Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:En vårstämma på Öland och en sommarstämma typ i Östergötland?
Jag har lyckats tjocka till det i vår, med en återträff från slöjdutbildningen som är på planeringsstadiet, upptagen på en konferens Kristi him och Springsteenkonsert 11/5. Det blir nog lite dåligt med helger att sticka hemifrån på sen är jag rädd, vi ska dessutom börja renovera övervåningen i maj någongång och den ska vara tömd innan dess :roll: Precis efter skolavslutningen hade varit bra, men då ligger jag väl som ett vrak efter all omdömesskrivning och betygssättning :roll:
Av Ponyo
ellla skrev:Jag har sommarhus i sthlms skärgård.
Det är fem olika hus att bo i och en segelbåt. Däremot bara utedass och inget varmvatten.

Fast det finns inte så många andra aktiviteter att göra...
:tumup:
Var? Några kanske kan bo i vårat hus. (beroende på när det blir, de är tre som äger det)
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
Det är fem olika hus att bo i och en segelbåt. Däremot bara utedass och inget varmvatten.

Var? Några kanske kan bo i vårat hus. (beroende på när det blir, de är tre som äger det)
Storön, bredvid runmarö, alldeles utanför stavsnäs (Värmdö kommun)

Vi samäger också, men nyttjandegraden är pinsamt låg...
Av Ponyo
ellla skrev:
Ponyo skrev:

Coolt, vi har runt hörnet. På Djurö.
Lova att säga till om ni är där i sommar.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag lagat min kofta, det blev inte perfekt, men jag tror inte att det kommer att synas på håll. Försökte trä i garn med maskstygn en bit ifrån hålet och över det, och så säkrade jag de brustna ändarna på baksidan med sytråd :roll: Hoppas det håller. Nu kan jag iaf använda den, den har legat i garderoben i 2,5 år och det är ju synd.
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
ellla skrev:
Ponyo skrev:

Coolt, vi har runt hörnet. På Djurö.
Lova att säga till om ni är där i sommar.
Alså, senaste somrarna har jag inte varit där... Pinsamt, jag vet...
Men i sommar hoppas jag att vi ska ta nån eller några veckor där. Om inte annat jag och Arvid.
Jag är uppväxt i gustavsberg och mina föräldrar och min syster bor där. När jag bodde hemma var jag ute på landet mer...
Häftigt att det var så nära!
Juliusdotter skrev:Äntligen färdig, tog mig i kragen och stickade de där sista dm på min upp i från och ner tröja, men.... jag skulle nog vilja ha den längre i ryggen. Tror ni man kan lössa det med förkortade varv eller kommer den bli för rund/bullig bak. Funderade på att man kanske kan minska den känslan om man gör ett par vanliga varv mellan de förkortade. Vad tror ni eller har ni förslag på annat sätt att lösa det?
puffar frågan bland alla trevliga förslag om sb-stick-träff-läger
Juliusdotter skrev:Äntligen färdig, tog mig i kragen och stickade de där sista dm på min upp i från och ner tröja, men.... jag skulle nog vilja ha den längre i ryggen. Tror ni man kan lössa det med förkortade varv eller kommer den bli för rund/bullig bak. Funderade på att man kanske kan minska den känslan om man gör ett par vanliga varv mellan de förkortade. Vad tror ni eller har ni förslag på annat sätt att lösa det?
Det funkar!
Jag har en sån bland mina projekt på ravelry - jag tycker det blev bra utifrån mitt syfte, men jag vet att jag fick kommentaren härifrån "Det blir nog för mycket rundat av såna korta varv". (Grågrön kauniraglan heter den, om du vill titta.) Eftersom jag ville ha en tröja som är längre bak, så att jag inte blir kall i ländryggen när jag cyklar är den bra som den blev - och med glesare korta varv borde det bli snyggare.
Kaffemoster skrev:
Det funkar!
Jag har en sån bland mina projekt på ravelry - jag tycker det blev bra utifrån mitt syfte, men jag vet att jag fick kommentaren härifrån "Det blir nog för mycket rundat av såna korta varv". (Grågrön kauniraglan heter den, om du vill titta.) Eftersom jag ville ha en tröja som är längre bak, så att jag inte blir kall i ländryggen när jag cyklar är den bra som den blev - och med glesare korta varv borde det bli snyggare.
Tack, kollar in den när grynen somnat.
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:
Det funkar!
Tack, kollar in den när grynen somnat.
Jag har anteckningar på hur ofta jag gjorde de korta varven, och hur långt jag stickade mellan varje wrap ifall du vill ha detaljer.
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?