Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Miltonia skrev:
Fryle skrev:Jag köpte en ergonomisk virknål från Addi en gång, men till min besvikelse var den bara konstruerad för skedfattning. :|
Jag har provvirkat med ergonomiska virknålar i garnaffären också, men ingen passade mig. Det var därför jag gjorde jag egna skaft istället. Om en vill går det att virka lite när leran är mjuk så att den formar sig precis efter ens egen hand och rörelser.
Någon som provat de ergonomiska virknålarna från Clover?
Bild
Användarens profilbild
Av Faegis
Jag var på Lidl i förrgår, och de säljer bomullsgarn i paket med 4x50 g för 49 kr! Det såg ut att vara fint och fanns i flera färger, och jag var precis på väg att köpa ett paket i varje färg för att det var "bra att ha". Jag lyckades hindra mig själv (och kände mig väldigt duktig), men om någon annan av er har lite mer garnlagringsutrymme hemma kunde det kanske vara en bra idé.
Användarens profilbild
Av Fryle
Postar i både virk- och sticksnacktråden:
Jag har en kasse ryagarn som jag funderar på vad jag ska göra med. Det är ju enmeters (eller nåt) bitar i olika färger, så det blir ju mycket skarvande, men jag funderar på en grövre kofta/jacka i stickat eller virkat. Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
Miltonia skrev:
Fryle skrev:Jag köpte en ergonomisk virknål från Addi en gång, men till min besvikelse var den bara konstruerad för skedfattning. :|
Jag har provvirkat med ergonomiska virknålar i garnaffären också, men ingen passade mig. Det var därför jag gjorde jag egna skaft istället. Om en vill går det att virka lite när leran är mjuk så att den formar sig precis efter ens egen hand och rörelser.
Bild
Jag har, men jag gillar dem inte riktigt. Jag håller iofs fel när jag virkar, jag håller med hela handen och inget penngrepp.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
Miltonia skrev:
Bild
Jag har, men jag gillar dem inte riktigt. Jag håller iofs fel när jag virkar, jag håller med hela handen och inget penngrepp.
Hm, då kanske de passar mig som använder penngrepp. Och Addi något för dig?
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:
Miltonia skrev:
Bild
Hm, då kanske de passar mig som använder penngrepp. Och Addi något för dig?
Ja kanske det :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Aborre skrev:
Fryle skrev:
Miltonia skrev:
Bild
Jag fick med en liknande gratis från en ebayvirknålsbeställning, jag gillar den mycket tyvärr har den fel storlek för garnet jag brukar virka med för tillfället. Jag får byta garn eller köpa ett stor pack nya av samma typ :hide:

Fick betydligt mindre handledsproblem efter en virksession med den än mina vanliga pinnar, men var knepig när man höll på något annat sätt än som en.. uh.. penna.

Vad heter dom olika hållsätten?
Skedfattning och pennfattning tror jag.
Användarens profilbild
Av Teusa
Fryle skrev:
Aborre skrev:
Fryle skrev:
Miltonia skrev:
Bild
Jag fick med en liknande gratis från en ebayvirknålsbeställning, jag gillar den mycket tyvärr har den fel storlek för garnet jag brukar virka med för tillfället. Jag får byta garn eller köpa ett stor pack nya av samma typ :hide:

Fick betydligt mindre handledsproblem efter en virksession med den än mina vanliga pinnar, men var knepig när man höll på något annat sätt än som en.. uh.. penna.

Vad heter dom olika hållsätten?
Skedfattning och pennfattning tror jag.
Jag har dom virknålarna och trivs bra. Dom kunde varit mer ergonomiska men klart bättre än de vanliga. Gillar dom så mycket så jag köpte flera storlekar. Jag håller skedfattning. Fast nu är det ett tag sen jag virkade tyvärr.
Användarens profilbild
Av Molinia
Zai skrev:Klart bebisarna ska ha varsin filt och varsin kofta.

Bild

Bild
Vilka fina koftor! Var har du hittat mönstret till dem?
Av Mammajenny
Molinia skrev:
Zai skrev:Klart bebisarna ska ha varsin filt och varsin kofta.

Bild

Bild
Vilka fina koftor! Var har du hittat mönstret till dem?
Undrar också!
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?