Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av berit
Jag behöver hjäääälp!

Har stickat ett tröja med mönsterstickat ok, med mönster nere vid resåren och vid handlederna - ni förstår? Och nu har jag stickat om alla mönsterstickade delar tre gånger under förra året, och det blir hela tiden så fuuuult. Vad göra?

Det första och största problemet är nog färgen på själva kroppen på tröjan. Den är sådär 70talsbrun... Men vill gärna få färdigt ett användbar (behöver inte vara supersnygg) vardagströja av det ändå. Har försökt kombinera med rosa/lila/vitt, grönt/rosa/gult (pastell) och rosa/gult. Nu när jag skriver det inser jag att det är för mycket färger, eller hur? Jag är inge bra med färger, och har försökt använda upp restgarner. Men nu har jag tröttnat! Ska ta mig till garnaffären och inhandla särskilt garn. Men vilken färg???
Beroende på mönstret så skulle jag nog köra med vitt. Har sett många tröjor/koftor i brunt med vitt/vita nyanser i mönstret. Ser väldigt elegant ut tycker jag! :tumup:
Användarens profilbild
Av berit
Ahaaaa! Smart, less is more, liksom?
Problemet är att jag inte har en gnutta av kroppsgarnet kvar till mönsterdelarna - ska jag försöka köpa ett liknande garn med liknande färg eller kommer det synas för stor skillnad (orginalgarnet är en upprepad loppiströja i nån luddig ull).

Och angående mönster, är det nåt speciellt som blir fint? (har försökt med flergfärgsrandigt, djurbårder och sån där klassisk blomma/stjärna. Alla alternativen skulle kanske bli bättre med lite mindre färg iofs...)
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 24&lang=se kanske denna kan vara ett alternativ att ta efter? i färgerna menar jag. Jag har en kofta som jag stickat av en upprepad köpekofta, det garnet fick testa på mycket innan jag till slut blev nöjd. ;) Jag gjorde en bård med kaniner med rumpan vänd utåt mot grå botten. Älskar den! :loving:
Om du har slut orginalgarn, men vill göra något liknande så skulle du kunna göra bårdens bakgrund vit och kaninerna, eller vilket mönster du väljer, i en annan brun som matchar bra.

Är lite virrig i huvudet efter min arbetsdag, så säg till om jag inte uttrycker mig klart.
Vad du tycker om för motiv har nog mest att göra vad du gillar i övrigt. Bårder behöver inte vara så grilliga och avancerade för att bli fina, tycker jag personligen.
Användarens profilbild
Av berit
Tack så mycket för dina svar!
Väldigt fin bård med kaninerna :D inser att min fråga om mönster var lite bred.. Haha.. Får sån beslutsångest och så blir det ingenting ibland. Ska fundera lite till..

Fick inte upp dropssidan nu (är på mobilen) men ska kolla den senare. Tror du har.rätt i det där mer ton i ton och neutral färg - vitt- till. Känns ibland som jag vill brassa på när jag ändå ska mönstersticka och så blir det over the top både vad gäller mönster och färg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?