Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
zandrama skrev:
Fryle skrev:Aborre: Mosstickning?
Kan man avslluta med i-cordkant kanske? Eller rullar det sig ändå då?
Min erfarenhet är att krullbenägenheten hos slätstickning är väldigt stark, så jag tvivlar på att det räcker med I-cord, men man kan ju alltid prova. I-cordkant är ju snyggt!
Man kunde ju tänka sig några varv aviga maskor på rätan, sedan lika mycket slätstickning och sedan en I-cord? Så effekten blir lite som dragspelsbaskern.
Av mly
Behöver lite hjälp, stickar superlätt sjal i zauberball. Nu funderar jag på hur jag ska fortsätta, såhär är den ju rätt tråkig, men det fina garnet syns ju väldigt väl. Ska jag fortsätta och sluta med ett hålvarv och sen typ fem rätstickade varv eller ska jag använda Harunis avslutningsspets?
Beslutsångest!
Bild
Bild
Om jag inte använder harunins kant så tror ajg att jag ska sticka den nån gång i framtiden, kanske rsa för rosa spetsgarn har jag hemma.
Användarens profilbild
Av KaIi
Det skulle vara ett snyggt avslut, kanske i enbart svart för att framhäva de vackra färgerna färgerna. Skitsnyggt måste jag säga, det första jag såg var färgerns, inte alls att det ser tråkigt ut, men med en snygg spetts blir det mumma!
Användarens profilbild
Av binaem
Trulsamin skrev:
kvarnkvik skrev:
Trulsamin skrev:
kvarnkvik skrev:
glis skrev:Jag har just varit på stickkafé irl för första gången i mitt liv. Jag känner mig som en sådan fruktansvärd snobb. Det är klart att affären som cafét hölls i sätter sin prägel på vad folk stickar och det är mycket stora stickor och väldigt talande garner om man kan säga så. När jag tog fram mina sockor på stickor 2½ gjorde de flesta som såg det stora ögon. Jag tror ingen ens föreställde sig att jag stickat min kofta själv eftersom det är gjort på stickor 3,75...
Tack för att ni finns, ni som inte ryggar för stickor under 4 mm, spetsar och rundstickor.
Hehe, var du en udda fågel? :lol: Jo, jag är väl inte direkt förvånad över de stora stickorna och de pråliga garnerna, med tanke på stilen på butiken, men det är ju kul att få uppleva nåt nytt :lol: Här vore väl det omvända nästan lika udda, här kanske det sitter folk som inte stickar i ullgarn och inte vågar visa sina alster? :wink:
Innan jag hittade hit så stickade jag sporadiskt i tråkigt billigt acrylgarn med vanliga långa tunga stickor... Den här tråden har gjort mig till garnsnobb, garn ska numera vara majoritet ull, bomull eller möjligen lite lin och silke... Kan lova att det har blivit mycket dyrare att sticka sen jag hittade hit :Hahaa:
Men roligare också va :mrgreen:
MYCKET!!! Men måste säga att innan jag hittade hit skulle jag inte ens tänka tanken på att köpa ett nystan garn för 200 kronor bara för att det är så sjukt mjukt och fint :mrgreen: Eller för den delen köpa ett nystan garn med 1400 meter garn i och sticka upp... Jag har så mycket roligare idag, jag älskar sjalbarn, jag älskar sticktråden och jag älskar att sticka :vågen:
Fast jag bara läser (och stickar) kan jag skriva under på det samma
Av mly
KaIi skrev:Det skulle vara ett snyggt avslut, kanske i enbart svart för att framhäva de vackra färgerna färgerna. Skitsnyggt måste jag säga, det första jag såg var färgerns, inte alls att det ser tråkigt ut, men med en snygg spetts blir det mumma!
Ny färg kändes först jätte konstigt, men nu har jag funderat en vända, garnet blir mörkare nu innan jag är framme vid kanten, jag har ljuslila gran hemma, det kanske kunde vara snyggt till kant :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:Min solution är klar.

Bild
Wow! :love: Vad hade du för garn och stickstorlek?
Jag är fortfarande på slätstickningen på min och jag är mer peppad på att blir klar med min sweet dreams först, men slätstickning är bra när man måste ha koll på annat samtidigt, så de kompletterar varandra bra :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har flera elever i nian som är på gång att sticka nu i vår och flera vill sticka halvvantar eller vantar och jag tänkte lära dem magic loop. Men rundstickorna jag har på jobbet är så hårda i vajern, att de nog passar bäst till vanlig rundstickning, så jag tänkte beställa några rundstickor med mjuka vajrar. Addi är ju bra, och knitpro också, men finns det något lite mer budget som också är acceptabelt?
Användarens profilbild
Av Fryle
binaem skrev:
Fryle skrev:Jag hade köpt den färdig:
Bild
:hide:

Annars kanske här finns mönster:
http://islina.se/
Men Gud så fin!!
Ja, svaret var till dig, men jag glömde citera så det blev lite lösryckt.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Min solution är klar.
Bild
Bild
Wow så fin! Hur mycket garn gjorde du åt?

Min måste bli klar till den 9 februari och jag har inte ens börjat än. Just nu är jag med i ett sockbyte och jag har en halv strumpa kvar, sedan ska jag lägga upp och räsersticka!
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?