Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Maddemoa skrev:
Fryle skrev:Men jösses vad snyggt, melon!
Ja, :love: :love:
Måste våga lära mig att sticka med fler än en färg åt gången.
Jag ska försöka en dag när det känns som att jag har tålamod. Och inte börja med en tröja, utan en mössa, socka, vanttumme...
Användarens profilbild
Av Perovskaija
Åh, ni gör så fint! Och snabbt!
Själv började jag med ett par byxor till Lillan ungefär samtidigt som ni började sticka vuxenleggings. Håller på med första benet nu... :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:Men jösses vad snyggt, melon!
:iagree: Helt fantastisk!!!
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Åh Melon, vad fin den blir! Klart den skall ha fickor, vad tänker du dig? Som den där tjusiga tunikan med rynk under bysten och lodräta fickor eller något påsytt?
Tack! jag stickade aldrig bakåt och det blir ganska fint ändå. Still light tunic tänkte jag.

Bild
Av Ponyo
melon skrev:
glis skrev:Åh Melon, vad fin den blir! Klart den skall ha fickor, vad tänker du dig? Som den där tjusiga tunikan med rynk under bysten och lodräta fickor eller något påsytt?
Tack! jag stickade aldrig bakåt och det blir ganska fint ändå. Still light tunic tänkte jag.

Bild
Ok, wow, superfin!
Du plockar fram det ena finare än det andra.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:

Bild
Ok, wow, superfin!
Du plockar fram det ena finare än det andra.
Min favoritlista är full av vackra tröjor och koftor. Jag gillar när jag kan kombinera flera i en :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag känner mig mer och mer sugen på att prova mönsterstickning. I bokhyllan har jag denna:
Bild
som jag tänkte att jag kunde få lite hippieinspiration av.

Min kombo-uppifrån-och-ner har kommit snart en decimeter på det stickade partiet.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Jag känner mig mer och mer sugen på att prova mönsterstickning. I bokhyllan har jag denna:
Bild
som jag tänkte att jag kunde få lite hippieinspiration av.

Min kombo-uppifrån-och-ner har kommit snart en decimeter på det stickade partiet.
Härlig bok det ser ut att vara! Om du vill ha mer färgglad mönsterstickningsinspiration är detta en av mina favoriter:

Bild
Härliga retro mönster à la peace and love :loving:

Jag har hittat den på loppis och den dyker säkert upp ibland på tradera. Bokbörsen säljer den svindyrt :shock: http://www.bokborsen.se/Nessle-Lena-193 ... at/1939265
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev: Om du vill ha mer färgglad mönsterstickningsinspiration är detta en av mina favoriter:

Bild

Jag har hittat den på loppis och den dyker säkert upp ibland på tradera. Bokbörsen säljer den svindyrt :shock: http://www.bokborsen.se/Nessle-Lena-193 ... at/1939265
Den har jag också i bokhyllan. :mrgreen:
Jag har nog 5-6 hyllmeter handarbetslitteratur.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev: Om du vill ha mer färgglad mönsterstickningsinspiration är detta en av mina favoriter:

Bild

Den har jag också i bokhyllan. :mrgreen:
Jag har nog 5-6 hyllmeter handarbetslitteratur.
:app: :app: Visst är den härlig? Jag har nog bara 2 hyllmeter och det brukar folk tycka är mycket. Skönt att du har mer :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev: Jag har nog 5-6 hyllmeter handarbetslitteratur.
Jag har nog bara 2 hyllmeter och det brukar folk tycka är mycket. Skönt att du har mer
Jag kan försvara mig med att en stor del inte är böcker, utan tidskriftssamlare med gamla stick- och virkmönster. Jag köpte upp alla mönster när en handarbetsaffär lade ner för tio år sedan. Jag betalade 500 kr för otroliga mängder, hela bilens bagagerum fullt. Så tog jag och mina vänner alla mönster vi ville ha, sedan sålde jag resten för 1000 kronor till en tjej som skulle starta en butik :mrgreen: .

Nu ska jag sluta spamma tråden med oviktigheter och sätta mig och sticka! :tumup:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?