Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Jag har mängder med ufon, för mig kan projekt bli ufon rätt fort, jag får en idé och börjar med något sedan får jag en ny idé å börjar med den å då blir det första liggandes, detta kan hända på samma dag. Men det kanske är lite olika hur vi tänker.
Jag har iaf stickat färdigt min solution idag, den va sjukt nära att bli förpassad till kommer troligtvis aldrig att gör klart högen. Men nu är den färdig. Nu har jag tagit tag i en annan sjal som legat några veckor. Hoppas på att kunna sticka klart den med..
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:Jag har mängder med ufon, för mig kan projekt bli ufon rätt fort, jag får en idé och börjar med något sedan får jag en ny idé å börjar med den å då blir det första liggandes, detta kan hända på samma dag. Men det kanske är lite olika hur vi tänker.
Jag har iaf stickat färdigt min solution idag, den va sjukt nära att bli förpassad till kommer troligtvis aldrig att gör klart högen. Men nu är den färdig. Nu har jag tagit tag i en annan sjal som legat några veckor. Hoppas på att kunna sticka klart den med..
Heja heja!!!
Användarens profilbild
Av isbl
mly skrev:Jag har mängder med ufon, för mig kan projekt bli ufon rätt fort, jag får en idé och börjar med något sedan får jag en ny idé å börjar med den å då blir det första liggandes, detta kan hända på samma dag. Men det kanske är lite olika hur vi tänker.
Känner igen det där... Jag är en mästare på att hitta idéer till nya pysselprojekt, planera och köpa material. Ofta även påbörja det hela också 8) men sen stannar det nästan alltid av. Funderar på om det finns någon djupare, psykologisk anledning till denna svårighet att faktiskt slutföra projekt :roll:
Av mly
ellla skrev:
Heja heja!!!
Den nya/gammla sjalen är rätt kul att sticka, zaberball är rätt spännande.
Egentligen borde jag kanske ta tag i de där små projketen som nästan är färdiga.
Har stickat lovikkavantar till K som saknar broderier och sen har jag ett pa grytlappar som har lösa trådändar. Skulle ju gå supersnabbt att bli av med två dåliga samveten. Men det händer liksom inte, kanske därför de är ufon...

Jag har kommit fram till att jag ska belöna mig själv med, när tre grejer är klara (inte vantarna och grytlapparna för de räknas knappt) ska jag köpa två nya spetsar till mina knit pro stickor.
Av mly
isbl skrev:
Känner igen det där... Jag är en mästare på att hitta idéer till nya pysselprojekt, planera och köpa material. Ofta även påbörja det hela också 8) men sen stannar det nästan alltid av. Funderar på om det finns någon djupare, psykologisk anledning till denna svårighet att faktiskt slutföra projekt :roll:
Det kanske ligger något i det, får kanske ta det snacket med psykologen nästa gång jag träffar henne. Näe antingen strandar jag tidigt i projektet, eller när det är nästan precis färdigt, jobbigt är det iaf...
Användarens profilbild
Av ellla
isbl skrev:
Jag tycker samtidigt att det är lite tjusningen. Jag vill börja fundera hur det kommer att bli och sen är jag ganska klar. Och eftersom det är en hobby tillåter jag ofta mig själv att inte göra färdigt, utan bara göra när det är kul.
Användarens profilbild
Av isbl
ellla skrev:
isbl skrev:
Jag tycker samtidigt att det är lite tjusningen. Jag vill börja fundera hur det kommer att bli och sen är jag ganska klar. Och eftersom det är en hobby tillåter jag ofta mig själv att inte göra färdigt, utan bara göra när det är kul.
Ja det är ju faktiskt en bra inställning!
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Jag kanske ska vara med? Jag vill göra klart en tygbinda, en MT och en tygkasse. Och det kommer helt säkert att uppstå fler UFO:n hela tiden :roll:

Jag vet inte vad ni tänker er för vinster? Jag kan nog bidra med tex böcker, pysselmaterial eller nåt annat.
Användarens profilbild
Av ellla
Perovskaija skrev:Jag kanske ska vara med? Jag vill göra klart en tygbinda, en MT och en tygkasse. Och det kommer helt säkert att uppstå fler UFO:n hela tiden :roll:

Jag vet inte vad ni tänker er för vinster? Jag kan nog bidra med tex böcker, pysselmaterial eller nåt annat.
Jag tänker att det kan vara lite vad som :)
Om det finns möjlighet att vinna nåt blir man ju lite motiverad att göra klart :)

Jag tänker att kanske en tävling i månaden skulle vara lagom. Och att man har månaden på sig att fota och lägg upp sitt klara projekt och skriva upp sig på en lista.
Av mly
Har funderat och rotat runt lite här hemma, fy vad mycket påbörjade stickningar det finns :oops:
Hittade ett strumpskaft som jag skulle få lära mig att sticka en annorlunda häl på av en tant på stickcafet, det va i höstas nån gång, nu har jag iaf satt det första skaftet på maskhållare och börjat sticka skaft nummer två, nästa måndag är det stickcafe och tills dess ska skaften vara klara så jag kan sticka hälarna, låter som en bra plan va?

Hittade även en annan strumpstickning som jag inte va helt nöjd med, repade upp och började o men det blev fel så det är upprepning igen som gäller, men det får vänta lite.
Av mly
Idag har jag broderat Ks lovikka vantar så nu är de klara och sen har jag stickat den saknade foten på hans yllestrumpor. Två grejer klara idag :vågen:
Användarens profilbild
Av isbl
Igår plockade jag fram koftan och nu har jag stickat ikapp så att de båda ärmarna är lika långt gångna i processen (tur att jag skrivit noggranna anteckningar, eftersom jag inte alls följde mönstret när jag började sticka på den första... 8) ) Nu tänkte jag köra magic loop på resterande ärmstickning. Just nu känns det faktiskt görbart att sno ihop den här himla koftan :vågen:
(sen talar vi tyst om att jag helt sonika slängde undan de nästintill klara blöjbyxorna, jag blir mer och mer övertygad om att jag har någon knäpp åkomma som gör mig så gott som oförmögen att avsluta projekt...)
Användarens profilbild
Av isbl
mly skrev:Idag har jag broderat Ks lovikka vantar så nu är de klara och sen har jag stickat den saknade foten på hans yllestrumpor. Två grejer klara idag :vågen:
Heja! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Vad bra ni är på att avsluta! Hurra för mly och isbl!

Jag tänkte efter och kom på att jag egentligen inte har några UFOn precis. Jag har ett broderi som jag sytt på i säkert tio år, men det är liksom mer aktivt satt på paus emellanåt. Jag väljer att inte se det som ett UFO 8) .

Annars har jag en ändrings- och lagningshög som inte avverkas i samma takt som den fylls på... :roll: Den är nog mer mitt UFO. Den handlar mest om att sy och jag kan tyvärr inte ha maskinen stående framme permanent.

För övrigt har jag bara en tröja på gång och den arbetar jag på i stort sett dagligen. :tumup:
Av mly
Fryle skrev:Vad bra ni är på att avsluta! Hurra för mly och isbl!

Jag tänkte efter och kom på att jag egentligen inte har några UFOn precis. Jag har ett broderi som jag sytt på i säkert tio år, men det är liksom mer aktivt satt på paus emellanåt. Jag väljer att inte se det som ett UFO 8) .

Annars har jag en ändrings- och lagningshög som inte avverkas i samma takt som den fylls på... :roll: Den är nog mer mitt UFO. Den handlar mest om att sy och jag kan tyvärr inte ha maskinen stående framme permanent.

För övrigt har jag bara en tröja på gång och den arbetar jag på i stort sett dagligen. :tumup:
Vi är ju så olika, mina sk ufon är ju inte direkt något som legat jätte länge, visst finns det sådana grejer som legat oerhört länge med, men de jag börjar med att ta tag i nu har bara legat några månader. Men jag tänkte jobba mig neråt i högarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?