Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag behöver ett enkelt mönster på pulsvärmare med enkla flätor. Jag hade en bok här på jobbet som heter typ pulsvärmare, eller nåt och som en elev ville sticka ur, men den har försvunnit och nu har jag lovat henne att leta upp ett mönster, men jag hittar inget. Det går ju förstås att göra ett själv, men innan jag lägger tid på det kollar jag här om någon vet var det kan finnas. Jag har kollat drops men där fanns inget av den typen.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:Jag behöver ett enkelt mönster på pulsvärmare med enkla flätor. Jag hade en bok här på jobbet som heter typ pulsvärmare, eller nåt och som en elev ville sticka ur, men den har försvunnit och nu har jag lovat henne att leta upp ett mönster, men jag hittar inget. Det går ju förstås att göra ett själv, men innan jag lägger tid på det kollar jag här om någon vet var det kan finnas. Jag har kollat drops men där fanns inget av den typen.
Fallande löv
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Melon: på grund av de där bilderna drömde jag att jag försökte spinna inatt. Det var jättesvårt men till sist kom jag på att man skall snurra sländan. :lol:
Lustigt, jag drömde också om att spinna i natt. Jag drömde om en jättejättelång tråd som bara blev ännu längre utan att gå i rocken :lol: Det låter lite som att vi hade samma problem.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Melon: Vilket underbart garn. Inte alls avis!
Å på tal om drömar så drömde jag i natt att jag startade nya stickprojekt trots att jag inte ville, händerna gjorde en grej och huvudet bara skrek NEJ! Skadad eller vad?
:lol: Vi verkar lite garngalna allihop :lol:
Av Ponyo
melon skrev:
glis skrev:Melon: på grund av de där bilderna drömde jag att jag försökte spinna inatt. Det var jättesvårt men till sist kom jag på att man skall snurra sländan. :lol:
Lustigt, jag drömde också om att spinna i natt. Jag drömde om en jättejättelång tråd som bara blev ännu längre utan att gå i rocken :lol: Det låter lite som att vi hade samma problem.
Och när jag halvslumrade i natt så drömde jag om fluff som jag rev isär
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Och när jag halvslumrade i natt så drömde jag om fluff som jag rev isär
:lol: kollektivt ulldrömmande?
Användarens profilbild
Av Mosan
Vilket fint garn Melon! :love: Vad duktig du är!
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:Jag kom till konsensus med mig själv. Ingen stickning åker med.
Oj! Varför?
Jag tog en ändå. Eller, jag tog garn och stickor och tänkte sticka en halsvärmare som jag köpt mönster till från Stäket. Stickade 4-5 cm men den var ganska tråkig. Så nu dammsuger jag Ravelry för att hitta nåt annat skoj att sticka...
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:Jag kom till konsensus med mig själv. Ingen stickning åker med.
Oj! Varför?
Jag tog en ändå. Eller, jag tog garn och stickor och tänkte sticka en halsvärmare som jag köpt mönster till från Stäket. Stickade 4-5 cm men den var ganska tråkig. Så nu dammsuger jag Ravelry för att hitta nåt annat skoj att sticka...
Hoppas du hittar något skoj där :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Nu har jag varit på stickcafé igen, den här gången på jobbet. Det var väldigt annorlunda det i garnaffären. Det var tanter från sjukhuset, de som arrangerade det hela verkar mycket kunniga, en hade beställt eget garn från Kilafors, båda stickade normala saker. En hade glömt stickorna hemma men satt och surfade på telefonen och höll oss sällskap, en pratade oupphörligt om hur lite hon kunde, en annan övade sig på ribbstickning för kommande projekt och en repade upp och började om på en virkad mössa. Mysigt som 17, möjligen med undantag av osäkra tanten.

En av dem talade om Sticknät Väst. Det skall tydligen skötas av hemslöjdskonsulenterna. De har tydligen en årlig utmaning, årets var 100 nyanser av grönt. Verkar ju ballt, tur att det var grönt så jag inte kan vara med :wink:
Sticknätet skulle kanske ordna en resa till Östergötlands ullspinneri. Lovvärt.

Konstigt att vi alla drömt ullaktigt! Någon mer?

Föresten, i helgen träffade jag Ellla! :hello: Det är lite som att höra stickpodden nämna Melon.
Min uppifrånonerKAL börjar närma sig nederkant. Den är lite, lite A-formad, och slätstickad. Och så vill jag egentligen inte ha någon direkt kant - men den ska ju ändå inte få rulla upp sig.

Hur tror ni att en hålkant med dubbla omslag, och ssk k2tog, ett varv slätstickning och ett avigt varv innan avmaskning skulle klara sig?

Eller några andra förslag på kant som egentligen inte är kant - men som inte rullar sig....
Det funkade fint med förkortade varv (det var väll du kaffemoster som hade gjort det tidigare) på min uppifrån och ner tröja. Gjorde två varv med slätstickning mellan de förkortade varven, vilket förhindrade att den blev bubblig. Nu gjorde jag kanske inte lika många varv som kaffemostergjort heller.
Försöker lägga in bild men den blir så hiskeligt stooor, så jag skippar det (vill man kika finns den i bloggen), eller så får någon förklara hur man fixar så de blir lagom stora.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?