Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
Helena skrev
Ett höft-x där man sedan virar om sjalen ett extra varv på något vis och så blir det som ett smokingbälte. Det blir väl typ som x-omslut 2 på höften, men man knyter inte klart sjalen först, utan sätter i barnet i krysset och sedan gör man smokingbältet. Jag har inte riktigt satt mig in i hur man gör, men den är ju lite stadigare än bara ett kryss på höften verkar det som.
Variant på det kör vi mycket här hemma, jag knyter klart ett höftkryss men med ena tampen längre än den andra, sätter i martin och stödjer honom sen genom att antingen bara knyta runt honom eller lägga "xtra" tyget över min samma axel han sitter vid och knyta om honom(bra när han mot sin vilja somnar på sin post) Han är nu 4,5 mån och vill se allt!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tack för alla tips!

Har testat ringsjalen lite mer och lyckats få till det så att han sitter i sjalen istället för klämd mot mig, men då upptäckte jag nästa problem.... Han ben kommer liksom inte isär så mycket som jag skulle vilja. Jag får inte tyget att gå från knäveck till knäveck. Där tyget går upp mot ringarna hamnar lite nedanför mitten av hans lår, och samma där tyget går mot min rygg. Det blir som att han antingen får en bra position med benen (och är klämd mot mig) eller att han sitter bra i sjalen (och får en mindre bra position med benen)...
Användarens profilbild
Av Alven
Nu är ju David en ganska stor kille på 14-15 kg och närmare 90 cm, men jag gör så att jag har sjalen ganska löst över axeln med ringarna högt uppe, nästan på axeln. Sedan sätter jag i honom (vi gillar mage mot mage bäst) och håller sjaldelen som går till ryggen spänd, så att det mesta av överskottet hamnar på ringsidan. Så tar jag tag i tyget under rumpan och petar in det mellan oss, under hans rumpa (hoppas ni fattar). Det gör också att hans ben åker isär mer. Sist spänner jag sjalen, först överkanten och sen underkanten så blir det en bra påse att sitta i.
Användarens profilbild
Av Linnea
jag tor att du måste ha tyget mer spänt från svanken och upp över ryggen men fortfarande mindre spänt från svanken ner över rumpan (hoppas du förstår.. :) )

när lova var så liten som din var hon inte heller så vig och kunde "bresa" med benen av sig själv utan att pressas isär (som du beskriver) det kom mer och mer med tiden (och vanan)

höften kanske passar bättre (men lite höft/mage liksom) problemet kanske är att han inte trivs om han inte är så stadig i kroppen...

det är bara att prova på (kan det vara olika med olika ringsjalar??)
Användarens profilbild
Av emmahawk
jag har inte helt visualiserat alls övriga tips, men ngt som hjälpte oss tyckte jag var att nar jag hade Marta i sjalen innan jag drog till så tog jag med armen under hennes fötter och liksom lyfte upp dem lite så att knäna böjdes och rumpan sjönk ner ytterligare. I samma veva drar jag åt lite i underkant så att man stramar kanten under rumpan. Då tyckte jag att hon satt bra nersjunken, sen kan man också justera benen mer utbredda om man behöver det osv. Lycka till! Det är verkligen ett bra bärhjälpmedel när man väl får in snitsen :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?