Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
ellla skrev:
glis skrev:
mly skrev:Glis, ditt stickfodral, har du sytt det själv?
Japp, och jag har kopierat det en gång också, i ugglebytet till Ellla.
Vilket gör att jag har världens snyggaste stickfodral!!!
Lyllos mig!!!!
Ja jag är inte alls avis!! Men det verkade vara riktigt praktiskt, det är inte mitt.
:rodna: Det är inte svårt, lite pill bara. Skall se om jag kan göra en beskrivning eller hur det skall gå till...
Av mly
glis skrev:
mly skrev:
ellla skrev:
glis skrev:
mly skrev:Glis, ditt stickfodral, har du sytt det själv?
Japp, och jag har kopierat det en gång också, i ugglebytet till Ellla.
Vilket gör att jag har världens snyggaste stickfodral!!!
Lyllos mig!!!!
Ja jag är inte alls avis!! Men det verkade vara riktigt praktiskt, det är inte mitt.
:rodna: Det är inte svårt, lite pill bara. Skall se om jag kan göra en beskrivning eller hur det skall gå till...
:app: :tumup:
Användarens profilbild
Av isbl
Åh, här vill jag också hänga! Har varit stickgalning, men haft långpaus i åratal pga handledsproblem. Det är lite av eller på för mig, har jag märkt :roll: Nu har jag i alla fall påbörjat ett par blöjbyxor till den nyblivna tygblöjebebisen. Lite press på mig att hinna slutföra innan han växer ur dem alltså 8)
Användarens profilbild
Av tweed
Oooh, nu har stickpodden blivit ravelrygrupp också, nice 8) Och jag var tvungen att namedroppa melon :oops: Hoppas du inte misstycker, men jag är ju som glis, lite stolt att sticka med en kändis ibland :lol:
Användarens profilbild
Av glis
kvarnkvik skrev:Oooh, nu har stickpodden blivit ravelrygrupp också, nice 8) Och jag var tvungen att namedroppa melon :oops: Hoppas du inte misstycker, men jag är ju som glis, lite stolt att sticka med en kändis ibland :lol:
:vågen: Bra med en grupp! (Men jag lyckades hålla mig från att droppa, fast det var svårt.)

En annan sak jag tänkte på efter stickpoden: hur är det med stickfest i väst? Är det något att sukta efter?
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
kvarnkvik skrev:Oooh, nu har stickpodden blivit ravelrygrupp också, nice 8) Och jag var tvungen att namedroppa melon :oops: Hoppas du inte misstycker, men jag är ju som glis, lite stolt att sticka med en kändis ibland :lol:
:vågen: Bra med en grupp! (Men jag lyckades hålla mig från att droppa, fast det var svårt.)

En annan sak jag tänkte på efter stickpoden: hur är det med stickfest i väst? Är det något att sukta efter?
melon har ju varit där för ett par år sen. Jag blev lite sugen när jag kollade in workshoplistan, men nu verkar det ju vara lite fullt, så då kan jag luta mig tillbaka till nästa år :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
glis skrev:

melon har ju varit där för ett par år sen. Jag blev lite sugen när jag kollade in workshoplistan, men nu verkar det ju vara lite fullt, så då kan jag luta mig tillbaka till nästa år :D
Ni är ju roliga :lol:

Jag har varit på stickfesten två eller tre år och blivit grymt besviken, speciellt sista året. Det känns lite som en grupp för inbördes beundran. :hide: Workshopparna har varit väldigt skiftande i kvalité och garnförsäljningen :Hahaa: ja inte jättemycket att hurra för.

Förlåt om jag förstör för någon som verkligen ser fram emot detta nu. :oops:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev: Jag har varit på stickfesten två eller tre år och blivit grymt besviken, speciellt sista året. Det känns lite som en grupp för inbördes beundran. :hide: Workshopparna har varit väldigt skiftande i kvalité och garnförsäljningen :Hahaa: ja inte jättemycket att hurra för.

:vågen: Vad skönt att höra, (eller är det som med de korosiva stickorna nu, att du försöker trösta oss :wink: ) för jag skall nog inte planera in något mer i vår, det får nog räcka med att börja jobba förutom det som redan är inplanerat. (Alla som vill sy kapell till en medeltida båt är välkomna hem till mig 8-10 februari, vi hinner bli bra på segelsöm och anständiga på likning och hejjare på mödommar! Jag tror jag skall fråga svärfar om inte han kan svarva mig en fid...)
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev: Jag har varit på stickfesten två eller tre år och blivit grymt besviken, speciellt sista året. Det känns lite som en grupp för inbördes beundran. :hide: Workshopparna har varit väldigt skiftande i kvalité och garnförsäljningen :Hahaa: ja inte jättemycket att hurra för.

:vågen: Vad skönt att höra, (eller är det som med de korosiva stickorna nu, att du försöker trösta oss :wink: ) för jag skall nog inte planera in något mer i vår, det får nog räcka med att börja jobba förutom det som redan är inplanerat. (Alla som vill sy kapell till en medeltida båt är välkomna hem till mig 8-10 februari, vi hinner bli bra på segelsöm och anständiga på likning och hejjare på mödommar! Jag tror jag skall fråga svärfar om inte han kan svarva mig en fid...)
Mödommar?

Nej, denna gången är jag bara brutalt ärlig, tyvärr. Det är nära för mig så det hade varit kul att åka varje år.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev: Mödommar?

Nej, denna gången är jag bara brutalt ärlig, tyvärr. Det är nära för mig så det hade varit kul att åka varje år.
De heter så, det är bara en liten lagd ring som man syr fast som förstärkning runt hålet när man syr en öljett.

Jag har väl också nära nog så det hade ju passat bra, hellre "söder om Göteborg" än Hålland liksom... Jaja, vi får väl fixa själva dårå.
Av Ponyo
Jag håller på att sticka en kofta till blivande kusinen, och har nått ung halvvägs. Men nu funderar jag på att repa upp. Dels för att de redan fått en kofta till henne, i julklapp. Dels för att de själva "bara" kom med blommor till B. Dels för att hon redan bett mig sticka en babyfilt (vilket jag gjort). Men mest för att hon dök upp förkyld i söndags, och typ smittade oss (men våra immunförsvar verkar ha klarat biffen).
Jag vill göra en mössa till mig skälv istället.
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Jag håller på att sticka en kofta till blivande kusinen, och har nått ung halvvägs. Men nu funderar jag på att repa upp. Dels för att de redan fått en kofta till henne, i julklapp. Dels för att de själva "bara" kom med blommor till B. Dels för att hon redan bett mig sticka en babyfilt (vilket jag gjort). Men mest för att hon dök upp förkyld i söndags, och typ smittade oss (men våra immunförsvar verkar ha klarat biffen).
Om det inte känns som att det skulle bli uppskattat så gör mössan!
Kram
Av Ponyo
ellla skrev:
Ponyo skrev:Jag håller på att sticka en kofta till blivande kusinen, och har nått ung halvvägs. Men nu funderar jag på att repa upp. Dels för att de redan fått en kofta till henne, i julklapp. Dels för att de själva "bara" kom med blommor till B. Dels för att hon redan bett mig sticka en babyfilt (vilket jag gjort). Men mest för att hon dök upp förkyld i söndags, och typ smittade oss (men våra immunförsvar verkar ha klarat biffen).
Kram
Jo, uppskattat helt klart. Men lite taget för givet.
Sen är vi lite sura också :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
ellla skrev:
Kram
Jo, uppskattat helt klart. Men lite taget för givet.
Sen är vi lite sura också :lol:
Man får vara sur!
Det var lite det jag menar, om det inte känns kul att ge bort - så gör det inte!
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?