Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Limpo
Jättefint alltihop!
Jag blev så inspirerad igår att jag ritade mönster av en tröja här hemma och klippte ut i trikå jag köpt för länge sen, ska se om jag får ihop det ikväll på symaskinen. Är inte alls någon höjdare på att sy men tycker det är roligt att hålla på.
Läste att det var enklast att sy ihop axlarna först och sen nåla på och sy fast ärmarna. Sen sy ihop resten och banda på kant runt halslinningen. Gör du så?
Jag har varken overlock eller coverpro men det får gå med fusksöm och pillande med kantband...
Av mly
Limpo skrev:Jättefint alltihop!
Jag blev så inspirerad igår att jag ritade mönster av en tröja här hemma och klippte ut i trikå jag köpt för länge sen, ska se om jag får ihop det ikväll på symaskinen. Är inte alls någon höjdare på att sy men tycker det är roligt att hålla på.
Läste att det var enklast att sy ihop axlarna först och sen nåla på och sy fast ärmarna. Sen sy ihop resten och banda på kant runt halslinningen. Gör du så?
Jag har varken overlock eller coverpro men det får gå med fusksöm och pillande med kantband...
Så gör jag, har visserligen overlock men det har jag inte haft så länge, kantbanden syr jag på vanliga symaskinen.
Lycka till, det är inte så svårt att sy en tröja så det ska nog gå bra...
Användarens profilbild
Av Limpo
mly skrev:Ett tips till, fålla ärmarna innan du syr ihop ärmsömmen. Blir mycket lättare än att göra det sist.
Tack för tipset! Har sytt två tröjor men mönstret är långt ifrån perfekt.

Är det någon som vet var man kan få tag på tröjmönstret från Ottobre 4/2004? Den tidningen finns inte att köpa på deras hemsida och det är bara det mönstret jag är ute efter.
Av mly
Limpo skrev:
mly skrev:Ett tips till, fålla ärmarna innan du syr ihop ärmsömmen. Blir mycket lättare än att göra det sist.
Tack för tipset! Har sytt två tröjor men mönstret är långt ifrån perfekt.

Är det någon som vet var man kan få tag på tröjmönstret från Ottobre 4/2004? Den tidningen finns inte att köpa på deras hemsida och det är bara det mönstret jag är ute efter.
Tidningen finns inte att få tag i längre, man får spana begagnat marknaden, det finns många bra mönster i den tidningen. Annars finns det ett tröj mönster som jag gillar i 6/2010
Användarens profilbild
Av Scilla
Det var jättelänge sen jag sydde, men idag medan bebisen sov och sjuklingen tittade på Nalle Puh så hann jag sy en ny träningstopp! Helt på fri hand, jag är mycket stolt :mrgreen:

Bild

(Knytbandet ska dock dras i en kanal, på bilden har jag bara knutit det utanpå.)

Edit: eller ska jag strunta i skärpet och bara sy in den lite mer i midjan? Det var bara för att den bylsade en aning där som jag kom på idén med skärp. Vad tycker ni?

:help:
Senast redigerad av Scilla den ons feb 06, 2013 15:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Scilla
Nu tänkte jag se om jag klarar att freestyla en till liknande, fast med en kort ärm. Kan bli trixigare misstänker jag.
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?