Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnkvik skrev:Jag har flera elever i nian som är på gång att sticka nu i vår och flera vill sticka halvvantar eller vantar och jag tänkte lära dem magic loop. Men rundstickorna jag har på jobbet är så hårda i vajern, att de nog passar bäst till vanlig rundstickning, så jag tänkte beställa några rundstickor med mjuka vajrar. Addi är ju bra, och knitpro också, men finns det något lite mer budget som också är acceptabelt?
Drops har väl egna som har mjuk och bra vajer??
Björklöv skrev:Snygg mly! Härlig gul färg :love:

Här har jag stickat en halskrage till K som vägrar dra upp jackan i halsen trots att hon tycker att det blir kallt. Enkel och perfekt till att göra slut på lite garn.
Bild
Jättehärliga färger
Trulsamin skrev:
kvarnkvik skrev:Jag har flera elever i nian som är på gång att sticka nu i vår och flera vill sticka halvvantar eller vantar och jag tänkte lära dem magic loop. Men rundstickorna jag har på jobbet är så hårda i vajern, att de nog passar bäst till vanlig rundstickning, så jag tänkte beställa några rundstickor med mjuka vajrar. Addi är ju bra, och knitpro också, men finns det något lite mer budget som också är acceptabelt?
:iagree:

Jag försökte säga det, men jag tror det inlägget drunknade nånstans. :wink:
Drops metallrundstickor i blank metall har riktigt mjuk kabel.
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:
Trulsamin skrev:
:iagree:

Jag försökte säga det, men jag tror det inlägget drunknade nånstans. :wink:
Drops metallrundstickor i blank metall har riktigt mjuk kabel.
Vet ni någon webbutik som säljer dem?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:Hoppsan, jag råkade visst köpa både ett set med 15 virknålar och ett sånt där set med bambu-rundstickor.

En hel hundring gick det på! :hide:
Oj då! :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
kvarnkvik skrev:
Aborre skrev:
Jag vet inte om det är något alternativ, men jag köpte 15 par trärundstickor på ebay för 51 kronor, perfekta stickorna tycker jag. Jag tycker dom passar rätt bra för magic loop. Det är plastkabel emellan stickorna så och den går visserligen inte att byta ut. Men för det priset känner jag att utbytbarheten inte är så väsentlig, för mig iaf.
Det är inte nödvändigt att de är utbytbara, det viktigaste är att vajern inte är för styv så att den bara stretar emot hela tiden. Har du testat knitpro eller addi så att du kan göra en jämförelse?
Jag jämförde med addi click och jag tycker dom är lika :hmm: Rätt mjuk och följdsam. Jämför jag med en rundsticka från Pony så är Pony betydligt styvare. Jag stickar mest ml och har inte haft något problem med dem, mer än att jag tyckte det var jäkligt svårt att sticka två raggsockor på 80 cm :hmm:
Hur lång tid tog det innan du fick dem? Det är ju det där att det brinner lite i knutarna, eftersom eleverna redan har satt igång att sticka provlappar. Nästa fredag är det friluftsdag så då är det ingen lektion men fredagen därpå behöver jag ha dem om det ska vara någon idé.
Jag beställde garn och stickor samtidigt och stickorna kom samtidigt, så det tog nog 1 vecka ungefär. Men leveranstiden beror nog lite på hur dom skickar och när och annat dom har för sig, men det brukar gå snabbt tycker jag.
hm, hm, undrar om det är så att det kinesiska nyåret är på gång, då stannar ju allt. Får kolla hur det ligger till. I värsta fall får de väl låna mina KnitPro sålänge :gomma:

(fast jag är fortfarande nyfiken på zmurfans stickor :D )
Zmurfan köpte denise-stickor. Sånna har jag med. Köpte dem typ 04 för att jag tyckte att det var ballt med utbytbara stickor. Om de inte ändrat designen magiskt mycket sen dess så tycker jag att drops är mycket (MYCKET) bättre.
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag kom till konsensus med mig själv. Ingen stickning åker med.
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:Hoppsan, jag råkade visst köpa både ett set med 15 virknålar och ett sånt där set med bambu-rundstickor.

Uhj, uhj! Du måste berätta om du blir nöjd eller inte med stickorna!
Om jag kommer ihåg :)
Det var leveranstid på 25-30 dagar nu, antar att det tidigare diskuterade nyåret spelar in. Stickorna kommer nog mest vara som reserv, och så var det upp till st 12.0 i paketet, så tjocka äger jag inga.

Jag tror att man kan sammanfatta med att jag drabbades hårt av "Men det kan ju vara bra att ha..." ;-)
Av Fenoxi
Kaffemoster skrev:
Aborre skrev:

Uhj, uhj! Du måste berätta om du blir nöjd eller inte med stickorna!
Om jag kommer ihåg :)
Det var leveranstid på 25-30 dagar nu, antar att det tidigare diskuterade nyåret spelar in. Stickorna kommer nog mest vara som reserv, och så var det upp till st 12.0 i paketet, så tjocka äger jag inga.

Jag tror att man kan sammanfatta med att jag drabbades hårt av "Men det kan ju vara bra att ha..." ;-)
Jag vart också sugen på dedär stickorna, men hur funkar det när man köper via ebay?
Har aldrig handlat via utländska sidor så jag har nollkoll!
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?