Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
glis skrev:Jag gillar nålar med glashuvuden bäst och megnetskålen som Stoff o Stil säljer är i för hård plast, den spricker om man tappar den i golvet. Nu har jag en oval blå från min lokala symaskinshandlare, den är kanon.
Gillar inte glashuvuden, jag har alltid nålarna i munnen och det känns inte lika behagligt som plast. Jag har en likadan blå och den gillar jag med.
:D Jag har dem också i munnen och föredrar just därför glas. Och så går de teoretiskt sett att stryka på. Inte för att jag brukar stryka...
Användarens profilbild
Av MuuM
Hej! Hur syr jag en förstärkt sömn? Jag ska sy en stoooor silpåse till maken som brygger öl. En bottenplatta och så bara någorlunda raka kanter upp. Hur får jag bottensömmen stark?
Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:Hej! Hur syr jag en förstärkt sömn? Jag ska sy en stoooor silpåse till maken som brygger öl. En bottenplatta och så bara någorlunda raka kanter upp. Hur får jag bottensömmen stark?
Det finns en förstärkt raksöm på en del maskiner, eller så tar du smal sicksack. Du kan köra två varv runt? Det viktiga är nog att inte spara på trådkvaliteten.
Av majo0322
glis skrev:
MuuM skrev:Hej! Hur syr jag en förstärkt sömn? Jag ska sy en stoooor silpåse till maken som brygger öl. En bottenplatta och så bara någorlunda raka kanter upp. Hur får jag bottensömmen stark?
Det finns en förstärkt raksöm på en del maskiner, eller så tar du smal sicksack. Du kan köra två varv runt? Det viktiga är nog att inte spara på trådkvaliteten.
Du kan ta med en ordentlig sömsmån också, och sedan sy fast den upp på den raka kanten. Då får du två (eller flrea, om du syr fast sömsmånen med mer än en) sömmar som håller emot nedåt.
Användarens profilbild
Av tweed
majo0322 skrev:
glis skrev:
Du kan ta med en ordentlig sömsmån också, och sedan sy fast den upp på den raka kanten. Då får du två (eller flrea, om du syr fast sömsmånen med mer än en) sömmar som håller emot nedåt.
Jag föreslår en vändsöm: http://ekaa-barnklader.blogspot.se/2011 ... ndsom.html
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
majo0322 skrev:
glis skrev:
Jag föreslår en vändsöm: http://ekaa-barnklader.blogspot.se/2011 ... ndsom.html
:iagree:
Användarens profilbild
Av tweed
Tjolahej, tjolahopp, jag har ny symaskin :vågen:
http://distilleryimage6.s3.amazonaws.co ... a433_6.jpg
Och så var jag på ikea idag och hamstrade tyg, de hade rea på ett jättefint tyg med vävda ränder i olika färgställningar. Det blev nog 12-13 meter i olika färger :roll: Kommer bli rand-bonanza här hemma. Draperi i hallen och sofföverdrag och kuddar i kökssoffan har jag tänkt. Vi får se om mannen bromsar, han är inte så färgglad :lol:
Bild
Av mly
mimpen skrev:Hejhej, jag har så mycket syinspiration för närvarande att jag borde kika in här känner jag :)
Här har varit lite tyst i denna tråden ett tag, men jag är pågång nu, igår sydde jag denna
Bild
å en anna färgglad topp, men en andra har inte kommit på bild ännu.
Användarens profilbild
Av Limpo
mly skrev:
mimpen skrev:Hejhej, jag har så mycket syinspiration för närvarande att jag borde kika in här känner jag :)
Här har varit lite tyst i denna tråden ett tag, men jag är pågång nu, igår sydde jag denna
Bild
Vilken fin! Härlig färg var det också :tumup:
Av mly
Limpo skrev:
mly skrev:
Bild
Vilken fin! Härlig färg var det också :tumup:
TAck, sydde denna med.
Gilals mycket
Bild
Sen fick jag ihop detta setet till Amanda häromdagen, jag är mycket nöjd, hon lite mindre, tunikan va fin men byxorna va ju inte gröna.
Bild
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?