Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kickan
Har just beställt en vävd långsjal (Didymos) :vågen: Min lilla tjej är 4 månader, ganska stadig och vill gärna sitta och titta runt.. Har kollat och sett att det finns knytningar en masse att välja på. Men vilken knytning kan passa en såpass liten plutt som min så att jag kan bära på ryggen? Hittills har det ju varit x-0mslut-2 med trikåsjal fram men den börjar bli lite svajig. Jag är väldigt beroende av att knytningen avlastar maximalt för att kunna bära överhuvudtaget och framför allt att det ska vara riktigt stadigt för lillan.

Har någon erfarenheter att dela med sig av till en gröngöling som jag??? Tacksam för all hjälp jag kan få :)
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Hej!
Det blev inte att jag borjade bara Lillan pa ryggen (ursakta, sitter vid sambons kanadensiska dator och hittar inte de svenska vokalerna) forran hon var nagonstans runt 10 manader, har jag for mig. Nasta barn vill jag bara tidigare pa ryggen! Sa jag puffar traden och hoppas att du far lite tips har!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
För liten bebis tycker jag Back Wrap Cross Carry är bäst för den är stabil. Man kan göra lite olika i fram beroende på vad man tycker avlastar bäst. Den här videon gör dom en knut, det känns väldigt säkert och bra när man knyter men jag tycker att det egentligen avlastar allra bäst om man korsar sjalen i fram, men det är svårare att få till bra.

http://www.youtube.com/watch?v=AZ_ZZuM_cT4

Om man bara ska bära kort tycker jag ryggsäck är överlägset för det går så snabbt att knyta. Här med tibetanskt avslut.

http://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk
Av Kickan
Tackar för tipsen!! Bara att börja plugga :wink: Double hammock verkar intressant m tanke på just avlastning.

Har just nu på morgonen testat bära Lillan på ryggen i en Mei Tai och mjaa vet inte om jag gillade det så mkt. Inte skönt på axlarna, men jag har ju ett kasst axel och skulderbladsparti :roll:
Av Kickan
Förresten, med hur små bebisar kan man göra den där "super man-svingen" som dom gör på videorna??
Användarens profilbild
Av tuviluvis
jag började bära N på ryggen när han var strax under 3 mån, och använde super-man svingen från början, funkade kanon :tumup:
double hammock var den knytning som jag använde mig mest av.
Av Kickan
:D Vad kanon!! Kan tänka mig dock att det tar ett tag för mig och bebis att vänja oss. Man ser ju på bebisarna på videorna att de är vana vid att bli slängda över axeln :wink: Men det ser så häftigt och enkelt ut! Nu längtar jag efter att vår sjal ska anlända :app:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Superman går bra med en fyramånaders.. det är ju inte riktigt som att man kastar runt bebisen utan sakta lyfter ;) öva med en nalle först är ett tips.
Och ett annat tips från min sida är att göra det tillsammans med någon i början, det krävs lite teknik för att breda ut sjalen över barnets rygg (håll långt ut på sjalen!) men man kan bli väldigt frustrerad när man håller på och då är det bra att få hjälp på traven av någon som slätar till och lägger rätt.

Hoppas ni får till det. Vad är det för sjal du köpt?
Av Kickan
:) Ja jag tyckte den verkade fin och bra på alla sätt, och billig, halva priset :mrgreen: Men har inte så mkt koll egentligen...är ganska ny på detta med sjalar.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Kickan skrev:Tackar för tipsen!! Bara att börja plugga :wink: Double hammock verkar intressant m tanke på just avlastning.

Har just nu på morgonen testat bära Lillan på ryggen i en Mei Tai och mjaa vet inte om jag gillade det så mkt. Inte skönt på axlarna, men jag har ju ett kasst axel och skulderbladsparti :roll:
Bara en liten input: om du korsar MT ns band måste ha utbredbara el allra helst en wrap conversion), så avkastas skuldrorna väldigt bra ! Jag har åxå grymma problem med dessa;)
Av Kickan
Fridute skrev:glöm inte att du kan bära på magen med bättre avlastning också. omslutet-x rekommenderas (samma som med trikå, men smokingbätet innanför)

på ryggen gillar jag omslutet bäst

Mm, omslutet fram är så himla mysigt :loving: sitter just nu med lilla M i sjalen. Var enda sättet att få henne att somna ikväll när storebröderna skulle se Gladiatorerna och väsnas.
Av Kickan
[quote=
Bara en liten input: om du korsar MT ns band måste ha utbredbara el allra helst en wrap conversion), så avkastas skuldrorna väldigt bra ! Jag har åxå grymma problem med dessa;)[/quote]

Jo de går att breda ut lite gran men jag fick det inte att funka :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?