Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Björklöv skrev:Jag är färdig! Eller knappar ska på plats men det måste vi införskaffa i eftermiddag. Den blev superfin och jag är så nöjd. Hoppas att Klara känner samma, men det tror jag nog, hon har iaf tyckt om den när den suttit på stickorna (även om hon ogillat att prova)
Bild
Ska blocka den lite lätt tror jag men det gör jag ikväll
Så fin den är! Hoppas Klara gillar den :vågen:
Användarens profilbild
Av Björklöv
melon skrev:
Björklöv skrev:Jag är färdig! Eller knappar ska på plats men det måste vi införskaffa i eftermiddag. Den blev superfin och jag är så nöjd. Hoppas att Klara känner samma, men det tror jag nog, hon har iaf tyckt om den när den suttit på stickorna (även om hon ogillat att prova)
Bild
Ska blocka den lite lätt tror jag men det gör jag ikväll
Så fin den är! Hoppas Klara gillar den :vågen:
Tack alla :rodna: (det blev ju ingen helikopter, tur va! :Hahaa: )
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:Det är fortfarande helt galet svårt att tänka rätt i diagrammet på avigsidan.
Man ska visst inte sticka diagram när man ammar.
Helammar. Annars dröjer det så hiiiiimla länge. ;)
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Det är fortfarande helt galet svårt att tänka rätt i diagrammet på avigsidan.
Eller så stickar man alltid mönsterstickning från rätsidan. :this:
Av Ponyo
melon skrev:
Eller så stickar man alltid mönsterstickning från rätsidan. :this:
Men eftersom jag är mästaren på att repa upp så vågar jag inte klippa. (jag har gjort det på en kofta, och det gick toppenbra)
Visst, lite bökigare att sticka diagram på avigan, men inte såå jobbigt.
Av Ponyo
glis skrev:
Maddemoa skrev:
Fryle skrev:Himmelens snyggt, björklöv och ponyo!!!
Ja, kan inte annat än att hålla med :love:
:iagree:
Tack tack :D
Jag är helt galet nöjd med färgkombon. Och ett zauberball kommer helt klart till sin rätt uppstickat sådär. Kommer sticka en Noro på det som blir över. Tror jag. Om inte ngn av pojkarna ska få något mönsterstickat också efter detta.
Om man stickar kofta runt runt och klipper... Hur gör man då? Jag har aldrog ens hört talas om att det går att göra så förut. Hur fixar man kanterna utan att allt repar sig och går sönder?
Av Ponyo
Urcellenellen skrev:Om man stickar kofta runt runt och klipper... Hur gör man då? Jag har aldrog ens hört talas om att det går att göra så förut. Hur fixar man kanterna utan att allt repar sig och går sönder?
Man zick-zackar på maskin först. På varsin sida om där man tänker klippa. Sen plockar man upp och stickar en kant. Lätt som en plätt, men helt värdelöst om man gillar att repa upp.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Ponyo skrev:
Urcellenellen skrev:Om man stickar kofta runt runt och klipper... Hur gör man då? Jag har aldrog ens hört talas om att det går att göra så förut. Hur fixar man kanterna utan att allt repar sig och går sönder?
Man zick-zackar på maskin först. På varsin sida om där man tänker klippa. Sen plockar man upp och stickar en kant. Lätt som en plätt, men helt värdelöst om man gillar att repa upp.
Eller också virkar man kanterna, så att man vet att varje maska är fäst innan man klipper.

Jag har inte tordats zickzacka, utan har virkat de koftor jag klippt. Vet inte varför jag tycker det känns bättre, men så är det för mig :)
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:
Eller också virkar man kanterna, så att man vet att varje maska är fäst innan man klipper.

Jag har inte tordats zickzacka, utan har virkat de koftor jag klippt. Vet inte varför jag tycker det känns bättre, men så är det för mig :)
Ahh coolt!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 43

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?