Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
CrazyMagpie skrev:
mly skrev:
melon skrev:
Björklöv skrev:Jag hade nästan bestämt mig för att sticka en Shalom till mig, men så kände jag plötsligt att jag har så inninorden många koftor så jag behöver verkligen inte en till. Så nu får det nog bli en kofta till K istället, hittade då in threes och den var ju supersöt så nu ska jag bara hitta nått passande garn och sticka en vår/sommarkofta :)
Vadå, menar du att man kan få för många koftor? :whut: Det har jag aldrig hört något om.
Håller med, finns inte en chans att man kan få för många...
Flytta till ett lagomt kallt och dragit hus så kan du definitivt inte få för många koftor! :roll:
Nä, egentligen kan man nog inte få för många, men bor man trångt och delar garderob med barnen så finns det inte så mycket utrymme och då är det väl kanske dumt att fylla det lilla som finns med ytterligare en kofta som jag egentligen inte behöver ...
Användarens profilbild
Av Fryle
Idag kom mer garn, tack mly! :vågen:

Så nu kan jag fortsätta på min uppifrånochnertröja,men jag har ju hunnit påbörja en till i väntan på garnet :roll: . På den andra har jag kommit till några centimeter nedanför ärmarna, den är virkat upptill och ska bli stickad nertill.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag som är sjuk och inte har varken sticklust eller ork har nu ikväll börjat på en uppifrån och ner kofta till mig själv i egen design.
Så så sjuk är jag alltså.
Vadå ta tag i wip och göra klart de... ? Nä nä här börjar vi på nytt.
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:Ni är så produktiva!!!
Jag har inte stickat på nästan en vecka tror jag... Men jag har garnet nära till hands om jag skulle på ett infall :)
Men du har annat att göra, du ruvar ju.
Av mly
Fryle skrev:Idag kom mer garn, tack mly! :vågen:

Så nu kan jag fortsätta på min uppifrånochnertröja,men jag har ju hunnit påbörja en till i väntan på garnet :roll: . På den andra har jag kommit till några centimeter nedanför ärmarna, den är virkat upptill och ska bli stickad nertill.
Vad bra att det kom fram :vågen:

Jag har ju också börjat på en till, pendlingskoftan, igår kväll stickade jag klar första ärmen och kroppen på den, så nu ska jag ta tag i den ärmen med...
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
Jag har inte stickat på nästan en vecka tror jag... Men jag har garnet nära till hands om jag skulle på ett infall :)
Tänkte på det jag med... vaddå inte stickat på en vecka, det tar ju 40 veckor att få tillbaka lusten :wink:

Supergrattis!!!
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
Fryle skrev:
Tänkte på det jag med... vaddå inte stickat på en vecka, det tar ju 40 veckor att få tillbaka lusten :wink:

Supergrattis!!!
Och sen är det ett kort tag när man kan sticka med bebisen sovande i sjalen på magen, och sen tar det två år innan man kommer igång igen :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:

Supergrattis!!!
Och sen är det ett kort tag när man kan sticka med bebisen sovande i sjalen på magen, och sen tar det två år innan man kommer igång igen :roll: :lol:
ni är söta :)
Med Arvid så stickade jag hans dopklänning när han var bebis :) 10000 maskor om dan :)

Men att just sticklusten ska försvinna, det är lite trist!

Jag har hittat ett mönster förresten!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:

Supergrattis!!!
Med Arvid så stickade jag hans dopklänning när han var bebis :) 10000 maskor om dan :)

Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnkvik skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev:
glis skrev:
Fryle skrev:

Supergrattis!!!

Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:
innan var ju planen att göra en till varje barn...

nu efter får de banne mig dela!
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
kvarnkvik skrev: Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:

De ska ju ändå inte ha den samtidigt. :tumup:

Sorry för OT.
Tillbaks till ämnet: Jag valde att först avsluta den först påbörjade KALen, nu har jag bara lite lite kvar nertill, sedan är den färdig. Det går fort med stickor 12!
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
ellla skrev:
kvarnkvik skrev: Jo, den dopklänningen kommer vi ihåg :love: Skönt att inte behöva göra en till sådan va? :lol:

Sorry för OT.
Tillbaks till ämnet: Jag valde att först avsluta den först påbörjade KALen, nu har jag bara lite lite kvar nertill, sedan är den färdig. Det går fort med stickor 12!
Oh herregud. Jag stickar bakåt just nu.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:

Sorry för OT.
Åh det är det tråkigaste som finns. Ligger problemet långt bak? :klappa:
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:

Sorry för OT.
Åh det är det tråkigaste som finns. Ligger problemet långt bak? :klappa:
Nej, jag tror bara det är tre varv, men det är mönsterstickning och det tar ju hundra år att repa upp :lol: Jag hade en plan som såg bra ut i huvudet men inte i stickningen, jag stickar ju ett ok och tänkte avsluta mönsterstickningen innan jag tar av för ärmar, men det såg mest ut som en fånig krage :lol: Jag får nog sticka en repetition till och avsluta i samband med ärmarna.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?