min uppifrån och ner tröja. Gjorde två varv med slätstickning mellan de förkortade varven, vilket förhindrade att den blev bubblig. Nu gjorde jag kanske inte lika många varv som sn heller.
Försöker lägga in bild men den blir så hiskeligt stooor, så jag skippar det (vill man kika finns den i bloggen), eller så får någon förklara hur man fixar så de blir lagom stora.
Snyggt! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
glis skrev:Nu har jag lyssnat på stickpodden, den här gången var det ju Kvarnkvik de nämnde! Cooolt!
Oj! Coolt!
Fast det hade ju inget att göra med min stickförmåga utan bara att jag tipsade om en app :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
CrazyMagpie skrev:
kvarnkvik skrev:Jag behöver ett enkelt mönster på pulsvärmare med enkla flätor. Jag hade en bok här på jobbet som heter typ pulsvärmare, eller nåt och som en elev ville sticka ur, men den har försvunnit och nu har jag lovat henne att leta upp ett mönster, men jag hittar inget. Det går ju förstås att göra ett själv, men innan jag lägger tid på det kollar jag här om någon vet var det kan finnas. Jag har kollat drops men där fanns inget av den typen.
Clara stickars muddar med fläta? Stickad på stickor 5, så de är ju rätt snabbstickade.
De såg bra ut :D Det gjorde visserligen melons tips också, men jag tror att det kanske var aningen för många flätor att hålla reda på för en nybörjare, även om hon är en av mina bästa elever.

Men stickor 5 till drops silkealpacka? Jag stickar det garnet på 2,5 :roll:
kvarnkvik skrev:
CrazyMagpie skrev:
De såg bra ut :D Det gjorde visserligen melons tips också, men jag tror att det kanske var aningen för många flätor att hålla reda på för en nybörjare, även om hon är en av mina bästa elever.

Men stickor 5 till drops silkealpacka? Jag stickar det garnet på 2,5 :roll:
Det drops silkealpaca hon stickat i är den gamla, tjocka varianten som utgått nu -har några nystan här hemma och jag lovar dig att du inte skulle sticka det på 2,5 ;)
Eller dessa? Fast eleven kke vill ha mer flätor än så?
http://manduzanastickar.blogspot.se/201 ... r.html?m=1
Juliusdotter skrev:Det funkade fint med förkortade varv (det var väll du kaffemoster som hade gjort det tidigare) på min uppifrån och ner tröja. Gjorde två varv med slätstickning mellan de förkortade varven, vilket förhindrade att den blev bubblig. Nu gjorde jag kanske inte lika många varv som kaffemostergjort heller.
Försöker lägga in bild men den blir så hiskeligt stooor, så jag skippar det (vill man kika finns den i bloggen), eller så får någon förklara hur man fixar så de blir lagom stora.
:tumup:
:vågen: För garndrömmar och stickpodsomnämningar. Måste säga att jag också blir väldigt sugen på att testa att spinna. Dammar det mycket när man spinner?

Jag behöver lite tips. Har en ide om att virka varsin spetsklänning till tjejerna att ha på skolavslutningen i juni. Vill virka i ett riktigt tunt och mjukt garn av bomull eller ull men i garnbutiken här har de bara det "vanliga" tunna bomullsgarnet som man har till dukar och det blir för strävt. Tjockleken behöver vara minst 1000m/100g eller tunnare.
Av Ponyo
Maddemoa skrev::vågen: För garndrömmar och stickpodsomnämningar. Måste säga att jag också blir väldigt sugen på att testa att spinna. Dammar det mycket när man spinner?

Jag behöver lite tips. Har en ide om att virka varsin spetsklänning till tjejerna att ha på skolavslutningen i juni. Vill virka i ett riktigt tunt och mjukt garn av bomull eller ull men i garnbutiken här har de bara det "vanliga" tunna bomullsgarnet som man har till dukar och det blir för strävt. Tjockleken behöver vara minst 1000m/100g eller tunnare.
Jag röstar ju för Malabrigo. När man stickar/virkar så runt så går det inte årtal mycket och blir inte så dyrt.

Och jag måste komma ihåg att posta lite till gurkan. *glömsk*
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa skrev::vågen: För garndrömmar och stickpodsomnämningar. Måste säga att jag också blir väldigt sugen på att testa att spinna. Dammar det mycket när man spinner?
¨

Om du köper färdigpreppade fibrer och bara spinner utan att riva särskilt mycket i det dammar det nästan ingenting. Kardning och fluff runtomkring och överallt dammar mera.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?