Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
melon skrev: Jag hade en plan som såg bra ut i huvudet men inte i stickningen, jag stickar ju ett ok och tänkte avsluta mönsterstickningen innan jag tar av för ärmar, men det såg mest ut som en fånig krage :lol: Jag får nog sticka en repetition till och avsluta i samband med ärmarna.
Skall du sticka enfärgat sedan :hmm: I vilken av färgerna? Är det tunikan vi pratar om nu?
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev: Jag hade en plan som såg bra ut i huvudet men inte i stickningen, jag stickar ju ett ok och tänkte avsluta mönsterstickningen innan jag tar av för ärmar, men det såg mest ut som en fånig krage :lol: Jag får nog sticka en repetition till och avsluta i samband med ärmarna.
Skall du sticka enfärgat sedan :hmm: I vilken av färgerna? Är det tunikan vi pratar om nu?
Ja det tänkte jag, enfärgat grått. Jag måste nog gå upp i stickstorlek om det ska funka, det är ett test :wink:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:
Ja det tänkte jag, enfärgat grått. Jag måste nog gå upp i stickstorlek om det ska funka, det är ett test :wink:
Coolt. Fast det var ovanligt svårt att föreställa sig.

Jag går och gottar mig åt att välja det perfekta projektet till blåansiktsgarnet :loving:
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:
Coolt. Fast det var ovanligt svårt att föreställa sig.

Jag går och gottar mig åt att välja det perfekta projektet till blåansiktsgarnet :loving:
Blåansikte :lol: Låter som ett indiangarn.

Ovanligt svårt? Hm. Idén såg helt självklar ut när jag fick den.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev: Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:
innan var ju planen att göra en till varje barn...

nu efter får de banne mig dela!
De ska ju ändå inte ha den samtidigt. :tumup:

Sorry för OT.
Tillbaks till ämnet: Jag valde att först avsluta den först påbörjade KALen, nu har jag bara lite lite kvar nertill, sedan är den färdig. Det går fort med stickor 12!
Färdig snart? :app:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev: Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:
innan var ju planen att göra en till varje barn...

nu efter får de banne mig dela!
De ska ju ändå inte ha den samtidigt. :tumup:

Sorry för OT.
Tillbaks till ämnet: Jag valde att först avsluta den först påbörjade KALen, nu har jag bara lite lite kvar nertill, sedan är den färdig. Det går fort med stickor 12!
Färdig snart? :app:
Inne på sluttampen, men just nu är jag på jobbet.
Användarens profilbild
Av Faegis
Skulle jag också kunna hoppa in här?

Jag har precis tänkt återuppta min uppifrån och ner-kofta som pausades för julklappstillverkningen. Den är till min son, i brunt bomullsgarn (Schachenmayr nomotta Cotton Eco) med en fair isle-bård av blandade pastelliga bomullsgarner:

Bild

Bild

Det blir första gången jag stickar något annat än sockor och första gången jag stickar med flera färger.
Jag har hunnit litet längre än på bilderna och är just färdig med bården. Jag har upptäckt att jag missat ett knapphål men skulle jag ta upp för det så skulle jag få göra om hela fair isle-biten och det har jag verkligen ingen lust med.
Dessutom har jag insett att jag inte har nog mycket brunt garn till ärmarna och att garnet utgått, men jag tänker att jag kanske kan sticka ärmarna randiga i pastellfärgerna, eller vad tror ni?
Av Ponyo
Fryle, var det du som skulle sticka något i blandteknik?
Jag tog denna bild när jag tittade på Gilmore Girls. Gillade att den både är virkad och stickad.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:Fryle, var det du som skulle sticka något i blandteknik?
Jag tog denna bild när jag tittade på Gilmore Girls. Gillade att den både är virkad och stickad.
Bild
Snygg! :tumup:
När tjockgarnet tog slut var jag ju tvungen att börja på något annat tills garnet som snälla mly skickade till mig kommit, så jag har virkat ett ok som jag ska sticka ärmar och nederdel på när jag gjort kvar den första. Jag har bara lite kvar på den.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Fryle skrev:
Bild
När tjockgarnet tog slut var jag ju tvungen att börja på något annat tills garnet som snälla mly skickade till mig kommit, så jag har virkat ett ok som jag ska sticka ärmar och nederdel på när jag gjort kvar den första. Jag har bara lite kvar på den.
Åh, den vill jag gärna se bild på!
Av mly
Maddemoa skrev:Såhär ser min ut än så länge:
Bild
Bild
Nu är det slätstickning, slätstickning och slätstickning i en evighet innan det är dags för ärmar och ännu mer slätstickning. Bra tv-stickning med andra ord :wink:
Å så fin :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
Maddemoa skrev:
Fryle skrev:
Åh, den vill jag gärna se bild på!
Kommer såsmåningom!

Din kofta ser fin ut, vad är det för garn?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 43

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?