Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lisali34
..med stor familj. Vill gärna ha mina båda händer fria till att ha koll på lite större barn. Letar därför efter den optimala sjalen (bärsele går också bra) till min minsta, 10 månader.

Det ska gå snabbt att ta av och på och självklart bekvämt för mig och honom.

Tänkte be om råd här eftersom jag inte hinner prova i affär.

Hoppas på svar

Vänligen
Lisa
Användarens profilbild
Av rithelo
Både med sele och sjal är det helt individuellt vad man tycker är den bästa, så du går nog bet på ett sånt snabbt råd här :lol:
Sjal tycker jag är lättare att packa ner och för mig har det gått snabbare att ta på mig den än en sele eftersom jag alltid lyckas trassla in armar och ben på den stackars ungen i en sele :oops: :lol:
Men frågar du nån annan så tycker de kanske att en sele är bäst eftersom den inte släpar i marken och att den går att ha färdigjusterad och så innan. :tumup:

Gå på din magkänsla vad gäller sjal eller sele, och sen när du bestämt dig köper du den du tycker är snyggast :tumup:
Efter resan kan du utvärdera och justera och byta om det är nåt du inte trivts med. :D
Av Emma-Lisa
Jag skulle absolut ha sele på resa! Jag tycker det är snabbare och smidigare. Men det är ju som synes olika! Jag har provat ganska många olika, tycker de flesta funkar bra!
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Manducan är en lätt o bekväm sele :) men som sagts är SÅ individuellt vad man gillar :) om du aldrig burit i sjal innan rekommenderar jag en sele ( el Mei Tai / wrap conversion) till resan. Krävs lite övning för att kunna få till en bra knytning ( spec snabbt) med långsjal , däremot skulle kanske en ringsjal kunna vara ett komplement för " snabb bärande"... Finns ju äv. " hybrider" o selar som är sydda av sjaltyg... Ja en jungel är det ;) lycka till!!
Av HoyaBella
Ha ha! En skulle ju kunna tro att det är en sammansvärjning! Fanns det nån typ av bärdon som inte blev rekomenderad :D? Men det är ju så det är! Det är olika fördelar vid olika tillfällen - och olika vad en själv tycker är smidigt och krångligt.
Själv skulle jag nog rekomendera sele + ringsjal på resan, eftersom det är snabbast att ta av och på (för de flesta) och om du har en lång ringsjal så har du lite sjalfördelar också (som att kunna använda den som filt och solskydd).
Av Lisali34
Tack för all svar! :vågen:

Har köpt en sele nu och tror jag blir nöjd. *hoppas*

Har haft en mai tai för länge sedan och var nöjd men tyckte de långa länderna var lite jobbiga, fick inte till det heller riktigt med bebisens fötter och ben. :)

Vi reser bl a till Iran så just nu är det inte mycket sol som väntar. Snö OCH minusgrader! :shock:
Användarens profilbild
Av rithelo
Då låter det som att en sele är perfekt för dig :tumup:
Får man fråga vilken det blev?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?