Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LiselotteM
Hej igen!
Har följt svaren till Kickan med intresse!

Förstår jag det rätt, att man i princip kan använda samma sorts ryggknytningar med ett större och ett mindre barn?
Ingen större skillnad på en fyramånadersbarn- och en tiomånadersbarn-bärning på ryggen?

När jag själv fick till det med ryggbärande, tack vare tips här på Sjalbarn, fastnade jag snabbt för double hammock för att det känns tryggt och avlastar så bra. Så här har jag gjort:

http://www.youtube.com/watch?v=0h-QqZms9Qw

Jag har använt en Ellevill Zara Niike-sjal på 4,6 meter till ryggbärandet och det har funkat jättebra.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag började träna på ryggknyt när min kille var 4 mån, men det är inte förrän nu jag tycker jag börjar lyckas någorlunda. Har dock inte tränat supermycket men lite då och då. Men jag tror man ska börja träna så tidigt man vågar :) Jag tycker helt klart omslutet ryggkryss (säger man så på svenska) är lättast att få till. Ryggsäck och omsluten ryggsäck eller säger man secured high back carry? går också ganska bra. Double H är skön men lite svårare. Wiggleproof eller Vrikkesikker tycker jag är absolut svårast. Vad finns mer? Jag la sjalen kring honom och skuffade runt honom när han var pytte men nu har jag precis börjat med supermankastet, eller om det är en variant :) Lycka till!
Av Kickan
Jag lånade sonens nalle igår och övade sm-svingen :D Har sett på diverse filmer på youtube och vissa greppar bebisen m sina armar i kors och med bebisens ansikte mot sig och svänger runt på ngt vänster. Andra har bebbens rygg mot sig och lyfter m okorsade armar. Ska testa båda och se vilken jag gillar bäst. Så fort sjalen kommer ska nallen få åka double hammock också :wink:
Av Kickan
Fridute skrev:
Kickan skrev:Jag lånade sonens nalle igår och övade sm-svingen :D Har sett på diverse filmer på youtube och vissa greppar bebisen m sina armar i kors och med bebisens ansikte mot sig och svänger runt på ngt vänster. Andra har bebbens rygg mot sig och lyfter m okorsade armar. Ska testa båda och se vilken jag gillar bäst. Så fort sjalen kommer ska nallen få åka double hammock också :wink:
Korsar du armarna så snurrar du ju bebisen mindre och således borde belastning på leder bli mindre.
Ja det är sant, det verkar också vara det enklaste.
Av Cärlek
Har du testat att ha smokingbältet innanför med trikån vid magbärande? Fick det tipset här och det är mycket enklare att 'spänna' fast honom ordentligt justera banden över axlar och skuldror!

Lycka till med ryggbärandet! Jag har inte testat ännu :)
Av Kickan
Cärlek skrev:Har du testat att ha smokingbältet innanför med trikån vid magbärande? Fick det tipset här och det är mycket enklare att 'spänna' fast honom ordentligt justera banden över axlar och skuldror!

Lycka till med ryggbärandet! Jag har inte testat ännu :)
Nej det har jag inte. Hur funkar det då? Stoppar jag bebis innanför smokingbältet först och drar ut krysset över sen?
Ska man göra som i denna video?

http://www.youtube.com/watch?v=josoodcZSk0
Av Cärlek
Precis! Den videon fick jag länk till, superpedagogisk :)
Tycker det knytsättet är bättre för bebin sitter den den sitter trots att man bökar med krysset, drar åt och rättar till. Tänkte på det när krysset var innanför att bebins kläder ju måste dras snett samtidigt med sjaltyget och det kan inte vara bekvämt...

Min sjal är dock bred så jag har börjat vika 'axelbanden' dubbla nu när F är vaken mer och vill se sig omkring (att ha sjalen över huvudet avskyr han)
Menar alltså att banden som går över magen och axeln viker jag dubbelt utåt sidorna för att göra dem smalare. Bara se till att de ligger slätt mot bebin och går från knäveck till knäveck fortfarande!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?